Intrebare: Dupa anul 1990, s-au vandut locuinte din fondurile statului. Dintr-o eroare cu privire la numerotarea apartamentelor, in contractul de inchiriere si drept urmare si in contractul de vanzare cumparare s-a trecut gresit numarul apartamentului. Astfel s-a ajuns in situatia in care proprietarul apartamentului nr.3 sa fie intabulat pe apartamentul nr.2.
Care sunt solutiile?
Raspuns: Avand in vedere ca este o eroare a institutiei care v-a vandut locuinta, tot aceasta institutie va trebui sa va elibereze o dovada prin care se efectueaza rectificarea numarului apartamentului. In acest scop, consideram ca este oportun sa solicitati o adeverinta de la Asociatia de proprietari prin care sa se confirme etajul la care se afla apartamentul si numarul care ar trebui sa il poarte, in functie de numerotarea acestora. Cu acest document va adresati institutiei de la care ati cumparat locuinta si veti solicita rectificarea numarului apartamentului, mentionand ca a fost gresit acest numar si in contractul de inchiriere. Institutia este obligata sa rectifice numarul, avand posibilitatea sa faca si propriile sale verificari. In cazul refuzului institutiei de a rectifica numarul apartamentului, va puteti adresa instantei competente cu o cerere in acest sens.
Dupa rectificarea numarului apartamentului va veti adresa la Directia de taxe si impozite in vederea efectuarii acestei modificari si in rolul fiscal.
De asemenea, in baza documentelor prin care este corectat numarul apartamentului, va veti adresa si la Cartea funciara, in vederea modificarii inscrierii, potrivit dispozitiilor art.89 alin. (5) si (6) din Regulamentul de organizare si functionare a birourilor de cadastru si publicitate imobiliara, aprobat prin Ordinul nr. 633/2006, cu modificarile ulterioare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Este specificat in CIM, la obligatiile angajatorilor: "sa informeze salariatul cu privire la obligatia de a adera la un fond de pensii administrat privat, in conditiile legii". As dori un model de document cu toate detaliile obligatorii care trebuie sa existe privind aceasta informare. Sau am putea sa inseram un paragraf in Minuta de informare privind acest aspect? Daca da, va rog, sa imi spuneti exact ce informatii trebuie sa contina pt a fii conform legii.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem situatia unui certificat medical emis pt un cod de diagnostic 585 din 01/05 in 04/05. Certificatul are bifa pe "In continuare", desi nu este relevant in acest context. Ulterior am primit un alt certificat medical pt perioada 05/05-19/05 cu acelasi cod de diagnostic 585, cu bifa pe "Initial". Acest certificat medical nu trebuie sa aiba bifa pe "In continuare" fiind emis imediat dupa primul si avand acelasi cod de diagnostic? Medicul i-a spus angajatei ca data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unui salariat angajat ca sofer distributie marfa in tara va rog sa-mi comunicati daca locul de munca este mobil in contractul de munca? In aceasta situatie ar trebui trecut ca zona toata tara? In baza clauzei de mobilitate se acorda prestatii in natura nu in bani, respectiv telefon, card combusibil, este ok?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<