Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

DNA: Cerere aviz UP fosti ministri - dosar contract guvernamental licente IT

In completarea comunicatelor, nr. 1342/VIII/3 din 26 septembrie 2014, nr. 1428/VIII/3 din 21 noiembrie 2016 si nr. 1430/VIII/3 din 21 noiembrie 2016, Biroul de Informare si Relatii Publice este abilitat sa transmita urmatoarele:

In conformitate cu prevederile legale si constitutionale, procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie a transmis procurorului general al P.I.C.C.J referatul cauzei, in vederea sesizarii Presedintelui Romaniei, pentru a aprecia asupra exercitarii dreptului de a cere urmarirea penala a unor persoane care au detinut calitatea de membri ai Guvernului, respectiv

NICA DAN, ministru al comunicatiilor si tehnologiei informatiei in perioada 2000 - iulie 2004, pentru savarsirea infractiunii de abuz in serviciu daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit,

TICAU SILVIA ADRIANA, secretar de stat la Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei in perioada 2003 - iunie 2004, respectiv de ministru al Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei in perioada iulie - decembrie 2004, pentru savarsirea infractiunii de abuz in serviciu daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, in forma continuata,

ATHANASIU ALEXANDRU, ministru al educatiei si cercetarii in perioada 2003-2005, pentru savarsirea infractiunii de abuz in serviciu daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit.

Solicitarea Directiei Nationale Anticoruptie referitoare la efectuarea urmaririi penale fata de cei trei fosti ministri are in vedere imprejurarea ca, in acest moment, exista aspecte din care rezulta suspiciunea rezonabila ce contureaza urmatoarea stare de fapt:

In calitate de ministru al Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Nica Dan, cu incalcarea dispozitiilor privind achizitiile publice, a initiat si a sustinut proiectele Hotararilor de Guvern nr.1473/11.12.2003 si nr.470/01.04.2004, prin care s-a aprobat incheierea, intre Guvernul Romaniei si Fujitsu Siemens Computers GmbH, a contractului comercial de inchiriere de licente referitor la produsele Microsoft. in acest sens s-a invocat, in mod nereal, calitatea Fujitsu Siemens Computers de unic distribuitor pentru aceste produse, astfel incat respectiva firma sa fie favorizata prin evitarea organizarii unei licitatii publice. Astfel, prin activitatea sa, Dan Nica ar fi cauzat, pe de o parte –un prejudiciu in valoare totala de 47.594.843,88 USD in dauna statului, iar pe de alta parte - un folos patrimonial necuvenit, in acelasi cuantum, in favoarea Fujitsu Siemens Computers GmbH.
in calitate de secretar de stat la Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, respectiv de ministru al Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, ticau Silvia Adriana, cu incalcarea privind Statutul functionarilor publici si privind achizitiile publice, a efectuat urmatoarele activitati:

- a determinat incheierea contractului cadru de licentiere Microsoft in conditii defavorabile pentru Guvernul Romaniei, invocandu-se in mod nereal calitatea de unic distribuitor a Fujitsu Siemens GmbH Austria, iar in acest sens a semnat Nota de fundamentare la Hotararea de Guvern nr.1473/11.12.2003,

- a initiat si sustinut proiectul Hotararii de Guvern nr.1778/21.10.2004, prin care s-a aprobat extinderea contractului comercial de inchiriere de licente incheiat la data de 15.04.2004 intre Guvernul Romaniei si Fujitsu Siemens Computers GmbH si pentru produsele educationale Microsoft, fara a exista un necesar fundamentat. in aceasta modalitate, ticau Silvia Adriana ar fi cauzat, pe de o parte - un prejudiciu in valoare totala de 66.965.343,88 USD in dauna statului, iar pe de alta parte - un folos patrimonial necuvenit, in acelasi cuantum, in favoarea Fujitsu Siemens Computers GmbH.

In calitate de ministru al educatiei si cercetarii, Athanasiu Alexandru cu incalcarea dispozitiilor privind achizitiile publice, a initiat si a sustinut proiectul Hotararii de Guvern nr.1778/21.10.2004, prin care s-a aprobat extinderea contractului comercial de inchiriere de licente incheiat la data de 15.04.2004 intre Guvernul Romaniei si Fujitsu Siemens Computers GmbH si pentru produsele educationale Microsoft, fara a exista un necesar fundamentat. in aceasta modalitate Athanasiu Alexandru ar fi cauzat, pe de o parte - un prejudiciu in valoare totala de 19.370.500 USD in dauna statului, iar pe de alta parte - un folos patrimonial necuvenit, in acelasi cuantum, in favoarea Fujitsu Siemens Computers GmbH.

Cererii transmise i-au fost atasate referatul intocmit de procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie, precum si volumele (28) cuprinzand copii ale dosarului de urmarire penala.

Prezenta cerere de efectuare a urmaririi penale intra sub incidenta art. 305 alin 4 din C.P.P., prin urmare, persoana fata de care s-a solicitat sesizarea Presedintelui Romaniei pentru formularea cererii de efectuare a urmaririi penale beneficiaza de prezumtia de nevinovatie.

Sursa: DNA

de
Data aparitiei: 23 Noiembrie 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "DNA: Cerere aviz UP fosti ministri - dosar contract guvernamental licente IT":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016