Un proiect de lege inregistrat la Senat prevede reglementarea modului in care asociatiile de proprietari vor putea convoca adunarile generale prin cai electronice. De asemenea, proiectul de act legislativ vizeaza inclusiv transmiterea hotararilor prin mijloace electronice, astfel incat deciziile sa ajunga la toti locatarii.
Proiectul de Lege pentru modificarea Legii 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor va ajuta la modernizarea si eficientizarea procesului de convocare si desfasurare a adunarilor generale ale asociatiilor de proprietari.
Potrivit propunerii legislative, prin introducerea posibilitatii de comunicare electronica a convocarilor se urmareste facilitarea accesului membrilor la informatiile si deciziile importante ce ii privesc.
NOU! Evita sanctiunile si problemele aduse de noua legislatie cu lucrarea 45 de documente gata redactate pentru Asociatiile de Proprietari ...click AICI pentru detalii<<
De asemenea, transmiterea hotararilor prin mijloace electronice completeaza si modernizeaza procesul de inregistrare si comunicare a acestora, asigurandu-se ca informatiile sunt accesibile si pentru cei care prefera canalele de comunicare digitale.
Mai exact, conform proiectului, hotararile adunarilor generale pot fi adoptate, indiferent de numarul membrilor prezenti, prin votul majoritatii acestora, daca exista dovada ca toti membrii asociatiei au fost convocati.
Initiatorii proiectului de lege atrag atentia ca toate aceste modificari vor duce la cresterea transparentei, eficientei si accesibilitatii in functionarea asociatiilor de proprietari, contribuind la o guvernanta mai buna si la satisfacerea nevoilor membrilor comunitatii. Totodata, introducerea comunicarii electronice poate reduce timpul si costurile asociate cu procesul de convocare si transmitere a hotararilor, prin eliminarea necesitatii de tiparire, distribuire si inregistrare manuala a documentelor.
In acest fel, adoptarea hotararilor in conditiile unei prezente reduse poate simplifica procesul decizional si reduce posibilitatea amanarii sau blocarii deciziilor importante.
LEGE pentru modificarea Legii 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor
Articol unic
Legea 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor se modifica si va avea urmatorul cuprins:
1. Art. 47, alin (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(4) Proprietarii sunt anuntati, prin afisare la avizier si pe baza de tabel nominal convocator sau printr-un mijloc de comunicare electronica stabilit prin regulamentul prevazut la Art. 22 alin (1), asupra oricarei adunari generale a asociatiei de proprietari, cu cel putin 10 zile inainte de data stabilita, inclusiv cu privire la ordinea de zi a adunarii generale, cu exceptia adunarilor generale extraordinare sau a adunarilor generale reconvocate care se pot convoca, in conditiile prevazute la alin. (3), cu cel putin 3 zile inainte de data stabilita.
2. Art. 48, alin (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(3) La adunarea generala reconvocata, daca exista dovada ca toti membrii asociatiei de proprietari au fost convocati pe baza de tabel convocator, prin afisare la avizier sau printr-un mijloc de comunicare electronica stabilit prin regulamentul prevazut la Art. 22 alin (1), hotararile pot fi adoptate, indiferent de numarul membrilor prezenti, prin votul majoritatii acestora.
3. Art. 49, alin (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(5) Hotararile adunarilor generale se consemneaza, numai in timpul sedintei, in registrul unic de procese-verbale al asociatiei de proprietari, se semneaza de catre presedintele asociatiei de proprietari, membrii Comitetului Executiv, cenzor sau, dupa caz, Comisia de Cenzori si secretarul Adunarii Generale, si se afiseaza la avizier si se transmite printr-un mijloc de comunicare electronica stabilit prin regulamentul prevazut la Art. 22 alin (1).
Acesta este un proiect de lege. Pentru a intra in vigoare, el trebuie sa fie adoptat de Parlament si sa mearga spre promulgare la Presedintele Romaniei, ulterior sa fie publicat in Monitorul Oficial.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<