Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2020 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Magistratii cer masuri urgente anti-Covid-19

Magistratii cer masuri urgente anti-Covid-19
Magistratii si-au unit vocile si cer masuri urgente anti-Covid-19 pentru protejarea functionarii corecte a instantelor si parchetelor.


UNJR, AMR, AJADO si APR solicita Consiliului Superior al Magistraturii si Ministerului Justitiei sa adopte de urgenta o strategie comuna si unitara de combatere a efectului pandemiei de COVID-19 in instante si parchete si sa ia toate masurile necesare pentru a ajuta instantele si parchetele in aceasta perioada.

"In prezent nu exista un cadrul legal special, care sa permita adoptarea unor masuri procedurale derogatorii de la dreptul comun pe perioada crizei sanitare generate de pandemia COVID-19. De asemenea, pana in prezent nu a fost adoptata o strategie unitara la nivelul sistemului judiciar, de combatere a efectelor pandemiei in instante si parchete, acestea fiind nevoite sa se descurce pe cont propriu. Masurile luate de instante si parchete au fost diferite si au depins nu doar de abilitatile manageriale ale conducatorilor lor, ci si de factori externi, precum cresterea procentului de infectare a populatiei, volumul de activitate, resursele umane disponibile, conditiile de munca sau gradul de implicare si disponibilitatea din partea altor institutii ale statului cu competente precise, in special a Directiei de Sanatate Publica”, argumenteaza asociatiile.

Acestea precizeaza ca dupa starea de urgenta, toate dosarele suspendate pe o perioada de 2 luni au fost repuse pe rol, adaugandu-se celor inregistrate in aceeasi perioada si celor generate de masurile luate de autoritati in pandemie. Ca atare, volumul de munca a crescut, fiind mai mare decat cel normal, iar acesta trebuie gestionat, in lipsa oricaror derogari, ca si cum situatia de fapt ar fi una normala. 
  
"Din pacate, insa, situatia nu este deloc una normala, ci una exceptionala, ce se agraveaza de la o zi la alta, iar atitudinea de ignorare a acesteia, atat de catre Consiliul Superior al Magistraturii, cat si de catre Ministerul Justitiei, este intolerabila, lasand intreaga povara a consecintelor pandemiei si intreaga responsabilitate la nivelul instantelor si parchetelor, al conducerilor acestora, al judecatorilor, procurorilor, grefierilor, personalului in general.  Prin sustinerea unei strategii de tipul “fiecare pe cont propriu”, Consiliul Superior al Magistraturii si Ministerul Justitiei s-au derobat de responsabilitatile ce le revin, afectand in acest mod nu doar buna desfasurare a activitatii in instante si parchete, ci si dreptul de acces la justitie in conditii de egalitate si de siguranta al miilor de cetateni citati in fiecare zi la instante si parchete”, argumenteaza magistratii.

Ei sustin ca, in lipsa oricarui cadru administrativ si legal specific situatiei si in conditiile in care numarul imbolnavirilor judecatorilor, procurorilor, personalului auxiliar si conex, functionarilor publici creste de la o zi la alta, fiecare instanta sau parchet ia masurile pe care le considera potrivite, in limita posibilitatilor concrete de care dispune in situatia data, creand, insa, in acest mod, instabilitate, incertitudine si lipsa egalitatii in fata legii. 
  
Unele instante au anuntat deja suspendarea judecarii cauzelor cu exceptia celor urgente, in alte instante se preschimba termene sau se acorda termene lungi de judecata ori, dimpotriva, se gestioneaza in continuare sedinte cu zeci pe dosare pe fiecare termen. 
  
Instantele si parchetele mici sunt in mod deosebit afectate, deoarece imbolnavirea personalului, si asa in numar redus, pune in pericol pur si simplu posibilitatea de functionare a acestora. 
  
De asemenea, lipsa unui protocol intre Ministerul Justitiei si Directia de Sanatate Publica privind anchetele epidemiologice si strategia de testare in instante si parchete a creat grave sincope in cooperarea dintre DSP si instante. 
  
"Efectele pandemiei afecteaza atat personalul din justitie, cat si pe cei care au contact cu acestia – judecatori, procurori, grefieri, personal auxiliar, conex, functionari publici, avocati, cetateni – fiind, asadar, imperativa dezvoltarea unei strategii comune care sa cuprinda cadrul de actiune si liniile directoare pentru masurile specifice la nivel local", subliniaza asociatiile care invoca recomandarile cuprinse in documentul OSCE – ODIHR (Office for Democratic Institutions and Human Rights) emis in luna octombrie 2020, "Functionarea instantelor in perioada pandemiei cu Covid-19". 
de Florin Amariei

Data aparitiei: 09 Noiembrie 2020
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Magistratii cer masuri urgente anti-Covid-19":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2020 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016