Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lege noua: Operatorii din call-center, OBLIGATI sa raspunda in maximum 5 minute de la momentul initierii apelului

Lege noua: Operatorii din call-center, OBLIGATI sa raspunda in maximum 5 minute de la momentul initierii apelului
Operatorii de la call-center au obligatia sa raspunda la apeluri in maximum 5 minute de la initierea acestora de catre beneficiar, potrivit unui proiect de lege adoptat de Senat. Proiectul merge la Camera Deputatilor, care este for decizional.

Proiectul, initiat de parlamentari USR, modifica si completeaza OUG nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii si libertatea de a furniza servicii in Romania. 

Potrivit actului normativ, nerespectarea obligatiei va atrage amenzi de la 1.000 la 5.000 de lei. 

"In cazul reclamatiilor sau al solicitarilor de informatii telefonice, prestatorii stabiliti in Romania, prin intermediul unui operator uman, sunt obligati sa preia apelurile in cel mult cinci minute din momentul selectarii acestei optiuni de catre beneficiar. In caz de forta majora, prevederile prezentului alineat sunt excluse de la aplicare. Nerespectarea de catre prestatori a obligatiilor (...) se sanctioneaza cu o amenda de la 1.000 la 5.000 lei", se precizeaza in amendamentele admise la proiect.

Initiatorii proiectului de lege sustin ca, desi au fost eliminate cozile din fata sediilor operatorilor economici, timpul consumatorului este in continuare risipit, fiind pus sa astepte uneori zeci de minute la telefon pentru a avea ocazia de a discute cu personalul din cadrul departamentelor pentru relatiile cu publicul.

"Proiectul de fata doreste sa reglementeze aceasta situatie, astfel incat consumatorii sa nu mai fie nevoiti sa piarda atat de mult timp pentru a cere asistenta, obligand operatorii economici ca apelurile din Call-Centre sa fie preluate de un operator uman si nu de un robot, in maximum cinci minute de la initierea apelului. Aceste dificultati reprezinta un consum imens de energie, timp si bani, in conditiile in care, in alte tari, statul deja a intervenit asupra legislatiei obligandu-i pe agentii economici sa preia apelurile clientilor, intr-o marja de timp, cu sanctiuni concrete in cazul in care marja de timp este incalcata", se arata in expunerea de motive.

Acesta este un proiect de lege. Pentru a intra in vigoare, el trebuie sa treaca de Parlament si sa mearga spre promulgare la Presedintele Romaniei. Dupa semnarea decretului de promulgare, acesta va fi publicat in Monitorul Oficial.

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 04 Mai 2023
Votati articolul "Lege noua: Operatorii din call-center, OBLIGATI sa raspunda in maximum 5 minute de la momentul initierii apelului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016