Legea nr. 260 din 2020 presupune ca trotinetele si bicicletele sa fie duse la RAR pentru pentru realizarea ITP. Iata explicatiile UDMR.
Potrivit UDMR, "o serie de informatii false au fost raspandite, in ultimele zile, in presa nationala, referitor la inregistrarea trotinetelor si a bicicletelor electrice la Registrul Auto Roman (RAR) si despre obligativitatea inspectiei tehnice periodice la aceste vehicule lente, in conditiile in care saptamana trecuta presedintele a promulgat o lege initiata de UDMR, care permite inregistrarea vehiculelor electrice lente care circula cu o viteza mai mica de 25 de kilometri pe ora, dar care nu se refera la trotinete si la biciclete electrice.
"Inca de la initierea proiectului de lege, mass-media centrala a informat continuu ca UDMR doreste sa faca obligatorie inregistrarea si inspectia tehnica periodica a trotinetelor si a bicicletelor electrice, desi aceasta initiativa nu a vizat acest lucru. Utilizarea trotinetelor si a bicicletelor electrice este reglementata prin articolul 12 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 13/2020, in care se precizeaza, foarte clar, faptul ca proprietarii trotinetelor si ai bicicletelor electrice nu trebuie sa inmatriculeze aceste vehicule si nu trebuie sa se prezinte la inspectia tehnica la RAR cu acestea", a subliniat liderul grupului UDMR din Camera Deputatilor, Benedek Zacharie.
Deputatul a mentionat si faptul ca solutia impusa de UDMR prin aceasta lege functioneaza bine in tarile occidentale. Legea nr. 260/2020, elaborata de UDMR, a fost promulgata si publicata in Monitorul Oficial si este in vigoare, a precizat Benedek Zacharie.
Legea nr. 260 din 2020 care a starnit aceasta raspandire a informatiei precum ca trotinetele si bicicletele vor trebui duse la RAR pentru ITP cuprinde urmatoarele informatii:
- "ARTICOL UNIC
- Ordonanta Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere in vederea comercializarii, inmatricularii sau inregistrarii acestora in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 412 din 30 august 2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 230/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
- 1. La articolul 1, dupa alineatul (5) se introduc doua noi alineate, alineatele (6) si (7), cu urmatorul cuprins:
- (6) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) privind omologarea vehiculele rutiere lente care au fost deja inmatriculate intr-un stat membru al Uniunii Europene.
- (7) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) vehiculele rutiere noi achizitionate pana la data de 30 aprilie 2020, apartinand categoriei T1, nivel de poluare I, echipate cu motoare a caror putere din constructie se situeaza intre 37 si 75 kW. Aceste vehicule vor fi omologate, la cererea detinatorilor in vederea eliberarii cartii de identitate, in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi.
- 2. La articolul 1^1, dupa punctul 13 se introduce un nou punct, punctul 14, cu urmatorul cuprins:
- 14. vehicul rutier lent - vehicul rutier antrenat de un motor incorporat si care constructiv pe drum plan nu se poate deplasa cu o viteza mai mare de 25 km/h.".
Art. 1 din OG nr. 78/2000 prevede urmatoarele:
- "Articolul 1
- (1) Vehiculele rutiere pot fi comercializate, inmatriculate sau inregistrate in Romania numai dupa omologarea si certificarea autenticitatii acestora, dupa caz, de catre Regia Autonoma «Registrul Auto Roman», denumita in continuare R.A.R., organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor.
- (2) Categoriile de vehicule pentru care este obligatorie omologarea in vederea comercializarii, inmatricularii sau inregistrarii in Romania se stabilesc prin reglementarile RNTR 2 si RNTR 7, care se aproba prin ordin al ministrului transporturilor.
- (3) De la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana sunt exceptate de la prevederile alin. (1) vehiculele rutiere noi care detin omologare comunitara (CE) de tip a intregului vehicul valabila.
- (4) Abrogat.
- (5) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) privind omologarea vehiculele rutiere utilizate care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
- a) au fost omologate comunitar;
- b) au fost inmatriculate ultima data intr-un stat membru al Uniunii Europene;
- c) nu au suferit modificari constructive in raport cu datele inscrise in certificatul de inmatriculare.
- [adaugat prin Legea 260/2020] (6) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) privind omologarea vehiculele rutiere lente care au fost deja inmatriculate intr-un stat membru al Uniunii Europene.
- [adaugat prin Legea 260/2020] (7) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) vehiculele rutiere noi achizitionate pana la data de 30 aprilie 2020, apartinand categoriei T1, nivel de poluare I, echipate cu motoare a caror putere din constructie se situeaza intre 37 si 75 kW. Aceste vehicule vor fi omologate, la cererea detinatorilor in vederea eliberarii cartii de identitate, in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Suntem o societate care se ocupa cu prestari servicii pentru evenimente, mai exact ne ocupam de partea artistica - montare de scene, lumini inteligente, sunet profi, ecrane inteligente pe care sunt proiectate imagini Computerizate, create de angajatii nostri in baza unor programe achizitionate de societate. Un exemplu concret: la un concert pe un stadion sunt montate scenele noastre, ecranele unde apar jocurile de imagini cu ce se petrece pe scena sau diferite motive de linii, culori, imagini...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca activitatea societatii este de asa natura incat in fiecare luna se acorda ore suplimentare, conform art. 122 din Codul muncii, ce se intampla daca in luna se platesc ore suplimentare si se ia si concediu de odihna?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<