Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Asigurarea accesului publicului la documentele create de instanta. Decizia 25/C/07.06.2016 a Presedintelui Curtii de Apel Alba Iulia

Dam publicitatii Decizia nr. 25/C/07.06.2016 a Presedintelui Curtii de Apel Alba Iulia, inregistrata la UNBR la nr. 204-AUT-2016/13.06.2016, referitoare la asigurarea accesului publicului la documentele create de instanta.


Catre,
UNIUNEA NATIONALa A BAROURILOR DIN ROMANIA
Domnului presedinte Gheorghe Florea
Stimate domnule presedinte,
Va comunicam alaturat Decizia nr. 25/C/07.06.2016 a presedintelui Curtii de Apel Alba Iulia referitoare la asigurarea accesului publicului la documentele create de instanta, cu rugamintea de a aduce la cunostinta tuturor membrilor Uniunii Nationale a Barourilor din Romania despre continutul acesteia.
Va multumim pentru intelegere, cu deosebita consideratie,

PRESEDINTE,

Alexandra Iuliana Pastiu


PRIM GREFIER,
Ioana FLorina Botan


ROMANIA
CURTEA DE APEL ALBA IULIA
Cabinetul Presedintei ui
Nr. 25/C/6.06.2016

 

Avand in vedere dispozitiile art. 7 lit. a si s si art. 42 alin. I, art.51, ai1 .53 ai1.63, art.93, art.160, art.161 si art.162 din Regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti, aprobat prin Hotararea nr. 1385/2015 a Consiliului Superior al Magistraturii, precum s i Hotararea nr. 1] 4/1 O februarie 2015 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, in vederea as i gurarii accesului publicului la documentele create de in stanta, stabilesc urmatoarele:

I. I.Transmiterea prin e-mail catre parti l e dintr-un proces, dar si catre reprezentantii legali ai acestora, a incheierilor de se dinta sau a hotararii judecatoresti se va efectua in baza unei cereri adresate de acestia.

2. Cererea va cuprinde numele parti i/al reprezentantului legal si adresa de e-mail s i va fi prezentata presedintelui sau unuia dintre judecatorii completului de judecata, in vederea aprobarii.

3. in situatia aprobarii unei asemenea cereri, transmiterea urmeaza a se face de catre grefierul de sedinta catre adresa de e-mail indicata de solicitant, fie la depunerea cererii de chemare in judecata, fie ulterior, conform celor dispuse de pre sedintel e sau de unul dintre judecatorii completului.

4. Vor fi expediate catre par1i (sau avocatii acestora) numai documente apartinand instantei, respectiv C urtii de Apel Alba Iulia.

5. Cererea pri vind comunicarea prin e-mail a hotararilor judecatoresti, inclusiv a incheierilor, pronuntate intr-un dosar al unei alte instante, care se afla la momentul formularii cererii de comunicare pe rolul Curtii de apel, va fi rezolvata de instanta care a pronuntat hotararea, sens in care va fi transmisa acesteia in cel mai scurt timp posibil.

6.Campurile referitoare la adresa de e-mail depuse la dosar vor fi completate de grefi erul de se dinta la data indi carii acestora.

7. In continutul expedierii electronice se atrage atentia partilor ca este vorba despre un demers pur informativ care nu are valoarea unei comunicari de acte procedurale in sensul l egi s latiei in vigoare.
8.Aprecierea asupra hotararilor judecatoresti, inclusiv a incheierilor, excluse de la procedura comunicarii este de competenta completului de judecata.

II. 1. Cererile pentru eliberarea copiilor de pe hotarari sau de pe alte acte din dosar, inclusiv cu privi re la fotografierea acestora se in cuvi inteaza , pentru dosarele in curs de j ude cata s i pana la inchiderea documentului final din pagina Ecrys intitulata "Documente in dosar", de presedintele completului de judecata sau, in lipsa acestuia, de un membru al completului.

2. Cererile pentru eliberarea copiilor de pe hotarari sau de pe alte acte din dosar, inclusiv cu privire la fotografierea acestora, dupa inchiderea documentului final din pagina Ecrys intitulata "Documente in dosar", se incuviinteaza, de grefierul sef al pe rolul careia s-a aflat dosarul sau de inlocuitorii acestora.

