Intrebare: Dupa anul 1990, s-au vandut locuinte din fondurile statului. Dintr-o eroare cu privire la numerotarea apartamentelor, in contractul de inchiriere si drept urmare si in contractul de vanzare cumparare s-a trecut gresit numarul apartamentului. Astfel s-a ajuns in situatia in care proprietarul apartamentului nr.3 sa fie intabulat pe apartamentul nr.2.
Care sunt solutiile?
Raspuns: Avand in vedere ca este o eroare a institutiei care v-a vandut locuinta, tot aceasta institutie va trebui sa va elibereze o dovada prin care se efectueaza rectificarea numarului apartamentului. In acest scop, consideram ca este oportun sa solicitati o adeverinta de la Asociatia de proprietari prin care sa se confirme etajul la care se afla apartamentul si numarul care ar trebui sa il poarte, in functie de numerotarea acestora. Cu acest document va adresati institutiei de la care ati cumparat locuinta si veti solicita rectificarea numarului apartamentului, mentionand ca a fost gresit acest numar si in contractul de inchiriere. Institutia este obligata sa rectifice numarul, avand posibilitatea sa faca si propriile sale verificari. In cazul refuzului institutiei de a rectifica numarul apartamentului, va puteti adresa instantei competente cu o cerere in acest sens.
Dupa rectificarea numarului apartamentului va veti adresa la Directia de taxe si impozite in vederea efectuarii acestei modificari si in rolul fiscal.
De asemenea, in baza documentelor prin care este corectat numarul apartamentului, va veti adresa si la Cartea funciara, in vederea modificarii inscrierii, potrivit dispozitiilor art.89 alin. (5) si (6) din Regulamentul de organizare si functionare a birourilor de cadastru si publicitate imobiliara, aprobat prin Ordinul nr. 633/2006, cu modificarile ulterioare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rugam sa ne transmiteti reglementarile legislative conform carora angajatul poate beneficia la cerere de concediu fara plata pana la varsta de 3 pentru copil fara handicap, in continuarea concediului de crestere copil pana la 2 ani, astfel incat sa nu revina la serviciu pana la implinirea varstei de 3 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Un SRL platitor de impozit pe venit microintreprindere are 2 angajati, unul fiind asociat unic si administrator. Se doreste acordarea pensiei facultative de 400 eur/an la fiecare angajat. Cum se opereaza acest lucru in Saga? Cum apare in D112? ce trebuie sa stiu din punct de vedere fiscal? Pensia va fi platita de angajator, nu de salariat.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<