Daca vrem sa modificam functia administratorului si sa-l numim director general ce pasi trebuie urmati?
Raspuns: Activitatea administratorilor este, in principiu, o activitate remunerata, dar ea poate fi si neremunerata in functie de vointa asociatilor exprimata odata cu alegerea acestora.
Art. 137 indice 1 alin. (3) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, in redactarea primita prin Legea 441/2006 , dispune ca, pe durata indeplinirii mandatului, administratorii nu pot incheia cu societatea un contract de munca. In cazul in care administratorii au fost desemnati dintre salariatii societatii, contractul individual de munca este suspendat pe perioada mandatului.
Insa, aceasta interdictie vizeaza numai administratorii/directorii societatilor comerciale pe actiuni. In acest sens, art. 197 alin. (4) din acelasi act normativ stabileste ca dispozitiile privitoare la administrarea societatilor pe actiuni nu sunt aplicabile societatilor cu raspundere limitata, indiferent daca sunt sau nu supuse obligatiei de auditare.
Asadar, pentru societatile comerciale cu raspundere limitata, art. 197 alin. (1) din Legea 31/1990 prevede ca, societatea este administrata de unul sau mai multi administratori, asociati sau neasociati, numiti prin actul constitutiv sau de adunarea generala.
Asadar, la societatile comerciale cu raspundere limitata este permis cumulul calitatii de administrator cu calitatea de salariat.
Prin urmare, aveti doua optiuni: fie va fi angajat in functia de director si isi pastreaza si functia de administrator, fie va fi modificat actul constitutiv al societatii si va fi investitita o alta persoana in functia de administrator.
Asadar, pentru ca societatea sa nu ramana fara administrator, daca acesta este singurul administrator al societatii, mai intai se modifica actul constitutiv al societatii printr-o mentiune simpla inregistrata la registrul comertului prin care se inlocuieste administratorul.
In paralel, se intocmeste contractul de munca al acestuia in functia de director.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate de contabilitate doreste sa incheie o conventie cadru privind efectuarea stagiului de practica in cadrul programelor de studii universitare. Va rugam sa ne ajutati cu raspuns la urmatoarele intrebari: 1. care este legislatia aplicabila? 2. exista vreo prevedere in legislatie privind perioada maxima pentru incheierea unei conventii de practica? 3. in cazul unui cotnrol ITM ce documente se solicita? care este abordarea organelor de control vis s vis de acest tip de contract? 4. orice...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: As dori sa stiu mai multe detalii cu privire la o speta. Firma are 39 de salariati, si undeva, in perioada urmatoare va trimite in afara tarii, intr-o tara UE sau NON UE inca nu este sigur, care, o echipa formata din 3 salariati care va efectua o lucrare pe o perioada de 2 sau 3 saptamani. Firma noastra ii va plati. Va rog sa imi spuneti daca salariatii vor trebui suspendati in Revisal, daca se face vreo modificare, daca trebuie declarat ceva, la ITM, daca trebuie intocmit vreun act aditional...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<