Intrebare: Dupa anul 1990, s-au vandut locuinte din fondurile statului. Dintr-o eroare cu privire la numerotarea apartamentelor, in contractul de inchiriere si drept urmare si in contractul de vanzare cumparare s-a trecut gresit numarul apartamentului. Astfel s-a ajuns in situatia in care proprietarul apartamentului nr.3 sa fie intabulat pe apartamentul nr.2.
Care sunt solutiile?
Raspuns: Avand in vedere ca este o eroare a institutiei care v-a vandut locuinta, tot aceasta institutie va trebui sa va elibereze o dovada prin care se efectueaza rectificarea numarului apartamentului. In acest scop, consideram ca este oportun sa solicitati o adeverinta de la Asociatia de proprietari prin care sa se confirme etajul la care se afla apartamentul si numarul care ar trebui sa il poarte, in functie de numerotarea acestora. Cu acest document va adresati institutiei de la care ati cumparat locuinta si veti solicita rectificarea numarului apartamentului, mentionand ca a fost gresit acest numar si in contractul de inchiriere. Institutia este obligata sa rectifice numarul, avand posibilitatea sa faca si propriile sale verificari. In cazul refuzului institutiei de a rectifica numarul apartamentului, va puteti adresa instantei competente cu o cerere in acest sens.
Dupa rectificarea numarului apartamentului va veti adresa la Directia de taxe si impozite in vederea efectuarii acestei modificari si in rolul fiscal.
De asemenea, in baza documentelor prin care este corectat numarul apartamentului, va veti adresa si la Cartea funciara, in vederea modificarii inscrierii, potrivit dispozitiilor art.89 alin. (5) si (6) din Regulamentul de organizare si functionare a birourilor de cadastru si publicitate imobiliara, aprobat prin Ordinul nr. 633/2006, cu modificarile ulterioare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<