Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inspectie fiscala: Indreptarea erorii de inregistrare a documentelor

Intrebare:
In cursul unui control fiscal, o societate comerciala descopera ca, dintr-o eroare comisa de un salariat, in urma cu un an de zile, o factura emisa catre un client a fost datata in mod gresit, iar aceasta imprejurare a fost interpretata de organul de control ca o posibila suspiciune in sensul nerespectarii cronologiei firesti a unui ciclu economic: achizitie marfuri de la furnizor – vanzare marfuri catre client.

Organul de control nu a permis corectarea pe loc a facturii respective si intentioneaza sa reconsidere tranzactia respectiva cu posibile consecinte negative asupra societatii comerciale. 
 
Cum putem corecta data eronata din factura respectiva, chiar daca organul de control nu a permis acest lucru pe timpul desfasurarii controlului?

Care este modalitatea concreta de corectare si temeiul legal potrivit reglementarilor contabile si fiscale, avand in vedere faptul ca respectiva eroare materiala nu influenteaza in niciun fel rezultatul financiar, iar baza de impozitare si TVA aferenta inclusiv regimul fiscal raman nemodificate? 
 
Raspuns: 
In conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) din Codul fiscal, la stabilirea sumei unui impozit sau a unei taxe in intelesul acestui cod, autoritatile fiscale pot sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic sau pot reincadra forma unei tranzactii pentru a reflecta continutul economic al tranzactiei.

Corectarea informatiilor inscrise in facturi sau in alte documente care tin loc de factura se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 159 din Codul fiscal, astfel: 
 
a) in cazul in care documentul nu a fost transmis catre beneficiar, acesta se anuleaza si se emite un nou document; 
b) in cazul in care documentul a fost transmis beneficiarului, fie se emite un nou  document care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din documentul initial, numarul si data documentului corectat, valorile
cu semnul minus, iar pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite un nou document continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite un document cu valorile cu semnul minus in care se inscriu numarul si data documentului corectat.
 
Pct. 812 alin. (3) din Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, organele de inspectie fiscala vor permite deducerea taxei pe valoarea adaugata in cazul in care
documentele controlate aferente achizitiilor nu contin toate informatiile prevazute la art. 155 alin. (19) din Codul fiscal sau/si acestea sunt incorecte, daca pe perioada desfasurarii inspectiei fiscale la beneficiar
documentele respective vor fi corectate de furnizor/prestator in conformitate cu art. 159 din Codul fiscal.
 
Furnizorul/Prestatorul are dreptul sa aplice prevederile art. 159 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal pentru a corecta anumite informatii din factura care sunt obligatorii potrivit art. 155 alin. (19) din Codul fiscal, care au fost omise sau inscrise eronat, dar care nu sunt de natura sa modifice baza de impozitare si/sau taxa aferenta operatiunilor ori nu modifica regimul fiscal al operatiunii facturate initial, chiar daca a fost supus unei inspectii fiscale.  
 
Aceasta factura va fi atasata facturii initiale, fara sa genereze inregistrari in decontul de taxa al perioadei fiscale in care se  opereaza corectia, nici la furnizor/prestator, nici la beneficiar.

In conformitate cu prevederile art. 155 alin. (19) lit. b), factura cuprinde in mod obligatoriu data emiterii facturii. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 10 Aprilie 2013
Votati articolul "Inspectie fiscala: Indreptarea erorii de inregistrare a documentelor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

ARTICOLE SIMILARE

Mai multe articole despre inderptare eroare materiala
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016