Va informam ca incepand cu data de 13 iulie 2016 se pot depune candidaturi pentru functia de presedinte al Inaltei Curti de Casatie si Justitie (ICCJ).
Potrivit legii, judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie care au functionat la aceasta instanta cel putin 2 ani, isi pot depune candidaturile pentru functiile de conducere vacante de la instanta suprema, la Consiliul Superior al Magistraturii, in termen de 30 de zile de la data la care acestea au devenit vacante. In cazul in care functiile de conducere devin vacante ca urmare a expirarii mandatului, candidatura se depune cu cel putin 30 de zile inainte de expirarea mandatului, dar nu mai devreme de 60 de zile pana la momentul in care functia urmeaza a se vacanta.
Prin Hotararea 685/2016, Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii a stabilit calendarul estimativ pentru procedura de ocupare a functiei de presedinte al Inaltei Curti de Casatie si Justitie, astfel:
13 iulie 2016: publicarea pe pagina de internet a CSM si a instantei supreme a anuntului privind declansarea procedurii de depunere de candidaturi pentru functia de presedinte al Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
13 iulie - 16 august 2016: depunerea candidaturilor la Consiliul Superior al Magistraturii;
17 august - 2 septembrie 2016: verificarea, de catre Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii, daca judecatorii care si-au depus candidaturi au făcut parte din serviciile de informatii inainte de 1990 sau au colaborat cu acestea si comunicarea rezultatului verificarii;
22 august 2016: publicarea pe site-ul Consiliului Superior al Magistraturii a proiectelor de candidatura;
17 august - 2 septembrie 2016: verificarea de catre Directia resurse umane si organizare a înscrisurilor depuse la dosarele de candidatură și solicitarea completării acestora, dupa caz;
2-6 septembrie 2016: elaborarea Notei Directiei resurse umane și organizare de prezentare a candidaturilor si a documentelor atașate în susținerea acestora;
8-9 septembrie 2016: analizarea candidaturilor de catre Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii si formularea propunerilor de numire in functia de presedinte al Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
Agenda Cadrului Didactic 2024-2025
Fise distractive pentru gradinita
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul primar - INVATATORI 2 culegeri
In conformitate cu prevederile art. 53 raportat la art. 48 alin. 10-11 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, candidatura cuprinde, in esenta, urmatoarele:
- manifestarea expresa de vointa a candidatului de a participa la procedura stabilita de lege pentru ocuparea unei functii de conducere;
- declaratiile prevazute in art. 48 alin. 10-11 din lege, din care sa rezulte daca judecatorul a facut parte din serviciile de informatii inainte de 1990 sau a colaborat cu acestea, precum si daca are un interes personal, ce influenteaza sau ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate si impartialitate a atributiilor prevazute de lege.
In acord cu dispozitiile Regulamentului privind transferul si detasarea judecatorilor si procurorilor, delegarea judecatorilor, numirea judecatorilor si procurorilor in alte functii de conducere, precum si numirea judecatorilor in functia de procuror si a procurorilor in functia de judecator, aprobat prin Hotararea Plenului nr. 193/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, la candidatura se ataseaza si urmatoarele categorii de documente:
- proiect privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care candideaza;
- curriculum vitae;
- inscrisuri si alte documente pe care candidatul le considera relevante in sustinerea candidaturii (diplome, certificate, atestate, date privind activitatea didactica si de cercetare stiintifica, cu referiri la lucrarile elaborate si publicate etc.)
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri