Intr-o S.R.L. cu obiect de activitate reparatii auto fara angajati, administratorul societatii este cel care presteaza activitatea fara a avea contract individual de munca intocmit. Este obligatoriu sa aibe contract individual de munca daca el este cel care presteaza activitatea de reparatii ? Neavand angajati nu are nici Regulament intern. E legal?
Raspuns:
Potrivit art. 197 alin. (1) din Legea 31/1990 societatile comerciale cu raspundere limitata pot fi administrate de unul sau mai multi administratori, asociati sau neasociati, numiti prin actul constitutiv sau de adunarea generala.
Asadar, administratorul societatii cu raspundere limitata poate avea si calitatea de salariat al aceleiasi societati.
Conform art. 72 din Legea 31/1990 a societatilor comerciale, obligatiile si raspunderea administratorilor sunt reglementate de dispozitiile referitoare la mandat si de cele special prevazute in aceasta lege.
Asadar, acceptand numirea, administratorul intra in raporturi juridice de mandat comercial cu societatea comerciala. Obligatiile administratorului in exercitarea mandatului sunt cele stabilite de lege si de catre adunarea generala a asociatilor. Adunarea generala a a sociatilor poate stabili in sarcina administratorului obligatii ce privesc indeplinirea mandatului de administrare, mandat ce are ca obiect administrarea societatii comerciale.
Ori, activitatea de mecanic auto nu reprezinta atributii ce tin de administrarea societatii comerciale. De aceea, consideram ca administratorul poate presta activitatea de mecanic auto numai in temeiul unui contract individual de munca in conditiile mentionate mai sus.
Intocmirea Regulamentului intern este obligatorie pentru toate societatile. Astfel, potrivit art. 246 alin. (2) din Codul muncii republicat, intocmirea regulamentului intern la nivelul fiecarui angajator se realizeaza in termen de 60 de zile de la data dobandirii personalitatii juridice.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In cadrul recentului congres al Uniunii TESA a fost aleasa noua conducere si noul secretarul general. Dosarul cu toate modificarile a fost depus la Tribunalul Bucuresti dar o decizie inca nu a fost inca pronuntata de catre instanta. Noul Secretar general este angajat al unui spital judetean si planuia sa iasa la pensie si sa cumuleze pensia de la spital cu salariul de secretar general, prevazut in statut ca fiind FULL TIME. Dar intre timp a aparut o problema medicala si secretarul general nou...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea informatie: cele 2 luni rezervate celuilalt parinte se acorda in cazul copiilor nascuti dupa data de 19 septembrie 2023 sau in cazul dosarelor depuse dupa aceasta data? De exemplu, in cazul unei salariate care a nascut la data de 30 iulie 2023, iar dosarul a fost depus la data de 2 octombrie 2023, tatal are dreptul la 2 luni sau doar la o luna de concediu pentru cresterea copilului?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<