![Trotinetele si bicicletele, la RAR pentru ITP? Raspunsul UDMR](https://e-juridic.manager.ro/dbimg/articole/rar-biciclete-trotinete_27627_1.jpg)
Legea nr. 260 din 2020 presupune ca trotinetele si bicicletele sa fie duse la RAR pentru pentru realizarea ITP. Iata explicatiile UDMR.
Potrivit UDMR, "o serie de informatii false au fost raspandite, in ultimele zile, in presa nationala, referitor la inregistrarea trotinetelor si a bicicletelor electrice la Registrul Auto Roman (RAR) si despre obligativitatea inspectiei tehnice periodice la aceste vehicule lente, in conditiile in care saptamana trecuta presedintele a promulgat o lege initiata de UDMR, care permite inregistrarea vehiculelor electrice lente care circula cu o viteza mai mica de 25 de kilometri pe ora, dar care nu se refera la trotinete si la biciclete electrice.
"Inca de la initierea proiectului de lege, mass-media centrala a informat continuu ca UDMR doreste sa faca obligatorie inregistrarea si inspectia tehnica periodica a trotinetelor si a bicicletelor electrice, desi aceasta initiativa nu a vizat acest lucru. Utilizarea trotinetelor si a bicicletelor electrice este reglementata prin articolul 12 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 13/2020, in care se precizeaza, foarte clar, faptul ca proprietarii trotinetelor si ai bicicletelor electrice nu trebuie sa inmatriculeze aceste vehicule si nu trebuie sa se prezinte la inspectia tehnica la RAR cu acestea", a subliniat liderul grupului UDMR din Camera Deputatilor, Benedek Zacharie.
Deputatul a mentionat si faptul ca solutia impusa de UDMR prin aceasta lege functioneaza bine in tarile occidentale. Legea nr. 260/2020, elaborata de UDMR, a fost promulgata si publicata in Monitorul Oficial si este in vigoare, a precizat Benedek Zacharie.
Legea nr. 260 din 2020 care a starnit aceasta raspandire a informatiei precum ca trotinetele si bicicletele vor trebui duse la RAR pentru ITP cuprinde urmatoarele informatii:
- "ARTICOL UNIC
- Ordonanta Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere in vederea comercializarii, inmatricularii sau inregistrarii acestora in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 412 din 30 august 2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 230/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
- 1. La articolul 1, dupa alineatul (5) se introduc doua noi alineate, alineatele (6) si (7), cu urmatorul cuprins:
- (6) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) privind omologarea vehiculele rutiere lente care au fost deja inmatriculate intr-un stat membru al Uniunii Europene.
- (7) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) vehiculele rutiere noi achizitionate pana la data de 30 aprilie 2020, apartinand categoriei T1, nivel de poluare I, echipate cu motoare a caror putere din constructie se situeaza intre 37 si 75 kW. Aceste vehicule vor fi omologate, la cererea detinatorilor in vederea eliberarii cartii de identitate, in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi.
- 2. La articolul 1^1, dupa punctul 13 se introduce un nou punct, punctul 14, cu urmatorul cuprins:
- 14. vehicul rutier lent - vehicul rutier antrenat de un motor incorporat si care constructiv pe drum plan nu se poate deplasa cu o viteza mai mare de 25 km/h.".
Art. 1 din OG nr. 78/2000 prevede urmatoarele:
- "Articolul 1
- (1) Vehiculele rutiere pot fi comercializate, inmatriculate sau inregistrate in Romania numai dupa omologarea si certificarea autenticitatii acestora, dupa caz, de catre Regia Autonoma «Registrul Auto Roman», denumita in continuare R.A.R., organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor.
- (2) Categoriile de vehicule pentru care este obligatorie omologarea in vederea comercializarii, inmatricularii sau inregistrarii in Romania se stabilesc prin reglementarile RNTR 2 si RNTR 7, care se aproba prin ordin al ministrului transporturilor.
- (3) De la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana sunt exceptate de la prevederile alin. (1) vehiculele rutiere noi care detin omologare comunitara (CE) de tip a intregului vehicul valabila.
- (4) Abrogat.
- (5) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) privind omologarea vehiculele rutiere utilizate care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
- a) au fost omologate comunitar;
- b) au fost inmatriculate ultima data intr-un stat membru al Uniunii Europene;
- c) nu au suferit modificari constructive in raport cu datele inscrise in certificatul de inmatriculare.
- [adaugat prin Legea 260/2020] (6) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) privind omologarea vehiculele rutiere lente care au fost deja inmatriculate intr-un stat membru al Uniunii Europene.
- [adaugat prin Legea 260/2020] (7) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) vehiculele rutiere noi achizitionate pana la data de 30 aprilie 2020, apartinand categoriei T1, nivel de poluare I, echipate cu motoare a caror putere din constructie se situeaza intre 37 si 75 kW. Aceste vehicule vor fi omologate, la cererea detinatorilor in vederea eliberarii cartii de identitate, in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Sub sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia celei prevazute la art. 248 alin. 1 lit. a, respectiv avertismentul scris, nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile. Se sanctoneaza un salariat cu avertisment scris. Precizati daca este suficienta comunicarea deciziei de sanctionare, cu avertisment in acest caz, pe e-mail-ul de serviciu al salariatului. Mentionez ca e-mail-ul de serviciu este utilizat oficial pentru comunicari importante,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul pensiei la limita de varsta in cei 40 de ani cu reducere de 5 ani, sunt inclusi anii pentru concediu crestere copii? Daca salariata are 40 de ani de munca 36 de ani munca 4 ani crestere copil = total 40 ani, poate iesi la pensie cu 5 ani mai devreme, 63-5 = 58 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<