Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ordinul ANAF Nr. 52/2011 - actualizarea vectorului fiscal
ORDINUL
AGENTIEI NATIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA Nr. 52/2011 privind
actualizarea, din oficiu, a vectorului fiscal privind impozitul pe
venitul din salarii si contributii sociale si procedura de declarare a
obligatiilor prevazute in Nomenclatorul "Creante fiscale" din anexa nr.
2 la Hotararea Guvernului nr. 1.397/2010 privind modelul, continutul,
modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind
obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si
evidenta nominala a persoanelor asigurate", aferente unor perioade de
raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011
Firme interesate
Act de interes general
Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul
Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, specialisti
financiari din Administratia publica centrala, inspector fiscal, expert
contabil, consultant fiscal, inspector din domeniul recuperarii
creantelor bugetare
Index
Incepand
cu data de 1 februarie 2011, organele fiscale actualizeaza, din oficiu,
vectorul fiscal privind impozitul pe venitul din salarii, incepand cu
perioada fiscala ianuarie 2011, al contribuabililor care au organizate
sedii secundare cu minimum 5 angajati, potrivit legii, dupa cum urmeaza:
a) se inscrie obligatia de declarare a impozitului pe venitul din
salarii in vectorul fiscal al contribuabililor platitori de salarii
care, la data mentionata, nu au inscrisa in vectorul fiscal aceasta
obligatie declarativa;
b) se anuleaza obligatia de declarare a impozitului pe venitul din
salarii din vectorul fiscal al sediilor secundare cu minimum 5
angajati, potrivit legii.
Incepand cu aceeasi data se transfera evidenta electronica a
indeplinirii obligatiilor declarative privind impozitul pe venitul din
salarii de la organele fiscale la care sunt inregistrate sediile
secundare cu minimum 5 angajati la organul fiscal competent pentru
administrarea contribuabilului care a infiintat respectivele sedii
secundare.
Incepand cu data de 1 februarie 2011, impozitul pe venitul din salarii
datorat de sediile secundare cu minimum 5 angajati, aferent unor
perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se declara
si se corecteaza de catre contribuabilul care le-a infiintat, la
organul fiscal competent pentru administrarea acestuia, dupa cum
urmeaza:
a) formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul
de stat", aprobat prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si
continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor,
taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau
retinere la sursa, cu modificarile si completarile ulterioare, se
depune impreuna cu formularul prevazut in anexa nr. 1 "Situatia privind
impozitul pe venitul din salarii, defalcat pe sedii secundare, aferent
unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011";
b) formularul 710 "Declaratie rectificativa", aprobat prin Ordinul
presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.340/2009
privind aprobarea modelului si continutului formularului 710
"Declaratie rectificativa", cod 14.13.01.00/r, se depune impreuna cu
formularul prevazut in anexa nr. 2 "Situatia privind rectificarea
impozitului pe venitul din salarii, defalcat pe sedii secundare,
aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie
2011". La corectarea impozitului pe venitul din salarii, aferent
perioadelor de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se au in
vedere si dispozitiile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.
571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.
44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
In situatia in care impozitul pe venitul din salarii, aferent unei
perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se refera
atat la activitatea sediilor secundare, cat si la activitatea
contribuabilului care le-a infiintat, obligatia de plata se declara
cumulat, dupa caz, in formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de
plata la bugetul de stat" sau in formularul 710 "Declaratie
rectificativa", insotite de situatiile prevazute la alin. (1).
Intrebare: Am fost angajata stat plata cu conventie de munca conform Legii 1/2005 la o societate cooperativa mestesugareasca. In acest moment sunt pensionata anticipat Sunt membru cooperator inca, si unul din cei 5 asociati ai societatii membru fondator. De asemeni sunt administratorul firmei prin contract de administrare specific cooperatiei care se transmite periodic la Registrul Comertului. Conform celor descrise anterior, imi desfasor inca activitea in firma ca si cum as fi angajata. Exista... vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Am emis si adus la cunostinta salariatului ca in urma reorganizarii i s-a desfiintat postul si nu ii putem oferi altul conform studiilor sale, drept urmare, dupa implinirea celor 20 de zile de preaviz vom emite decizia de concediere. I-am adus la cunostinta sub forma de semnatura pe data de 03.04.2025. Ziua de 2 mai este zi libera cu recuperare. Conducerea a stabilit recuperarea acesteia la finalul lunii mai cand el nu va mai avea calitatea de salariat. Intrebarea este: iau in calcul in cele 20... vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Data aparitiei: 31 Ianuarie 2011
Votati articolul "Ordinul ANAF Nr. 52/2011 - actualizarea vectorului fiscal": Rating: Nota: 5 din 5 din 1 voturi