Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Modificari privind selectia candidatilor pentru functia de judecator la ICCJ

Consiliul Superior al Magistraturii a dat publicitatii propunerile instantelor si parchetelor privind modificarile Ghidului privind selectia candidatilor pentru functia de judecator la ICCJ. Va prezentam ghidul propunerilor:

2. Depunerea candidaturilor la Inalta Curte de Casatie si Justitie, in termen de 30 de zile de la anuntarea posturilor, insotite de:
- precizarea postului…;
- declaratiile prevazute …;
- curriculum …;
- documente justificative…;
- inscrisuri considerate relevante de catre candidat (hotarari judecatoresti cu obiect diferit sau, dupa caz, solutii/acte intocmite de procuror, inclusiv hotarari judecatoresti casate/desfiintate sau solutii/acte ale procurorului infirmate
lucrari de specialitate publicate sau orice alte acte considerate relevante de catre candidat);
(se elimina ultima liniuta a punctului 2.);
- opinia motivata a sectiei si colegiului de conducere ale curtii de apel sau tribunalului de la care provine candidatul (opinia trebuie sa contina elemente privind profesionalismul candidatului, perceptia pe care colegii o au asupra candidatului, personalitatea acestuia etc.).
- un raport al inspectiei judiciare privind indeplinirea conditiilor de buna reputatie de catre candidatii la functia de judecator la ICCJ.

3. Intocmirea raportului consultativ de catre colegiul de conducere al ICCJ:
Raportul consultativ va cuprinde:
- data depunerii …;
- sectia pentru care …;
- rezultatul analizei candidaturilor depuse, conform dispozitiilor art. 52 alin.
4 din Legea nr. 303/2004 rep. si art. 29 alin. 1 lit. b) din Legea nr. 304/2004 rep. si a Regulamentului de organizare si functionare administrativa a ICCJ, cu motivarea argumentata a avizului consultativ (pozitiv sau negativ);
(se elimina ultima liniuta a punctului 3.).6¹. Evaluarea si verificarea profesionala a candidatilor de catre comisia de evaluare si verificare numita de CSM:

Art. 1 – (1) Comisia de evaluare si verificare profesionala este numita pentru fiecare sesiune de promovare de Plenul CSM si este formata din 7 membri, dupa cum urmeaza:

a) 4 profesori de drept, de discipline ale dreptului diferite, astfel incat principiul specializarii judecatorilor sa poata fi respectat, recomandati de Facultatea de Drept a Universitatii din Bucuresti, Facultatea de Drept a Universitatii „Babes – Bloyai” din Cluj Napoca, Facultatea de Drept a Universitatii „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi si Facultatea de Drept a Universitatii „Lucian Blaga” din Sibiu;

b) 4 judecatori recomandati (de preferinta presedinti de sectie ai ICCJ) de ICCJ sau de curtile de apel, judecatori recunoscuti ca buni profesionisti si integri.
La lucrarile comisiei va participa si un psiholog.
(2) Comisia isi va desfasura activitatea conform prezentului Ghid si a regulamentului adoptat de Plenul CSM, privind procedura evaluarii si verificarii profesionale in aplicarea Ghidului.

Art. 2 – Evaluarea si verificarea profesionala a candidatilor se va face de catre comisie in termen de 20 de zile de la numire, prin acordarea unui punctaj de pana la 90 puncte total, dupa cum urmeaza:
a) de la 0 pana la 30 de puncte ca urmare a verificarii prealabile efectuate de catre comisie si de catre inspectia judiciara.Verificarea prealabila consta in analiza: inscrisurilor relevante depuse de candidat odata cu candidatura; opiniei motivata a colegiului de conducere si a sectie de la care provine candidatul; raportului consultativ motivat al ICCJ si a actelor aferente acestui raport; datelor si inscrisurilor aferente cuprinse si insotite in Anexele 1 si 2 ale prezentului Ghid; a raportului al inspectiei judiciare privind indeplinirea conditiilor de buna reputatie de catre candidatii la functia de judecator la ICCJ. De asemenea, comisia poate analiza orice alte acte, cum ar fi hotarari judecatoresti sau alte acte procesuale intocmite de candidat, altele decat cele depuse de acesta, inclusiv inscrisuri continute in dosarul profesional al candidatului, in acest din urma caz cu pastrarea confidentialitatii prevazute de art. 42 din Legea nr. 303/2004 rep.;
b) de la 0 pana la 30 de puncte obtinute pentru proba scrisa. Evaluarea si verificarea candidatilor va avea in vedere, in aceasta etapa, cunostinte in domeniul specific sectiei ICCJ pentru care a optat candidatul/candidatii, in practica ICCJ, CC, CEDO si CJUE;
c) de la 0 pana la 30 de puncte pentru interviul sustinut de fiecare candidat in fata comisiei. De asemenea, interviul va avea in vedere, pe langa verificarea cunostintelor in domeniul pentru care candideaza fiecare candidat, precum si pe langa practica ICCJ, CC, CEDO sau CJUE, si aspecte privind deontologia profesionala si abilitatile candidatului de a ocupa o astfel de functie din punctul de vedere al profilului psihologic. La sustinerea interviului pot participa judecatori sau procurori, auditori de justitie, studenti ai facultatilor de drept, fara drept de a pune intrebari. Dupa caz, comisia va putea limita numarul persoanelor ce pot asista la interviu in functie de capacitatea salii unde are loc interviul.

