
Proprietarii de terenuri si locuinte nu vor mai plati taxa pentru eliberarea extrasului de carte funciara, a anuntat ministrul Dezvoltarii, Cseke Attila, intr-o conferinta de presa. In prezent, persoanele care au nevoie de acest document trebuie sa plateasca o taxa in valoare de 25 de lei (plata la ghiseu).
"Statul este pentru cetatean, nu cetateanul pentru stat", a spus Cseke Attila in conferinta de presa, aratand ca serviciile publice trebuie sa fie servicii acordate cetatenilor, nu activitati generatoare de profit.
Ministrul Dezvoltarii a anuntat abrogarea unor tarife platite de cetateni pentru un serviciu public, prestat de o institutie aflata in subordinea ministerului, mai exact scutirea de la plata a tarifului pentru obtinerea extrasului de carte funciara pentru informare, atunci cand solicitantul este insusi proprietarul imobilului.
"Acest proiect de ordin va parcurge procedura de transparenta decizionala si cel tarziu din 10 aprilie, odata ce se finalizeaza aceasta procedura si se emite ordinul directorului general a ANCPI, pentru solicitarile care se vor face la ghiseu, aceste tarife vor fi eliminate. (...) Statul este pentru cetatean, nu cetateanul pentru stat. Serviciile publice trebuie sa fie servicii oferite in mod gratuit, nu servicii care sunt activitati generatoare de profit. Astazi, daca solicitam un extras de carte funciara, aceasta cerere si eliberare de extract de carte funciara pentru informare este supusa unui tarif, desi vorbim despre o institutie publica, despre o autoritate a statului care functioneaza din bani publici, iar functionarul public care ne acorda sau ne elibereaza acest extract de carte funciara, la fel, este platit din fonduri publice. (...) In prezent, acest tarif este de 20 de lei (online) si 25 de lei (la ghiseu). Si anual, din acest tarif, se aduna aproape 60 de milioane de lei. Eliminam aceasta taxa. Acest serviciu va fi gratuit pentru proprietarii terenurilor si imobilelor. Mai mult respect pentru cetatenii care platesc taxe", a declarat Cseke Attila in conferinta de presa.
Potrivit lui Cseke Attila, pentru implementarea masurii in sistemul online este necesar un termen de cel mult 5 luni, iar fizic, la ghiseu, masura se va implementa in cel mult 2 luni, astfel ca aceste servicii devin gratuite pentru proprietari din primavara, respectiv din vara acestui an.
El a adaugat ca vor fi abrogate si tarifele de extras de plan cadastral si cele de prima inregistrare.
In 2024 au fost eliberate 3.512.879 de extrase de carte funciara pentru informare si pentru care s-au incasat de la cetateni 58,5 milioane de lei. Aproape jumatate dintre extrasele de carte funciara pentru informare au fost eliberate la ghiseu. Suma care s-a incasat, la ghiseu, este de 30,3 milioane de lei, tariful fiind mai mare cu 5 lei. Pe online avem o suma incasata de 28,1 milioane de lei, a informat Cseke Attila.
Taxa pentru extrasul de carte funciara va fi in continuare platita de dezvoltatorii imobiliari care cer date cadastrale pentru proprietati multiple sau pentru persoanele care solicita extras de carte funciara pentru imobile care sunt in proprietatea altei persoane.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Cum priviti situatia in care Fisa de post se afla la dosarul de formare al angajatului unde se afla documentele de formare la locul de munca si nu la dosarul de personal de la RU unde se afla contractul, actele de studiu, etc.? Este obligatoriu sa fie in dosarul de personal? Mentionez ca dosarul de formare al angajatului este o parte complementara a dosarului de personal, cu documente interna care atesta formarea specifica la locul de munca.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Doresc fisa post 42007 sef departament punct lucru la magazin nealimentar vanzare cu amanuntul, gestiune si admistratie. Cod COR corect este 142007 sef departament marfuri alimentare/nealimentare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<