La ora actuala detin un contract de mandat incheiat cf. Legii nr. 31/1990 in calitate de director general la o societate pe actiuni cu capital integral de stat, fiind si administrator executiv al acesteia.
In anul 2008, societatea X a incetat CIM si mi-a incheiat contractul de mandat mai sus amintit.
Societatea X este partener in cadrul unui proiect european de cercetare, unde eu am calitatea de responsabil proiect. In acest sens este necesara incheierea unui CIM cu timp partial tot la societatea X.
Pot incheia CIM cu timp partial de munca cu societatea X in cadrul proiectului, daca art. 137 indice 1 din Legea 31/1990 modif si completata la aliniatul 3 prevede ca ,, pe durata indeplinirii mandatului administratorii nu pot incheia cu societatea un contract de munca. In cazul in care administratorii au fost desemnati dintre salariatii societatii, CIM este suspendat ..,,
Raspuns:
Conform art. 137 indice 1 alin. (3) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, pe durata indeplinirii mandatului, administratorii nu pot incheia cu societatea un contract de munca. In cazul in care administratorii au fost desemnati dintre salariatii societatii, contractul individual de munca este suspendat pe perioada mandatului.
In baza art. 152 alin. (1) aceste prevederi se aplica in mod corespunzator si directorilor.
Astfel, textul de lege prevede in mod expres ca administratorii si directorii nu pot incheia cu societatea un contract individual de munca fara a distinge in functie de calitate, durata contractului sau de faptul ca, contractul individual de munca este incheiat pentru desfasurarea unei activitati in cadrul unui proiect.
De aceea, apreciem ca, in speta prezentata nu se poate incheia un contract individual de munca.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<