O lege noua introduce posibilitatea ca motocicletele sa circule pe banda de autobuze pentru fluidizarea traficului. Codul rutier va fi modificat!
"Aglomeratia din traficul urban este pretul pe care il platim pentru confort. Preferinta calatorilor pentru masina personala in detrimentul mijloacelor de transport in comun, biciclete sau mopede face ca transportul sa devina o reala oala sub presiune in care nervii cetatenilor sunt intinsi la maxim, iar timpul liber personal devine din ce in ce mai comprimat", sustin initiatorii.
Parlamentarii care s-au declarat in favoarea permiterii motocicletor pe banda de autobuze sunt mai multi deputati si senatori din grupul USR.
Acestia sustin ca locuitorii marilor orase petrec zilnic cate 2 ore in trafic pentru a se deplasa catre si dinspre locul de munca, pentru a merge la cumparaturi sau pentru a-si rezolva diferite probleme. Ei arata ca timpul pierdut in masina este un factor de stres care induce frustrarea, iar pe langa asta cu totii ne confruntam cu poluarea - o cauza a ratei mortalitatii tot mai mari.
"Suntem cu totii sufocati de noxele produse de catre autoturisme. Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) arata ca 93% din copiii din lume respira aer toxic si 600.000 dintre cei sub 15 ani mor anual din cauza poluarii, care favorizeaza infectii respiratorii acute. De altfel, la nivel mondial, peste 80% din persoanele care traiesc in zonele urbane in care se monitorizeaza poluarea aerului sunt expuse la un grad de poluare care depaseste limitele orientative ale OMS. In Romania mor 25.000 de oameni anual din cauza poluarii, comparabil chiar cu decesele provocate de actuala pandemie.", explica initiatorii.
Solutia? Motociclete pe banda de autobuze
Parlamentarii sustin ca prin modificare Codului rutier astfel incat motocicletele sa poata intra pe banda de autobuze se va spori singuranta si accesibilitatea utilizatorilor de astfel de vehicule, insa si soferii vor scapa de un alt factor de stres: galagia.
Acestia arata ca Norvegia, Madrid, Sevilla, Valencia, Palma de Mallorca, Sydney, Noua Zeelanda si Canada exista deja astfel de reglementari si s-au dovedit a fi un succes.
Mai mult, initiatorii acestei legi sustin ca prin oferirea acestui avantaj motocicletelor, se va ajunge ca mai multi romani din mediul urban sa-si doreasca astfel de vehicule sau mopede. Prin urmare, in timp, se va putea obtine si o simplificare a traficului prin eliminarea mai multor masini.
Proiectul de lege modifica OUG nr. 195/2002 privind
Codul rutier la art. 43, unde se introduce un nou alineat, alin. (1^1) care prevede urmatoarele:
- "(1^1) Autovehiculele din categoriile A, Al si A2 au dreptul sa circule pe benzile destinate transportului public de persoane, acolo unde acestea exista si sunt semnalizate ca atare, doar in sensul de deplasare al transportului public de persoane."
Proiectul de lege a fost inregistrat pentru dezbatere la Senat, urmand ca deputatii sa aiba votul decizional.
Procedura de urgenta nu a fost solicitata.
Vom actualiza articolul de indata ce vom avea noutati. Momentan, motocicletele si mopedele, la fel ca masinile, nu pot circula pe banda de autobuze.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In cazul in care avem un salariat detasat in UE de 5 ani de zile cu reinnoire detasare la 6 luni, unde trebuie sa ii fie declarate taxele, in Romania sau in tara unde isi desfasoara activitatea, tinand cont de Articolul 12 Reguli speciale in care se mentioneaza: 1 Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este detasata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru a...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: OUG 34/2024 care intra in vigoare incepand cu data de 12 aprilie prevede eliminarea CASS CM "08" Intrebarea mea este: Daca am o salariata care a beneficiat de CM 08 din data 27.12 2023 CM initial dec 2023 pana la data de 30.04.2024 perioada de acordare inceteaza dupa data de 12.04.2024, conform Oug 32 trebuie sa ii fac recalculul indemnizatiei nete sa nu mai retin CASS pentru perioada ian-martie? Pentru luna aprilie nu retin CASS.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem urmatoarele cazuri de concedii medicale: Cod indemnizatie Data acordarii Perioada co med 14 29.03.2024. 01-30.04.2024. 08 05.04.2024. 01-30.04.2024. 06 15.04.2024. 15-19.04.2024. 06 08.04.2024. 08-11.04.2024. 01 02.04.2024. 05-19.04.2024. Conform OUG 34/2024 in primele 3 cazuri nu se datoreaza cass, iar in ultimele doua se datoreaza? Am inteles bine?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<