3. Eliberarea copiilor se realizeaza de un grefier arhivar, termenul de intocmire a acestora fiind de cel mult 3 zile.

4. Aceeasi procedura se aplica si in situatia formularii unei cereri de eliberare de copii verificate pentru conformitate, care vor purta stampila instantei pe fiecare fila si pentru care se va percepe taxa judiciara de timbru aferenta copiilor legalizate.

In acest caz, copiile de pe hotararile judecatoresti sau alte acte emise de instanta vor purta mentiunea "confonn cu originalul", iar copiile de pe alte inscrisuri vor purta mentiunea "conform cu inscrisul aflat la dosar".

Pentru hotararile judecatoresti nedefinitive sau desfiintate se mentioneaza acest aspect pe copia eliberata. Cererile de la pct. l, 2 si 4 se solutioneaza de instanta la care se afla dosarul la momentul formularii cererii.

5. In situatia in care se solicita eliberarea de copii ale unor inregistrari audio sau video sau fotografii stocate pe CD-uri, cererea va fi incuviintata pentru dosarele in curs de judecata, pana la inchiderea documentului final din pagina Ecrys intitulata "Documente in dosar", de presedintele completului de judecata sau, in lipsa acestuia, de un membru al completului.

Dupa inchiderea documentului final din pagina Ecrys intitulata "Documente in dosar", precum si dupa ramanerea definitiva a hotararii, eliberarea copiilor de pe suporturile materiale sau de pe copiile certificate ale acestora se realizeaza cu incuviintarea presedintelui de sectie.

Copiile de pe suportul material sau de pe copiile certificate ale acestuia, atat in cauzele penale, cat si in cauzele civile se elibereaza numai partilor sau reprezentanti I or acestora.

In toate situatiile, realizarea copiilor se va efectua de personalul de specialitate  informatica al instantei.
6. Copiile electronice ale inregistrarii sedintei de judecata se elibereaza de grefierul care a participat la sedinta, in conditiile legii, cu incuviintarea completului de judecata.

In lipsa grefierului care a participat la sedinta, copiile se elibereaza de grefierul sef de sectie sau de un alt grefier din cadrul sectiei , desemnat de acesta.

Dupa inchiderea documentului final din pagina Ecrys intitulata "Documente in dosar", precum s i dupa ramanerea definitiva a hotararii, eliberarea copiilor se realizeaza cu incuviintarea presedintelui de sectie, de grefierul de sedinta sau dupa caz, de grefierul sef de sectie sau de un alt grefier din cadrul sectiei, desemnat de acesta.

ll/. Comunicarile se vor efectua cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 544/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulati e a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.
IV. Cererile privind eliberarea de copii sau fotografierea inscrisurilor din dosare formulate de reprezentantii mass-mediei se aproba de purtatorul de cuvant al instantei sau, in lipsa acestuia, de inlocuitorul sau , cu consultarea presedintelui completului sau, in lipsa acestuia, a presedintelui instantei, in conditiile prevazute de art.93 din Regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti si de Ghidul privind relatia dintre sistemul judiciar din Romania si mass-media,
aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr.48211 iunie 2012, modificata si completata prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr.5734/6 mai 2014.

V. Biroul de informatii si relatii publice din cadrul Curtii de Apel Alba Iulia va realiza informarea publicului prin postarea unui anunt pe pagina de internet a instantei cu privire la continutul prezentei decizii.

VI. Prezenta decizie inlocuieste decizia nr. 21C/21.04.2015 a presedintelui Curtii de apel s i se comunica presedintilor de sectii, grefierilor sefi de sectii, tuturor instantelor din circumscriptia Curtii de Apel Alba Iulia, Biroului de informatii si relatii publice si Uniunii Nationale a Barourilor din Romania si se afiseaza pe pagina de intranet a instantei.
Presedintele
Curtii de Apel Alba Iulia
Alexandra Iuliana Pastiu
~~Bn~~

Sursa: UNBR.RO

 


de Paula Petrache
Redactor

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Asigurarea accesului publicului la documentele create de instanta. Decizia 25/C/07.06.2016 a Presedintelui Curtii de Apel Alba Iulia":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016