Catalin Drula, ministrul Transporturilor, anunta ca DN2 (E85) va fi ingustat de CNAIR pana la construirea A7. El arata ca se vor produce ambuteiaje acolo unde acum nu sunt, dar se vor salva vieti omenesti.
"M-am luptat incepand din 2013-2014 pentru
autostrada A7 Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani care sa inlocuiasca actualul drum ucigas DN2. Pe vremurile acelea, atat publicul larg, dar mai ales politicienii nu intelegeau de ce avem nevoie de o autostrada nord-sud in Moldova si am primit de nenumarate ori remarci precum “e foarte bun DN2, se merge tare, faci medie de 120 km/h de la Bacau la Bucuresti, la ce ne trebuie autostrada”.
Romania a avut si are multe, mult prea multe, drumuri presarate de cruci. Este imaginea pe care le-am desenat-o cu pixul pe hartie celor de la Comisie cand m-am luptat pentru finantarea A7 prin PNRR. Multi isi amintesc ca si DN3A Bucuresti-Fetesti si DN22C Cernavoda-Constanta erau drumuri ale mortii in anii 2000, pana s-a construit autostrada A2. Si DN7 intre Sibiu si Deva era un drum al crucilor. Pana s-a construit autostrada A1 Sibiu-Deva.
Autostrazile si drumurile expres sunt o parte esentiala in imbunatatirea sigurantei rutiere si a recordului negru pe care il detine Romania la victime. Cealalta parte este respectarea regulilor de circulatie, respectul pentru viata, si aici actiunea Politiei directa si prin mijloace automate este esentiala", explica Drula.
Ministrul este convins ca prin transformarea DN2 intr-un sector de drum ingust pana la construirea A7 se vor salva vieti.
"In ceea ce priveste DN2, desi A7 este in licitatie pe primul sector (A3-Buzau) si urmeaza in lunile ce vin celelalte licitatii, am cerut companiei de drumuri CNAIR sa urgenteze implementarea solutiei de regim de circulatie 2+1 care, daca este facuta cum trebuie, reprezinta o mare imbunatatire a sigurantei drumului", puncteaza ministrul.
El mai arata ca un drum 2+1 are o capacitate mai mica fata de cea oferita de DN2 (E85) in prezent si ca se vor produce ambuteiaje dupa conversia acestuia, insa "castigam siguranta si vieti salvate".
Modificarea DN2 intr-un drum mai ingust, insa, va fi temporara. Catalin Drula spune ca acesta va avea acest regim "numai pana cand e gata A7 care ne va scapa definitiv de acest cosmar".
De altfel, DN2 deja a fost transformat intr-un drum 2+1 pe sectiunea pana in Urziceni. De multe ori s-a intamplat ca in preajma sarbatorilor sau a concediilor sa se creeze ambuteiaje de-a lungul a zeci de kilometri.
"Conversia in 2+1 nu se poate realiza peste noapte (“cu o galeata de vopsea”). E nevoie de o proiectare atenta a detaliilor (spre exemplu, pe zona existenta de pe DN2, experimentala exista cateva chestiuni de siguranta care pot fi imbunatatite). E nevoie de separare mediana si de corectii ale pantelor transversale astfel incat varful de panta (acolo unde scurgerile de ape se fac catre ambele laterale) sa fie intre noile sensuri de circulatie. Trebuie facuta implementarea noului sistem impreuna cu asternerea de noi covoare asfaltice. Trebuie regandita zona din interiorul localitatilor astfel incat acostamentul sa nu mai fie folosit pentru circulatie.
Avem nevoie si de finantarea adecvata pentru aceste masuri - nu este fara costuri aceasta conversie, asa cum am explicat mai sus. Am investit mult in drumuri in acest an, dar nevoile sunt si mai mari. De aceea cerem o suplimentare a sumelor pentru CNAIR, la rectificare.
Toate aceste preconditii inseamna ca nu se va face de pe azi pe maine aceasta conversie. Am cerut conducerii CNAIR un calendar accelerat si bine gandit al etapelor de implementare astfel ca in 2022 sa introduca pe zone extinse sistemul 2+1", puncteaza ministrul Transporturilor.
Ramane de vazut cum va arata DN2 (E85) in urmatorii ani si cat va dura pastrarea sa intr-o forma mai ingusta pana la inaugurarea A7.