O lege noua introduce posibilitatea ca motocicletele sa circule pe banda de autobuze pentru fluidizarea traficului. Codul rutier va fi modificat!
"Aglomeratia din traficul urban este pretul pe care il platim pentru confort. Preferinta calatorilor pentru masina personala in detrimentul mijloacelor de transport in comun, biciclete sau mopede face ca transportul sa devina o reala oala sub presiune in care nervii cetatenilor sunt intinsi la maxim, iar timpul liber personal devine din ce in ce mai comprimat", sustin initiatorii.
Parlamentarii care s-au declarat in favoarea permiterii motocicletor pe banda de autobuze sunt mai multi deputati si senatori din grupul USR.
Acestia sustin ca locuitorii marilor orase petrec zilnic cate 2 ore in trafic pentru a se deplasa catre si dinspre locul de munca, pentru a merge la cumparaturi sau pentru a-si rezolva diferite probleme. Ei arata ca timpul pierdut in masina este un factor de stres care induce frustrarea, iar pe langa asta cu totii ne confruntam cu poluarea - o cauza a ratei mortalitatii tot mai mari.
"Suntem cu totii sufocati de noxele produse de catre autoturisme. Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) arata ca 93% din copiii din lume respira aer toxic si 600.000 dintre cei sub 15 ani mor anual din cauza poluarii, care favorizeaza infectii respiratorii acute. De altfel, la nivel mondial, peste 80% din persoanele care traiesc in zonele urbane in care se monitorizeaza poluarea aerului sunt expuse la un grad de poluare care depaseste limitele orientative ale OMS. In Romania mor 25.000 de oameni anual din cauza poluarii, comparabil chiar cu decesele provocate de actuala pandemie.", explica initiatorii.
Solutia? Motociclete pe banda de autobuze
Parlamentarii sustin ca prin modificare Codului rutier astfel incat motocicletele sa poata intra pe banda de autobuze se va spori singuranta si accesibilitatea utilizatorilor de astfel de vehicule, insa si soferii vor scapa de un alt factor de stres: galagia.
Acestia arata ca Norvegia, Madrid, Sevilla, Valencia, Palma de Mallorca, Sydney, Noua Zeelanda si Canada exista deja astfel de reglementari si s-au dovedit a fi un succes.
Mai mult, initiatorii acestei legi sustin ca prin oferirea acestui avantaj motocicletelor, se va ajunge ca mai multi romani din mediul urban sa-si doreasca astfel de vehicule sau mopede. Prin urmare, in timp, se va putea obtine si o simplificare a traficului prin eliminarea mai multor masini.
Proiectul de lege modifica OUG nr. 195/2002 privind
Codul rutier la art. 43, unde se introduce un nou alineat, alin. (1^1) care prevede urmatoarele:
- "(1^1) Autovehiculele din categoriile A, Al si A2 au dreptul sa circule pe benzile destinate transportului public de persoane, acolo unde acestea exista si sunt semnalizate ca atare, doar in sensul de deplasare al transportului public de persoane."
Proiectul de lege a fost inregistrat pentru dezbatere la Senat, urmand ca deputatii sa aiba votul decizional.
Procedura de urgenta nu a fost solicitata.
Vom actualiza articolul de indata ce vom avea noutati. Momentan, motocicletele si mopedele, la fel ca masinile, nu pot circula pe banda de autobuze.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Salariata nascuta in 23 iulie 1962, indeplineste conditiile de pensionare limita de varsta luna aceasta, octombrie 2024. Va rog, sa-mi spuneti, cu ce data trebuie sa incetez CIM, avand in vedere ca la femei varsta de pensionare este diferita?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Ma puteti ajuta cu o nelamurire privind acordarea zilelor concediu pt angajati, in functie de vechimea in munca? Este aceasta o posibilitate sau o obligativitate pentru angajatori? Vechimea in munca Durata minima a concediului de odihna normal in zile lucratoare pana la 5 ani 21 zile de la 5 la 10 ani 22 zile de la 10 la 15 ani 23 zile de la 15 la 20 ani 24 zile peste 20 ani 25 zile
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am o angajata cu care am incheiat si este in desfasurare un contract de munca la domiciliu, cu urmatoarele date: norma partiala de lucru pentru desfasurarea unor lucrari, proiecte, norma de lucru este ore/luna fiind platita in functie de orele lucrate in cadrul proiectului, functia ei de baza NU este la compania noastra ci este la un alt angajator la care are alt contract de munca cu norma intreaga, 8ore/zi. Ne-a informat ca ea isi va lua concediu de risc maternal, are sarcina cu risc si nu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<