Comisia juridica, de disciplina si imunitati a Camerei Deputatilor nu avea obligatia de a solicita avizul Consiliului Superior al Magistraturii in cazul modificarilor aduse la Codul penal si in cazul legii amnistiei si gratierii, se arata intr-un comunicat al Comisiei juridice remis joi AGERPRES
Astfel, Comisia juridica precizeaza ca poate solicita avizul Consiliului Superior al Magistraturii pentru acele proiecte de acte normative care privesc doar organizarea activitatii judecatoresti, in conformitate cu legea nr. 317/2004.
" In conformitate cu aceste prevederi, Comisia juridica a Camerei Deputatilor a cerut avizul Consiliului Superior al Magistraturii de fiecare data cand in dezbatere au intrat acte normative care privesc organizarea autoritatii judecatoresti. De exemplu, comisia a cerut avizul Consiliului Superior al Magistraturii la propunerile legislative pentru modificarea si completarea Legii 303/2004 privind Statutul magistratilor si a Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciara.Comisia juridica, de disciplina si imunitati nu avea obligatia de a solicita avizul Consiliului Superior al Magistraturii", se arata in comunicatul Comisiei.
Cat priveste propunerea legislativa pentru modificarea art. 2531 din Codul penal si Proiectul de Lege pentru modificarea si completarea unor acte normative pentru care Comisia juridica a intocmit rapoarte de adoptare, in data de 9 decembrie, asupra unor modificari si completari ale legislatiei penale care nu priveau organizarea activitatii judecatoresti sub aspectul completelor de judecata sau sub aspectul unor reglementari care vizeaza organizarea administrativa, Comisia juridica, de disciplina si imunitati nu avea obligatia de a solicita avizul Consiliului Superior al Magistraturii, precizeaza sursa citata.
In comunicat sunt prezentate, de asemenea, o serie de initiative legislative care au fost adoptate in materia Codului penal in perioada 2009-2013 la care nu a fost solicitat punctul de vedere al CSM si nici nu s-au comunicat aceste puncte de vedere din oficiu de catre Consiliu: Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 15/1968—Codul Penal al Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare (Plx 474/2011); Proiectul de Lege pentru modificarea Codului penal si a Legii nr. 286-2009 privind Codul Penal (Plx 458/2011); Proiectul de Lege privind protectia mediului prin intermediul dreptului penal (PLx 876/2010); Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 198-2008 privind modificarea si completarea Codului penal (PL-x 198/2009); Proiectul de Lege pentru modificarea si completarea Codului penal si a Legii nr. 286-2009 privind Codul penal (PL-x 785/2011).
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Un angajat, dupa perioada maxima de concediu medical, ajunge la comisie medicala pentru pensionare anticipata. Cand se incheie contractul de munca? la momentul eliberarii deciziei de catre comisia medicala de pensionare anticipata sau la momentul eliberarii deciziei de pensionare pe caz de boala?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am avut o Intreprindere Individuala intre perioada 01.08.2023 si 30.08.2024. Pentru anul 2023 am realizat venituri impozabile in valoare de 28.000, iar pentru anul 2024 37.000. Pentru anul 2023 am platit numai impozit si sanatate, si pentru 2024 tot impozit si sanatate. CAS-ul ar fi trebuit platit in situatia de fata, tinund cont, ca nici un an nu a fost intreaga?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem un nr. de 10 angajati cu contract de munca pe perioada nedeterminata care beneficiau de indemnizatie de somaj atunci cand au fost angajati. Nu s-a incheiat conventie cu AJOFM pentru ca angajatorul sa beneficieze de subventionarea locurilor de munca. Din cauza unor dificultati financiare s-a decis incetarea contractelor angajatilor aflati in perioada de proba cu art. 31 alin. 3. Va rog sa imi spuneti in baza caror prevederi legale refuza AJOFM reluarea platii indemnizatiei de somaj...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<