Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Atentie la sechestrul statului!

 

De foarte multe ori ati auzit cand aveati datorii la stat ca va “punem sechestru pe avere”

Dar ce inseamna acest lucru?In acest articol voi incerca sa dezvolt ce inseamna acest sechestru si care sunt conditiile pentru instituirea acestuia.

Potrivit Ordinului MFP si ANAF 2605/2010, organele de control pot dispune masuri asiguratorii ori de cate ori sunt indicii ca exista pericolul ca debitorul sa se sustraga, sa-si ascunda ori sa-si risipeasca patrimoniul, periclitand sau ingreunand in mod considerabil colectarea, in urmatoarele situatii:

a) in urma constatarii unor acte si fapte care pot constitui infractiuni de evaziune sau frauda fiscala, in ca­zul carora prejudiciul nu a fost stabi­lit prin acte administrative fiscale de impunere, potrivit Ordonantei de Ur­genta a Guvernului nr. 91/2003 pri­­vind organizarea Garzii Financiare;
b) in situatia in care au fost stabilite obligatii fiscale cu ocazia ac­tiunii de control prin acte administrative fiscale de impunere;
c) in situatia in care urmeaza sa fie stabilite obligatii fiscale cu ocazia actiunii de control prin acte admi­nis­trative fiscale de impunere;
d) daca sunt indeplinite condi­tiile pentru deschiderea procedurii de atragere a raspunderii solidare du­pa emiterea deciziei de atragere a raspunderii solidare;


e) in cazul in care sunt indepli­nite conditiile pentru deschiderea pro­cedurii de atragere a raspunderii solidare inainte de emiterea deciziei de atragere a raspunderii solidare.

Organele de control la care face referire ordinul sunt nu numai ga­r­da Financiara, ci si Directia generala coordonare inspectie fiscala, Autori­tatea Nationala a Vamilor, directiile generale ale finantelor publice ju­de­tene, respectiv a municipiului Bucu­resti, organele fiscale teritoriale subordonate acestora si Directia gene­rala de administrare a marilor contribuabili

Masurile care pot fi luate

- Sechestru asigurator pentru bu­nuri imobile
- Sechestru asigurator pentru bu­nuri mobile, inclusiv titlurile de va­loare si bunuri mobile necorporale
- Poprirea asiguratorie asupra sumelor datorate debitorului de ca­tre terti
- Poprirea asiguratorie asupra disponibilitatilor banesti din contu­ri­­le bancare.

Organul de executare poate dispune si duce la indeplinire ma­su­rile asiguratorii ori de cate ori sunt in­di­cii ca exista pericolul ca debi­torul sa se sustraga, sa isi ascunda ori sa-si ri­sipeasca patrimoniul, pe­riclitand sau ingreunand in mod con­siderabil colectarea, in urma­toa­rele situatii:

a) inainte de existenta posibi­li­ta-tii legale de aplicare a ma­su­rilor exe­cutorii;
b) daca creantele fiscale sunt individualizate si inregistrate in evidenta fiscala si acestea fac obiectul unor inlesniri la plata, potrivit legii;
c) dupa emiterea deciziei de atra­gere a raspunderii solidare;
d) in cazul in care sunt indepli­nite conditiile pentru deschiderea pro­cedurii de atragere a raspunderii solidare inainte de emiterea deciziei de atragere a raspunderii solidare.

Organul de control si, respectiv, organul de executare nu va dispune masuri asiguratorii pentru debitorii aflati in insolventa sau cand contribuabilul nu detine active patrimoniale urmaribile.

Surse de informatii despre patrimoniul debitorului

In timpul derularii controlu­lui/ antrenarii raspunderii solidare sau in fazele premergatoare acestor acti­vi­tati (analiza, documentare, infor­ma­re), daca nu sunt detinute sufi­ci­en­te informatii, organul de control/ organul de executare, pentru stabi­lirea si instituirea masurilor asigura­torii, va desfasura, dupa caz, urma­toa­rele activitati de documentare si pregatire:

a) identificarea conturilor de disponibilitati si a depozitelor bancare ale debitorului/persoanelor la ca­re s-a atras sau urmeaza sa se atra­ga raspunderea solidara, dupa caz, precum si a unitatilor bancare care le administreaza, evidentiate in do­cumentele contabile ale acestora, precum si consultarea aplicatiei infor­ma­tice clienti-banci detinute de Agen­tia Nationala de Administrare Fis­cala si utilizate de unitatile subordonate;
b) identificarea in declaratiile in­formative si/sau evidenta contabila a sumelor datorate debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmea­za sa se atraga raspunderea solidara de catre terti;
c) identificarea bunurilor pro­prie­tate a debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeaza sa se atra­ga raspunderea solidara si a loca­tii­lor unde acestea se gasesc.

In cazurile in care se impune, organul de control/organul de executare poate solicita informatii de­spre patrimoniul debitorului si de la alte institutii precum:

- Agentia Natio­nala de Cadastru si Publicitate Imo­biliara, oficiile si birourile teritoriale ale acesteia; unitati administrativ-teritoriale, in cadrul carora sunt or­ganizate directii/compartimente/ struc­turi de impozite si taxe lo­cale, Directia Regim Permise de Con­du­cere si Inmatriculare a Vehiculelor;

- Oficiul National al Registrului Co­mer­tului;

- Depozitarul Central auto­ri­zat de Comisia Nationala a Valori­lor Mobiliare, cu privire la actiunile cotate pe piata bursiera detinute de catre debitor/persoanele la care s-a atras sau urmeaza sa se atraga ras­punderea solidara la societati comerciale; orice alte institutii care detin informatii cu privire la bunurile si veniturile debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeaza sa se atraga raspunderea solidara.

Av.COLTUC MARIUS VICENTIU

Fondator Casa de avocatura Coltuc
www.coltuc.ro

Data aparitiei: 08 Decembrie 2010
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Atentie la sechestrul statului!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016