Mai multi romani nu respecta direct sau indirect masurile anti-Covid-19 din Legea nr. 55/2020, iar acest lucru se vede si prin cele peste 1500 de amenzi aplicate de politisti doar in acest weekend.
Politistii si jandarmii au aplicat sambata 639 de sanctiuni contraventionale, in valoare de 172.950 de lei, iar duminica 966 de sanctiuni contraventionale, in valoare de 266.100 de lei, ca urmare a incalcarii prevederilor Legii 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.
GCS reaminteste ca Ministerul Afacerilor Interne a operationalizat, incepand cu 4 iulie, o linie TELVERDE (0800.800.165) la care pot fi sesizate incalcari ale normelor de protectie sanitara. Apelurile sunt preluate de un dispecerat in sistem integrat si repartizate structurilor teritoriale pentru verificarea aspectelor sesizate.
Totodata, GCS transmite sa se ia in considerare doar informatiile verificate prin sursele oficiale si sa se apeleze pentru recomandari si alte informatii la linia TELVERDE - 0800.800.358. Numarul TELVERDE nu este un numar de urgenta, este o linie telefonica alocata strict pentru informarea cetatenilor, valabila pentru apelurile nationale, de luni pana vineri, in intervalul orar 8,00 - 20,00.
Cele mai multe cazuri de infectare cu SARS-CoV-2, inregistrate pana in prezent, sunt in Bucuresti - 13.479 si in judetele Suceava - 5.807, Arges - 5.263, Brasov - 5.151 si Prahova - 4.941, informeaza Grupul de Comunicare Strategica (GCS).
Peste 3.000 de imbolnaviri s-au inregistrat in judetele Galati (3.629), Iasi (3.769), Bacau (3.512), Dambovita (3.473) si Timis (3.118), iar peste 2.000 de cazuri sunt in judetele Arad, Bihor, Braila, Buzau, Cluj, Constanta, Dolj, Ilfov, Neamt, Vaslui si Vrancea.
Pe durata starii de alerta, prin ordin comun al ministrului sanatatii si ministrului afacerilor interne se poate institui:
a) obligativitatea purtarii mastii de protectie in spatiile publice inchise, spatiile comerciale, mijloacele de transport in comun si la locul de munca;
b) obligativitatea organizarii activitatii institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor, astfel incat sa se asigure la intrarea in sediu, in mod obligatoriu, triajul epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor, atat pentru personalul propriu, cat si pentru vizitatori. Pentru personalul propriu triajul epidemiologic consta in masurarea temperaturii prin termometru noncontact, iar pentru vizitatori triajul se realizeaza prin masurarea temperaturii.
Pe durata starii de alerta, pentru produsele utilizate pentru rezolvarea cauzei care a determinat starea de alerta pot fi plafonate preturile, in conditiile art. 4 alin. (3) din Legea concurentei nr. 21/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, doar daca in piata exista disfunctionalitati in privinta asigurarii acestora.
In vederea reluarii activitatii de catre furnizorii de servicii medicale pe durata starii de alerta, indiferent de natura furnizorului, se stabilesc prin ordin al ministrului sanatatii normele generale de functionare pe tipuri de specialitati.
Pe durata starii de alerta, in functie de specificul activitatii si de nevoi, conducatorii institutiilor publice implicate in combaterea pandemiei de COVID-19 pot dispune detasarea cu acordul prealabil al angajatului si al angajatorului care detaseaza, cu conditia ca angajatorul la care se face detasarea sa fie din acelasi domeniu de activitate.
Pe durata starii de alerta, angajatorul poate dispune, cu consimtamantul angajatului, desfasurarea activitatii in regim de telemunca sau munca la domiciliu, modificarea locului de munca ori a atributiilor acestuia.
Pe durata starii de alerta, in functie de specificul activitatii si de nevoi, conducatorii institutiilor publice implicate in combaterea pandemiei de COVID-19, precum si a efectelor acesteia pot dispune unilateral intreruperea concediilor de odihna, de odihna suplimentare, fara plata, de studii si pentru formare profesionala ale personalului angajat si reluarea activitatii pentru personalul propriu.
Valabilitatea contractelor colective de munca si a acordurilor colective de munca se prelungeste pe durata starii de alerta, precum si pentru o perioada de 90 de zile de la incetarea acesteia.
In cazul contractelor si acordurilor colective de munca prevazute la alin. (1), partile au obligatia initierii negocierii colective in termen de 45 de zile de la incetarea starii de alerta, in conditiile legii.
Pe durata starii de alerta, prin derogare de la prevederile art. 118 alin. (1) din
Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorii din sistemul privat, autoritatile si institutiile publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, precum si regiile autonome, societatile nationale, companiile nationale si societatile la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritoriala, cu un numar mai mare de 50 de salariati, pot stabili programe individualizate de munca, fara acordul salariatului, astfel incat intre salariati sa se asigure existenta unui interval de o ora la inceperea si la terminarea programului de munca, intr-o perioada de 3 ore.
Informatiile complete despre ce trebuie facut pentru a trece cu brio de un control si pentru a va proteja atat angajatii, cat si clientii sunt disponibile
AICI!
Parcurgeti chiar acum lucrarea online:
Totul despre masurile SSM in stare de alerta. Studii de caz, modele de documente! Aceasta are un capitol intreg care ofera raspunsuri clare, la obiect, privind: