Potrivit art. 244 din legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale cu cel putin putin o luna inainte de data adunarii generale extraordinare care urmeaza sa se pronunte asupra proiectului de fuziune, organele de conducere ale societatilor care iau parte la fuziune vor pune la dispozitia actonarilor/ asociatilor, la sediul societatii, urmatoarele documente:
a) proiectul de fuziune;
b) daca este cazul, raportul administratorilor si/sau informarea asociatilor/actionarilor;
c) situatiile financiare anuale si rapoartele de gestiune pentru ultimele 3 exercitii financiare ale societatilor care iau parte la fuziune;
d) daca este cazul, situatiile financiare, intocmite nu mai devreme de prima zi a celei de-a treia luni anterioare datei proiectului de fuziune sau de divizare, daca ultimele situatii financiare anuale au fost intocmite pentru un exercitiu financiar incheiat cu mai mult de 6 luni inainte de aceasta data;
e) raportul cenzorilor sau, dupa caz, raportul auditorului financiar;
f) daca este cazul, raportul intocmit potrivit prevederilor art. 243^3 de catre expertul/expertii desemnat/desemnati de judecatorul-delegat;
g) evidenta contractelor cu valori depasind 10.000 lei fiecare si aflate in curs de executare.
Intocmirea situatiilor financiare prevazute la lit. d) nu este necesara daca societatile implicate in fuziune publica rapoarte semestriale si le pun la dispozitia actionarilor/asociatilor, potrivit legislatiei pietei de capital, si nici in cazul in care toti actionarii/asociatii si detinatorii de alte titluri care confera drept de vot ai fiecareia dintre societatile implicate in fuziune au convenit astfel.
Societatea nu are totusi obligatia de a pune la dispozitia actionarilor la sediul sau social documentele prevazute anterior, daca acestea sunt publicate pe propria pagina web a societatii pe o perioada continua de cel putin o luna inaintea adunarii generale care urmeaza sa decida cu privire la fuziune, perioada care se incheie nu mai devreme de finalul adunarii generale respective.
Actionarii sau asociatii vor putea obtine, la cerere si in mod gratuit, copii de pe actele enumerate mai sus, sau extrase din ele. In cazul in care un actionar sau asociat a fost de acord ca pentru comunicarea de informatii societatea sa utilizeze mijloace electronice, copii ale acestor acte se pot transmite prin posta electronica. Aceste dispozitii nu se aplica in cazul in care actionarii sau asociatii au posibilitatea de a descarca de pe pagina web a societatii si de a imprima documentele prevazute la art. 244 alin. (1) pe intreaga perioada de o luna, prevazuta de lege.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: S.C. activeaza in domeniul fabricarii robinetilor de extractie petrol, cu un numar de 157 salariati. Categorii de meserii: frezor, lacatusi mecanici, vopsitori industriali, modelieri, etc. S.C. este in insolventa si o parte din activitate si-a modificat structura nevoilor de muncitori calificati. Societatea poate asigura la sediul sau, calificare la locul de munca? Care sunt conditiile si documentele necesare a.i. calificarea sa fie valabila si trecuta in Revisal?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Companie care are sediul in Ilfov, dar punct de lucru in Bucuresti, a obtinut in trecut delegare de competenta in Bucuresti. Care sunt pasii pentru accesarea si autorizarea accesului in Reges Online? Accesul se face cu CUI Companie sediu si apoi cum se acceseaza inregistrarile realizate pe punctul de lucru?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Raportul cu privire la neconformitati este primit in mod automat de reprezentantul legal si persoana careia i s-a delegat responsabilitatea completarii in reges? Sau trebuie solicitat din reges de catre oricare dintre cei doi mentionati mai sus?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<