Regulamentului de ordine interioara al instantelor judecatoresti a fost modificat prin Hotararea Guvernului nr. 878/2013 si publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 589 din data de 18 septembrie 2013.
Modificarile privesc, in principal, urmatoarele aspecte:
Se abroga dispozitiile cu privire la atributia presedintelui tribunalului de numire a grefierilor arhivari si registratorilor de la tribunal si judecatoriile din circumscriptia acestuia.
Se introduc prevederi referitoare la incetarea mandatului membrilor colegiului de conducere al instantei. Astfel, calitatea de membru al colegiului de conducere inceteaza, dupa caz, la expirarea mandatului, prin demisie, revocare din functie, promovare, delegare, detasare sau transfer la alta instanta, parchet ori institutie, delegare sau numire in functia de presedinte al acelei instante sau prin imposibilitatea exercitarii atributiilor pe o perioada mai mare de 3 luni, precum si prin deces.
Se abroga dispozitiile referitoare la atributia Colegiului de conducere de a promova in functii de conducere informaticienii-sefi, primii-grefieri, grefierii-sefi, grefierii sefi de sectii si grefierii arhivari sefi.
Se introduce prevederea ca ordinea de zi a colegiului de conducere se comunica si catre personalul instantei, prin afisare intr-un loc accesibil acestora sau prin intranetul instantei.
Se infiinteaza un nou registru: Registrul de evidenta a cauzelor suspendate.
In acest registru se vor face urmatoarele mentiuni: numarul curent, numarul de dosar, numele partilor, obiectul cauzei, data suspendarii, cauza suspendarii si temeiul de drept, data verificarii, constatarile la data verificarii, masurile luate, semnatura grefierului arhivar.
Dosarele a caror judecata a fost suspendata se vor pastra separat in arhiva curenta, iar cauzele suspendate vor fi verificate periodic de catre grefierul arhivar, care va face mentiuni despre data verificarii si constatarii in Registrul de evidenta a cauzelor suspendate sau, dupa caz, va inainta dosarul judecatorului cauzei pentru a dispune.
Cu privire la repartizarea cauzelor, se face mentiunea ca daca se constata ca pe rolul instantei exista sau au existat cel putin doua cereri formulate de aceeasi parte, avand acelasi obiect principal si aceeasi cauza, toate cererile vor fi judecate de catre primul complet investit, daca cererile nu au fost solutionate inca, precum si daca primul complet investit a luat act de renuntarea la judecarea cererii sau a anulat cererea ca netimbrata, ca nesemnata ori pentru neindeplinirea celorlalte conditii prevazute de art. 194-197 din
noul Cod de procedura civila.
Au fost abrogate dispozitiile art. 115 alin. 3 din Regulament, care prevedeau:
“Repartizarea cauzei pentru rejudecare se va face cu respectarea procedurii de repartizare aleatorie”.
Click aici pentru cuprinsul integral al modificarilor aduse Regulamentului privind organizarea si functionarea instantelor