Legea nr. 196/2018 a intrat deja in vigoare, asadar asociatiile de proprietari trebuie sa fie extrem de atente la modificari pentru a evita amenzi uriase si litigii obositoare.
Atentie, asociatiile de proprietari sunt guvernate de o noua lege!
Este vorba despre Legea nr. 196/2018, un act normativ cu nu mai putin de 110 articole (multe dintre acestea cu numeroase aliniate si litere) si care abroga vechea legislatie privind asociatiile de proprietari (Legea nr. 230/2007 si HG nr. 1.588/2007).
E o lege pe care trebuie sa o cunoasteti la perfectie, cu toate implicatiile ei practice – un lucru deloc usor, dat fiind ca volumul de schimbari este impresionant. Practic, este nevoie sa luati totul de la zero si sa va informati temeinic, ca singura solutie pentru a fi in legalitate, mai ales ca amenzile sunt foarte dure, de pana la 10.000 de lei!
Vestea buna este ca am anticipat deja situatia sensibila in care va aflati acum!
De aceea am pus la punct din timp lucrarea Consilier Asociatiile de Proprietari, care va furnizeaza informatii detaliate despre responsabilitatile dvs. in contextul modificarilor aduse de Legea nr. 196/2018, cu accent pe riscurile la care va expuneti in cazul in care nu aplicati corect aceste modificari.
Fise distractive pentru gradinita
Teste rezolvate de matematica pentru clasele V-VIII
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Teste distractive pentru clasa pregatitoare
1) Nu aveti calificarea necesara pentru a fi administrator de imobile
Pentru a putea presta aceasta activitate, aveti nevoie de un certificat de calificare profesionala si de un atestat eliberat de primar, plus cazierul judiciar care sa dovedeasca faptul ca nu ati suferit nicio condamnare pentru o infractiune economico-financiara. Atentie, incalcarea acestor prevederi mentionate la art. 64 din Legea nr. 196/2018 se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 la 10.000 de lei!
2) Nu ati incheiat o polita de asigurare de raspundere civila profesionala
Inainte de Legea nr. 196 incheierea unei astfel de polite era facultativa. Acum insa, daca asociatia de proprietari va cere acest lucru, sunteti obligat sa o incheiati, in caz contrar riscati o amenda intre 500 si 3.000 de lei! Retineti, o astfel de polita nu este o conditie pentru a va putea desfasura activitatea de administrator, ci doar o posibila cerinta din partea asociatiei.
3) Nu ati intocmit asa-numitul “regulament al condominiului”
Este vorba despre un document care stabileste normele de comportament si buna vecinatate intre proprietari, precum si conditiile de folosire a partilor comune ale cladirii. Regulamentul trebuie afisat la avizier sau inmanat in copie fiecarui proprietar, in cel mult o saptamana de la adoptare. Detalii in Consilier Asociatiile de Proprietari.
4) Folositi mai multe conturi pentru incasari si plati
Legea 196 spune ca asociatia de proprietari trebuie sa aiba un singur cont si ca toate sumele de bani gestionate trebuie sa treaca prin acest cont unic. Dvs., administratorul, nu mai puteti plati furnizorii de servicii sau produse pentru diferite lucrari, fie ele de intretinere sau de reparatii, decat prin intermediul acestui cont. Iar orice suma incasata in numerar trebuie transferata in acest cont in termen de 24 de ore. In caz contrar, amenda este intre 5.000 si 10.000 de lei.
5) Ati schimbat destinatia fondului de reparatii si a fondului de rulment
Fondul de reparatii este destinat repararii si imbunatatirii proprietatii comune, cel de rulment este destinat asigurarii sumelor necesare pentru platile curente. Utilizarea in alte scopuri a banilor colectati in aceste fonduri se sanctioneaza cu amenda intre 4.000 si 9.000 de lei.
Lista integrala a obligatiilor dvs. aduse de Legea nr. 196/2018, insotite de comentarii si explicatii foarte relevante, o gasiti in Consilier Asociatiile de Proprietari.
1. Consilier Asociatiile de Proprietari va explica in amanunt Legea nr. 196/2018
Legea 196 este actul normativ in baza caruia va veti desfasura activitatea iar Consilierul va arata clar:
a) cum sa va obtineti certificarile necesare
b) ce registre trebuie sa completati si cum
c) cum sa lucrati cu registrul de casa
d) cum sa inregistrati facturile
e) ce trebuie sa faceti pentru a nu depasi plafonul de incasari
f) cum sa tineti contabilitatea
2. Consilier Asociatiile de Proprietari va prezinta in detaliu toate aspectele fiscale
Aflati tot ce trebuie sa stiti despre fiscalitatea si contabilitatea asociatiilor de proprietari! Consilierul va explica inclusiv modificarile aduse de Noul Cod fiscal referitoare la contributiile sociale obligatorii ale remuneratiilor platite de catre o asociatie de proprietari!
3. Consilier Asociatiile de Proprietari va protejeaza impotriva amenzilor GDPR
Aveti la dispozitie absolut toate informatiile care trebuie cunoscute de un presedinte de asociatie de proprietari pentru a fi in regula din punctul de vedere al protectiei datelor personale! Lucrarea raspunde inclusiv unor intrebari foarte sensibile de natura practica:
a) Mai aveti voie sa instalati sisteme de supraveghere video in spatiile comune ale imobilului?
b) Sunteti obligat sau nu sa desemnati un Responsabil cu Protectia Datelor Personale (DPO)?
c) Ce masuri speciale trebuie sa luati pentru a asigura securitatea registrelor asociatiei?
d) Care este noua procedura de trimitere a unei somatii de plata unui restantier?
IMPORTANT! Lucrarea va pune la dispozitie modele editabile de documente pe care le folositi obligatoriu in activitatea dvs.!
Toate informatiile din lucrare sunt in perfecta concordanta cu prevederile Legii nr. 196/2018!
Comandati chiar acum CD-ul „Asociatiile de Proprietari 2019”!
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ARTICOLE SIMILARE
ARTICOLE SIMILARE