Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a amendat alte 22 de firme pentru campanii inselatoare de Black Friday, dupa ce preturile au inregistrat abateri si etichetarile au fost facute in "eroare".
Potrivit ANPC, alte 28 de site-uri si magazine cu vanzare directa, care au anuntat reduceri speciale au fost verificate de Comandamentul Special Black Friday pentru a se asigura ca respecta prevederile legale in ceea ce priveste reducerile si promotiile.
Astfel, au fost constatate abateri si s-au dat sanctiuni la 22 de operatori economici: Tensa Art Design SRL Ilfov (www.lensa.ro), F64 Studio SRL Bucuresti (www.f64.ro), SMS Romania SRL Bucuresti, Montecristo SRL Ilfov, Vabro Retail SA Maramures, Artima SA Cluj, Meli Melo Fashion SRL Cluj, Sboujee Gold SRL Cluj, Laceworld Design SRL Cluj, Kvantum Sport SRL Cluj, Sport Vision Trading SRL Cluj, Birth Stone SRL Cluj, Inditex Romania SRL Cluj, B&B Collection SRL Cluj, H&M Henes&Mauritz SRL Cluj, Eroglu Romania SRL Cluj, Grand Bazar & Stock House Concept SRL Oradea, Smyk All for Kjds SRL Oradea, Kik Textillen und Non Food SRL Oradea, LPP Romania Fashion SRL Bistrita, Studio Moderna SRL Bistrita, Modaverse SRL Constanta (www.modaverse.ro).
Comisarii ANPC au constatat ca la comercializare se aflau produse la reducere, fara ca aceasta sa fie aplicata din pretul de referinta, nu exista informatii care sa indice in mod clar si neechivoc data la care inceteaza oferta si faptul ca aceasta se refera a stocul disponibil, informari confuze pe site referitoare la reduceri la colectia noua si la oferta de black friday (neconcordante intre cele doua sectiuni ale site-ului).
Totodata, pretul de referinta afisat pe site nu era cel mai mic pret practicat in ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al pretului redus creandu-se premisa existentei unui avantaj specific pretului, consumatorii fiind determinati sa ia o decizie de tranzactionare pe care nu ar fi luat-o daca ar fi cunoscut realitatea.
Alte abateri constatate se refera la nerespectarea prevederilor legale privind afisarea preturilor (pret nou si pret vechi barat), produsele avand un singur pret afisat, neconcordante intre pretul afisat la raft si pretul de la casa de marcat, preturi ilizibile, pretul vechi nu este barat, ci acoperit de eticheta cu cel nou, etichetare dubla.
Comisarii ANPC au aplicat 3 avertismente si 22 de amenzi contraventionale in valoare de 359.000 de lei si, de asemenea, a fost propusa dispunerea masurii de incetare a practicii comerciale incorecte, pentru fiecare dintre operatorii economici sanctionati.