Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Banca a iertat un consumator de o datorie de peste 46.000 de euro

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) a anuntat, miercuri, ca un consumator din Maramures a obtinut stergerea unei datorii de 44.621 de euro in urma negocierii cu banca, acesta fiind cel mai important caz solutionat de CSALB pana in prezent.

”Un consumator din Maramures a obtinut stergerea unei datorii de 44.621 de euro in urma negocierii cu banca, intermediata de CSALB. In acest caz, banca a acceptat stergerea unei datorii aproape egale cu suma imprumutata initial consumatorului”, se arata in comunicat.

Vechiul record era din decembrie 2018, in care un consumator a obtinut o reducere de 39.000 de euro in relatia cu banca.

“De data aceasta vorbim despre un caz social in care banca a acceptat stergerea unei sume importante si conditii mai bune de plata pentru diferenta care a ramas de achitat. Cresterea sumelor pe care institutiile financiar-bancare le scad din sold sau din costul creditelor dovedeste ca bancile sunt dispuse sa negocieze cu adevarat conditii mai bune pentru consumatori. Dar, ambele parti au de castigat, deoarece isi pot continua relatia contractuala si, prin alegerea concilierii, a negocierii, evita rezolvarea litigiilor in instanta“, a spus un membru al Colegiului de Coordonare CSALB, Alexandru Paunescu.

Solutia a fost propusa de conciliatorul Roxana Mustatea, dupa trei luni de discutii cu ambele parti implicate, banca si consumatorul.

“Vorbim despre un caz social, un caz care a fost analizat uman, nu din punct de vedere financiar. Toata lumea – atat CSALB, cat si banca – l-a tratat ca atare : mai mult cu sufletul si mai putin pe baza cifrelor. Banca a acordat o diminuare a soldului de 44.600 de euro care reprezinta aproape intreaga suma pe care consumatoarea a imprumutat-o in 2007. Pentru diferenta care a ramas de plata, banca a impartit suma in rate cu dobanda fixa. Practic, rata lunara va fi de aproximativ 1.000 de lei in perioada urmatoare”, a spus Roxana Mustatea.

Consumatorul a imprumutat de la banca, in 2007, aproximativ 50.000 de euro. Creditul avea dobanda variabila, astfel ca rata lunara a ajuns la 780 euro.

”In plus, creditul a suportat de-a lungul anilor mai multe restructurari. La toate s-au adaugat inrautatirea situatiei economice si familiale: deprecierea treptata a leului in raport cu euro, scaderea salariului si agravarea starii medicale a membrilor familiei”, se arata in comunicat.

Anul acesta, pana in 19 aprilie, 616 de cereri au fost trimise de consumatori catre CSALB, cu 70% mai multe decat in aceeasi perioada a anului trecut. 

de

Data aparitiei: 24 Aprilie 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Banca a iertat un consumator de o datorie de peste 46.000 de euro":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016