Supralegalizarea este procedura prin care se atesta, pentru statele care nu au calitatea de parte la Conventia de la Haga sau cu care Romania nu are tratate bilaterale pentru recunoasterea reciproca a actelor, faptul ca actul notarial supus acestei proceduri este un act oficial, veracitatea semnaturii, calitatea in care a actionat semnatarul actului si identitatea sigiliului sau a stampilei de pe acest act. Supralegalizarea de catre Camere se aplica numai pe actele notariale prevazute la art. 2.
Modelul de incheiere de supralegalizare care se va aplica pe actul notarial este prevazut in anexa nr. 2.
Stampila pentru supralegalizare are diametrul de 35 mm si cuprinde sigla Uniunii, denumirea Camerei, precum si denumirea procedurii: "supralegalizare". In cazul sediului principal se va preciza denumirea localitatii in care functioneaza sediul principal, iar in cazul sediilor secundare, denumirea judetului in care functioneaza sediul. Modelul sigiliului este prevazut in anexa nr. 7.
Pentru indeplinirea procedurii de supralegalizare, dispozitiile art. 11-13 si ale art. 15-18 se aplica in mod corespunzator.
Supralegalizarea actului notarial poate fi refuzata daca:
a) actul este destinat folosirii pe teritoriul unui stat parte la Conventia de la Haga;
b) textul actului nu este lizibil din cauza deteriorarii;
c) actul este completat sau semnat cu creion;
d) actul contine completari sau corecturi neconfirmate oficial;
e) actul nu face parte dintre cele care pot fi legalizate in conditiile legii si ale prezentului regulament;
f) Camera nu detine specimenele semnaturilor persoanelor oficiale sau ale institutiilor corespunzatoare;
g) actul nu a fost supus unei proceduri notariale.
Pentru ca actul supralegalizat de catre Camera sa poata fi folosit in statul pentru care titularul a cerut supralegalizarea, procedura indeplinita de catre Camera va fi urmata de supralegalizarea de catre Ministerul Afacerilor Externe si, ulterior, de catre misiunea diplomatica sau oficiul consular al statului in care actul urmeaza a fi folosit sau de acelea ale tarii noastre aflate pe teritoriul statului unde urmeaza a fi folosit actul.
Persoana desemnata ii va pune in vedere solicitantului necesitatea indeplinirii procedurilor mentionate la alin. (1).
Daca inscrisul emis de autoritatile straine a fost supralegalizat in statul de origine, documentul atestat de autoritatile statului emitent va fi atestat, in vederea folosirii in Romania, si de misiunea diplomatica sau consulara romana aflata pe teritoriul statului unde a fost emis documentul sau, dupa caz, de Ministerul Afacerilor Externe.
Aici cuprinsul Integral al Regulamentului UNNPR din 6 august 2013
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. 1 lit c din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic. Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O persoana are doua concedii medicale, un concediu medical pe perioada internarii in perioada 11.04.2024-13.04.2024 si unul la externare pe perioada 14.04.2024-17.04.2024. Este corect ca ,,data acordarii zi/luna/an pe ambele concedii medicale sa fie trecuta data de 14.04.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<