Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ordinul ANAF Nr. 52/2011 - actualizarea vectorului fiscal
ORDINUL
AGENTIEI NATIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA Nr. 52/2011 privind
actualizarea, din oficiu, a vectorului fiscal privind impozitul pe
venitul din salarii si contributii sociale si procedura de declarare a
obligatiilor prevazute in Nomenclatorul "Creante fiscale" din anexa nr.
2 la Hotararea Guvernului nr. 1.397/2010 privind modelul, continutul,
modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind
obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si
evidenta nominala a persoanelor asigurate", aferente unor perioade de
raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011
Firme interesate
Act de interes general
Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul
Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, specialisti
financiari din Administratia publica centrala, inspector fiscal, expert
contabil, consultant fiscal, inspector din domeniul recuperarii
creantelor bugetare
Index
Incepand
cu data de 1 februarie 2011, organele fiscale actualizeaza, din oficiu,
vectorul fiscal privind impozitul pe venitul din salarii, incepand cu
perioada fiscala ianuarie 2011, al contribuabililor care au organizate
sedii secundare cu minimum 5 angajati, potrivit legii, dupa cum urmeaza:
a) se inscrie obligatia de declarare a impozitului pe venitul din
salarii in vectorul fiscal al contribuabililor platitori de salarii
care, la data mentionata, nu au inscrisa in vectorul fiscal aceasta
obligatie declarativa;
b) se anuleaza obligatia de declarare a impozitului pe venitul din
salarii din vectorul fiscal al sediilor secundare cu minimum 5
angajati, potrivit legii.
Incepand cu aceeasi data se transfera evidenta electronica a
indeplinirii obligatiilor declarative privind impozitul pe venitul din
salarii de la organele fiscale la care sunt inregistrate sediile
secundare cu minimum 5 angajati la organul fiscal competent pentru
administrarea contribuabilului care a infiintat respectivele sedii
secundare.
Incepand cu data de 1 februarie 2011, impozitul pe venitul din salarii
datorat de sediile secundare cu minimum 5 angajati, aferent unor
perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se declara
si se corecteaza de catre contribuabilul care le-a infiintat, la
organul fiscal competent pentru administrarea acestuia, dupa cum
urmeaza:
a) formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul
de stat", aprobat prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si
continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor,
taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau
retinere la sursa, cu modificarile si completarile ulterioare, se
depune impreuna cu formularul prevazut in anexa nr. 1 "Situatia privind
impozitul pe venitul din salarii, defalcat pe sedii secundare, aferent
unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011";
b) formularul 710 "Declaratie rectificativa", aprobat prin Ordinul
presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.340/2009
privind aprobarea modelului si continutului formularului 710
"Declaratie rectificativa", cod 14.13.01.00/r, se depune impreuna cu
formularul prevazut in anexa nr. 2 "Situatia privind rectificarea
impozitului pe venitul din salarii, defalcat pe sedii secundare,
aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie
2011". La corectarea impozitului pe venitul din salarii, aferent
perioadelor de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se au in
vedere si dispozitiile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.
571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.
44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
In situatia in care impozitul pe venitul din salarii, aferent unei
perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se refera
atat la activitatea sediilor secundare, cat si la activitatea
contribuabilului care le-a infiintat, obligatia de plata se declara
cumulat, dupa caz, in formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de
plata la bugetul de stat" sau in formularul 710 "Declaratie
rectificativa", insotite de situatiile prevazute la alin. (1).
Intrebare: Care este procedura legala ca un angajator sa recupereze banii din fondul FNUASS? cererile au fost depuse la Casa de Sanatate in anul 2022...In cat timp, se stinge/prescrie obligatia celor de la Casa de Sanatate de a a restutui banii catre angajator? Este vorba despre concedii medicale cu cod indemnizatie 08. vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Un angajat, dupa perioada maxima de concediu medical, ajunge la comisie medicala pentru pensionare anticipata. Cand se incheie contractul de munca? la momentul eliberarii deciziei de catre comisia medicala de pensionare anticipata sau la momentul eliberarii deciziei de pensionare pe caz de boala? vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Am avut o Intreprindere Individuala intre perioada 01.08.2023 si 30.08.2024. Pentru anul 2023 am realizat venituri impozabile in valoare de 28.000, iar pentru anul 2024 37.000. Pentru anul 2023 am platit numai impozit si sanatate, si pentru 2024 tot impozit si sanatate. CAS-ul ar fi trebuit platit in situatia de fata, tinund cont, ca nici un an nu a fost intreaga? vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Votati articolul "Ordinul ANAF Nr. 52/2011 - actualizarea vectorului fiscal": Rating: Nota: 5 din 5 din 1 voturi