In Partea a III-a din Monitorul Oficial nu se mai publica o serie de acte importante.
Conform informatiilor furnizate de Regia aflata in subordinea Camerei Deputatilor, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a nu se mai publica:
- pierderea cartii de identitate auto, conform Legii nr. 109/2018 pentru modificarea O.G. nr. 78/2000 pentru omologarea, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere in vederea comercializarii, inmatricularii sau inregistrarii acestora in Romania (Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 422/17.05.2018);
- pierderea formularelor cu regim special de inseriere si numerotare – Hotararea Guvernului nr. 105/2009 privind abrogarea Hotararii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 105/20.02.2009);
- procedura de reconstituire a documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse este stabilita prin Ordinul nr. 3512/2008 privind documentele financiar-contabile (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 870 bis/23.12.2008);
- cererea de dobandire/redobandire a cetateniei romane si cererea de renuntare la cetatenia romana, conform Ordonantei de Urgenta nr. 147/2008 pentru modificarea si completarea Legii cetateniei romane nr. 21/1991 (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 765/13.11.2008);
- pierderea permisului de conducere si a certificatului de inmatriculare auto, conform Hotararii Guvernului nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 876/26.10.2006);
- pierderea pasaportului, conform Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 682/29.07.2005);
- anularea actelor de studii, conform ordinului nr. 5565/2011 al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului, (publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767/31.10.2011);
- pierderea buletinului/cartii de identitate a persoanei;
- pierderea permiselor de munca;
- pierderea actelor de stare civila (certificate de nastere, de casatorie, de deces);
- pierderea contractelor de vanzare-cumparare/inchiriere apartament;
- pierderea documentelor cadastrale;
- pierderea carnetelor de sanatate;
- pierderea carnetelor de student;
- pierderea legitimatiilor de serviciu sau a legitimatiilor militare;
- pierderea carnetului de rentier;
- pierderea atestatelor profesionale eliberate de ARR;
- pierderea certificatelor de inmatriculare societati comerciale sau a certificatelor constatatoare, eliberate de ORC;
- pierderea stampilelor societatilor comerciale;
- pierderea documentelor de asigurare (polite, contracte, cereri, vignete);
- pierderea avizelor de functionare;
- pierderea cartii de interventie si a avizului de atribuire a numarului de ordine pentru casa de marcat fiscala;
- orice anunt pentru care legea nu a prevazut publicarea in Monitorul Oficial.
Regia Autonoma Monitorul Oficial ii roaga pe toti cei interesati sa nu trimita cereri si nici sa nu achite vreo taxa cu privire la publicarea actelor de mai sus in Monitor.
Tarifele pentru publicarea actelor in Monitorul Oficial al Romaniei, partile I - VII, au fost stabilite prin Decizie a Biroului Permanent al Camerei Deputatilor.
In temeiul art. 20 si 21 din Legea nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al Romaniei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Biroul permanent al Camerei Deputatilor adopta prezenta decizie.
Articol unic. - (1) Se aproba tarifele pentru publicarea actelor in Monitorul Oficial al Romaniei, partile I—VII, care se aplica incepand cu data de 4 februarie 2019, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta decizie.
(2) Pagina de manuscris a actelor inaintate spre publicare reprezinta 2.000 de semne, inclusiv spatiile.
(3) Actele inaintate spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, partile I—VII, vor avea un continut lizibil tehnoredactat la un rand si jumatate, cu corp 12 Times New Roman, fara stersaturi sau adaugari nedactilografiate, care fac de neinteles textul acestora.
(4) Tarifele contin taxa pe valoarea adaugata.
(5) Prezenta decizie se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Aceasta decizie a fost adoptata de Biroul permanent al Camerei Deputatilor in sedinta din data de 4 februarie 2019.
Tarifele pentru:
- publicare acte in Partea I: 122 lei/pagina de manuscris;
- publicare acte in Partea I, in limba maghiara: 122 lei/pagina de manuscris
- publicare acte conform art. 6 din Legea nr. 202/1998 in Partea a II-a: 122 lei/pagina de manuscris;
- pierderi acte - persoane juridice, in Partea a III-a: 21 lei;
- pierderi acte, schimbari de nume - persoane fizice, in Partea a III-a: 0 lei;
- publicare acte instante, hotarari judecatoresti, concursuri in Partea a III-a: 122 lei/pagina de manuscris;
- publicare acte prevazute de Legea societatilor nr. 31//1990 si a altor acte in Partea a IV-a: 122 lei/pagina de manuscris;
- publicarea contractului colectiv de munca la nivel national si de ramura, a conventiilor si recomandarilor Organizatiei Internationale a Muncii, precum si a altor acte stabilite prin dispozitii legale, in Partea a V-a: 122 lei/pagina de manuscris;
- publicarea anunturilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publica, in Partea a VI-a: 122 lei/pagina de manuscris;
- publicarea actelor prevazute de Legea nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare: 122 lei/pagina de manuscris.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<