Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dosarul electronic, lansat de Inalta Curte

Dosarul electronic a fost oficial lansat de Inalta Curte de Casatie si Justie (ICCJ). Iata ce avantaje presupune acesta.

Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) a lansat joi dosarul electronic, facilitate care va fi disponibila din 18 mai pentru aproape toate sectiile, in afara de Contencios Administrativ si Fiscal. Motivul principal pentru care aceasta sectie a fost eliminata din procesul de digitalizare este reprezentat de numarul de acte urias care trebuie scanat pentru a putea fi urcat online.

"Modernizarea paginii de internet a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, eficientizarea motorului de cautare a jurisprudentei Inaltei Curti, asigurarea accesului gratuit la sinteze de jurisprudenta si la jurisprudenta istorica a instantei supreme a Romaniei, cresterea gradului de diseminare a hotararilor pronuntate in cadrul celor doua mecanisme de unificare a jurisprudentei si cresterea gradului de transparenta a activitatii instantei prin noile mijloace de comunicare acum disponibile, inclusiv retelele sociale sunt alti pasi avuti in vedere pentru viitor. Pastrand si respectand traditiile si practicile celei mai inalte in grad instante a Romaniei, ICCJ creeaza astfel premisele pentru a deveni o instanta moderna si accesibila, in interesul cetatenilor pe care este chemata sa ii serveasca", a transmis ICCJ, printr-un comunicat de presa.

Incepand cu data de 18.05.2020, justitiabilii si reprezentantii lor, care au parcurs procedura de inregistrare, vor avea acces on-line la documentele din dosarele proprii, inregistrate pe rolul Sectiei I Civile, Sectiei a II a Civile, Sectiei Penale si al completurilor de 5 judecatori din cadrul instantei supreme.

"Din cauza volumului foarte mare de date, procedura de scanare a documentelor la nivelul Sectiei de Contencios Administrativ si Fiscal necesita o perioada mai indelungata. S-au luat masuri de realocare a unor grefieri de la alte sectii pentru realizarea acesteia in cel mai scurt timp posibil, urmand ca dosarul electronic sa fie operationalizat si la nivelul acestei sectii incepand cu luna septembrie 2020", a mai transmis ICCJ.

Procedura de inregistrare in vederea accesului la sistemul de dosar electronic este deja disponibila pe pagina de internet a Inaltei Curti, dupa cum puteti vedea in imaginea de mai jos.

dosarul electronic iccj

Dosarul electronic va ajuta la scaderea numarului de hartii xeroxate si va duce la scutirea de mai multe drumuri pe care trebuia sa le intreprindem pana acum. Pe langa acestea, digitalizarea partiala implementata de ICCJ mai aduce si urmatoarele atuuri:

  • economie de timp si costuri mai reduse pentru parti si aparatorii lor, acestia putand consulta documentele dosarului fara a se deplasa efectiv la sediul instantei supreme;
  • acces imediat la documentele noi, fara a se astepta perioada necesara pentru comunicarea acestora prin serviciile postale;
  • cresterea celeritatii procedurii, prin reducerea situatiilor in care este necesara amanarea cauzei pentru a se putea consulta inscrisurile noi;
  • reducerea aglomeratiei in sediile ICCJ si asigurarea eficientei masurilor de protectie impotriva COVID-19;
  • posibilitatea judecatorilor, magistratilor asistenti si grefierilor de a consulta dosarele de la domiciliu si de a lua in mod imediat masurile corespunzatoare, in contextul masurilor de protectie legate de pandemia de COVID-19;
  • posibilitatea membrilor completului de judecata, a partilor si a reprezentantilor lor de a consulta dosarul in mod simultan, fara a se astepta predarea dosarului in arhiva;
  • acces la actele dosarului 24/24, fara ca partea sa fie conditionata de programul de relatii cu publicul al compartimentului arhiva sau de faptul ca dosarul se afla dat spre studiu sau spre motivare unui membru al completului.

 

"In contextul masurilor sale continue de asigurare a securitatii si sanatatii la sediile sale, in contextul pandemiei de COVID-19, Inalta Curte de Casatie si Justitie invita toate partile, precum si pe colegii procurori si avocati sa foloseasca aplicatia de dosar electronic pentru a contribui atat la desfasurarea cu celeritate a judecatii in cauzele care ii privesc, cat si pentru un mediu de lucru mai sigur si conditii decente de desfasurare a activitatilor judiciare pentru noi toti", a precizat institutia.

Pentru implementarea aplicatiei Inalta Curte a beneficiat de asistenta din partea Tribunalului Arad si a Curtii de Apel Galati.

Dosarul electronic ICCJ - inscrierea

Pentru a avea acces la dosarul dumneavoastra in format electronic trebuie sa parcurgeti urmatorii pasi:
1. Completati cererea cu datele necesare si inaintati-o instantei de judecata pentru accesul la dosarul electronic. Cererea este disponibila pe site-ul ICCJ https://www.scj.ro la campul “Dosar Electronic – Cerere acces” si trebuie sa contina atat adresa de e-mail, cat si numarul de telefon mobil.
- Pentru persoanele fizice, avand calitatea de parte in dosar, cererea va fi insotita de copie a cartii de identitate;
- Pentru persoanele ce au calitatea de reprezentant, se va depune alaturi de cerere, o copie dupa imputernicirea avocatiala/dovada calitate de reprezentant.

Pentru fiecare dosar trebuie depusa o cerere separata.

2. Cererea de acces la dosarul electronic se va trimite electronic la adresa de posta electronica a sectiei sau, in mod exceptional, se poate depune la registratura sectiei pe rolul careia se afla dosarul;

  • Sectia I civila: registraturasc1@scj.ro
  • Sectia a II-a civila: registraturasc2@scj.ro
  • Sectia de contencios administrativ si fiscal: registraturascaf@scj.ro
  • Sectia Penala: registraturasp@scj.ro
  • Completul de 5 judecatori: registraturac5@scj.ro

 

Dupa depunerea/inaintarea cererii, veti primi in zilele urmatoare din partea instantei, prin e-mail, un link cu ajutorul caruia puteti vizualiza, in orice moment, dosarul dumneavoastra in format electronic.


Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Dosarul electronic, lansat de Inalta Curte":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Poate sunteti interesat si de:
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016