Art. 3 – In functie de punctajul obtinut de fiecare candidat, in ordinea descrescatoare a punctajului obtinut, pentru fiecare sectie a ICCJ pentru care au optat candidatii si pentru care s-a organizat procesul de promovare la ICCJ, Comisia va intocmi pentru fiecare candidat o recomandare motivata, ce va contine pe langa punctajul pentru fiecare etapa prevazuta de art. 2 si o argumentare finala privind recomandarea pozitiva sau negativa.

Art. 4 – Recomandarea intocmita de comisie, conform art. 3, va fi inaintata Sectiei de judecatori a CSM in termen de 3 zile dupa expirarea termenului prevazut de art. 2.

7. Analizarea indeplinirii conditiilor prevazute de lege pentru promovarea in functia de judecator la ICCJ de catre Sectia pentru judecatori a CSM. Publicarea de catre Sectie, dupa analiza efectuata, pe pagina de internet a CSM a recomandarii motivate intocmita de comisia de evaluare si verificare profesionala, precum si a datei la care urmeaza a avea loc sedinta Plenului CSM privind prezentarea de catre fiecare candidat a sustinerii candidaturii.

8. Prezentarea de catre candidati a sustinerii candidaturii sale in fata Plenului CSM. Intrebarile membrilor CSM, vor viza aspecte/imprejurari cuprinse in actele si inscrisurile depuse sau intocmite pe parcursul procesului de promovare, in special cele indicate in raportul consultativ al colegiului de conducere al ICCJ si in recomandarea motivata a comisiei de evaluare si verificare profesionala. Prezentarea este publica putand participa judecatori, procurori sau auditori de justitie. Presedintele CSM, dupa caz, poate limita accesul acestor persoane in functie de capacitatea salii unde are loc prezentarea.
Hotararea Plenului prin care se admite (si se dispune numirea candidatului la ICC) sau se respinge candidatura se motiveaza pentru fiecare candidat in parte, motivele de admitere raportandu-se in egala masura la raportul consultativ al colegiului de conducere al ICCJ, la recomandarea comisiei de evaluare si verificare profesionala si la modul de prezentare de catre candidat a sustinerii candidaturii sale in fata Plenului CSM. Opinia/opiniile separate se motiveaza de catre membri Plenului CSM.9. Norme tranzitorii:

Art. 1 – (1) Procedura sau procedurile de promovare la ICCJ aflate in derulare la momentul intrarii in vigoare a modificarilor prezente se vor relua prin prelungirea perioadei de depunere a candidaturilor cu 30 zile de la data intrarii in vigoare a Hotararii Plenului de adoptare a modificarilor Ghidului ca urmare a publicarii pe paginile de internet ale CSM si ICCJ din nou a posturilor vacante publicate initial;

(2) Candidaturile depuse anterior intrarii in vigoare a Hotararii Plenului CSM de modificare a Ghidului raman valabile, cu posibilitatea ca in termen de 15 zile candidatii sa depuna si alte inscrisuri considerate relevante in acord cu punctul 2 al Ghidului, astfel cum a fost modificat.

Art. 2 – In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a Hotararii Plenului CSM de modificare a Ghidului, Plenul CSM, la propunerea Biroului organizare concursuri si Directiei legislatie, documentare si contencios din cadrul CSM, dupa consultarea prealabila a instantelor si parchetelor si a asociatiilor profesionale ale magistratilor, va adopta Regulamentul privind evaluarea si verificarea profesionala.

      Art. 63 a lit. h¹) – Biroul organizare concursuri are urmatoarele atributii: „… h¹) asigura logistic si tehnic organizarea evaluarii si verificarii profesionale privind promovarea judecatorilor si procurorilor la ICCJ conform Ghidului privind selectia candidatilor pentru functia de judecator la ICCJ si a Regulamentului de evaluare si verificare profesionala a candidatilor pentru functia de judecator la ICCJ”.
Data aparitiei: 16 Februarie 2011
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Modificari privind selectia candidatilor pentru functia de judecator la ICCJ":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016