Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Legile justitiei 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii - ANEXA

Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii - ANEXA
Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii - ANEXA cuprinde Indicatorii si procedura de evaluare a activitatii profesionale a inspectorilor judiciari

Capitolul I Dispozitii generale

Articolul 1
(1) Evaluarea inspectorilor judiciari cu functie de executie si a directorilor directiilor de inspectie are ca obiective stabilirea nivelului de competenta profesionala al acestora, precum si imbunatatirea performantelor profesionale si cresterea eficientei activitatii Inspectiei Judiciare.
(2) Procesul de evaluare implica parcurgerea urmatoarelor etape: evaluarea continua, autoevaluarea, interviul de evaluare si acordarea calificativului.

Articolul 2
(1) Pentru verificarea indeplinirii standardelor de performanta profesionala, inspectorii judiciari cu functie de executie sunt supusi anual unei evaluari, in raport cu urmatoarele criterii: eficienta, calitatea activitatii, integritatea, comunicarea si participarea la alte activitati din aria de competenta.
(2) In cazul directorilor directiilor de inspectie, evaluarea anuala se face cu privire la modul de indeplinire a atributiilor manageriale, in raport cu urmatoarele criterii: capacitatea de conducere si organizare, capacitatea de control, capacitatea de coordonare, capacitatea decizionala si asumarea raspunderii, comportamentul si comunicarea, integritatea.
(3) Calitatea si eficienta activitatii de executie a inspectorilor judiciari numiti in functiile de directori ai directiilor de inspectie, in cazul in care a fost desfasurata si o astfel de activitate pe parcursul mandatului, sunt evaluate pe baza indicatorilor prevazuti la art. 4 si 5.
(4) In situatia in care inspectorul judiciar este evaluat atat pentru functia de executie, cat si pentru functia de conducere, in raportul de evaluare se acorda o singura nota la indicatorul „integritate“.

Articolul 3
Indicatorii pentru fiecare criteriu de evaluare sunt stabiliti in functie de specificul activitatii inspectorilor judiciari si al activitatii manageriale a directorilor directiilor de inspectie, astfel incat sa stimuleze dezvoltarea profesionala si sa le diferentieze performantele profesionale, fara a le afecta independenta.

Capitolul II Indicatorii de evaluare a performantelor profesionale ale inspectorilor judiciari cu functie de executie

Sectiunea 1 Eficienta activitatii


Articolul 4
(1) Eficienta activitatii desfasurate de inspectorii judiciari se apreciaza in functie de urmatorii indicatori:
a) capacitatea de organizare, planificare si stabilire a prioritatilor in efectuarea lucrarilor repartizate spre solutionare;
b) operativitatea solutionarii lucrarilor si ritmicitatea in gestionarea lucrarilor repartizate;
c) respectarea termenelor de solutionare a lucrarilor.
(2) Indicatorii de evaluare a eficientei activitatii inspectorilor judiciari se analizeaza si se noteaza prin raportare la volumul de activitate al directiei de inspectie judiciara din care face parte inspectorul judiciar evaluat.
(3) La analizarea si notarea indicatorilor prevazuti la alin. (1) sunt luate in considerare si celelalte activitati desfasurate de inspectorii judiciari pe baza dispozitiilor din legi si regulamente.

Sectiunea a 2-a Calitatea activitatii

Articolul 5
Calitatea activitatii inspectorilor judiciari se apreciaza in functie de urmatorii indicatori:
a) capacitatea de identificare a problematicii lucrarilor repartizate, caracterul complet al verificarilor si rigurozitatea in efectuarea acestora;
b) capacitatea de analiza si sinteza;
c) argumentatia clara si logica.

Sectiunea a 3-a Integritatea

Articolul 6
Integritatea inspectorilor judiciari se apreciaza in functie de urmatorii indicatori:
a) respectarea standardelor de conduita stabilite prin lege si Codul deontologic al judecatorilor si procurorilor;
b) impartialitatea;
c) uniformitatea practicii individuale in solutionarea lucrarilor repartizate;
d) respectarea principiului confidentialitatii.

Sectiunea a 4-a Comunicarea

Articolul 7
Criteriul se apreciaza in functie de urmatorii indicatori:
a) comunicarea cu ceilalti inspectori judiciari, precum si cu celalalt personal al Inspectiei Judiciare;
b) comunicarea in cadrul echipelor de inspectori judiciari constituite in vederea efectuarii lucrarilor de inspectie;
c) comunicarea cu inspectorul-sef, inspectorul-sef adjunct si directorii directiilor de inspectie;
d) comunicarea cu judecatorii si procurorii vizati de lucrarile repartizate, precum si cu celelalte persoane cu care vine in contact in realizarea atributiilor.

Sectiunea a 5-a Participarea la alte activitati din aria de competenta

Articolul 8
Criteriul se apreciaza in functie de urmatorii indicatori:
a) atitudinea proactiva in raport cu activitatile din ariile de competenta care au legatura cu exercitarea functiei;
b) preocuparea pentru cresterea performantei profesionale.

Capitolul III Indicatorii de evaluare a activitatii manageriale a directorilor directiilor de inspectie

Sectiunea 1 Capacitatea de conducere si organizare


Articolul 9
Capacitatea de conducere si organizare a directorilor directiilor de inspectie se apreciaza in functie de urmatorii indicatori:
a) capacitatea de organizare, previzionare si planificare a activitatilor;
b) repartizarea echilibrata si echitabila a atributiilor de serviciu;
c) gestionarea eficienta a resurselor umane, materiale si financiare, in raport cu atributiile legale;
d) gestionarea informatiilor;
e) rezolvarea cu celeritate a lucrarilor specifice activitatii de conducere;
f) monitorizarea calitatii si eficientei activitatii inspectorilor judiciari prin raportare la indicatorii prevazuti la art. 4 si 5.
Sectiunea a 2-a Capacitatea de control

Articolul 10
Capacitatea de control a directorilor directiilor de inspectie se evalueaza in functie de urmatorii indicatori:
a) capacitatea de identificare si inlaturare a deficientelor, prin masuri adecvate;
b) gestionarea situatiilor de criza;
c) ritmicitatea in efectuarea verificarilor privind activitatea directiei pe care o conduce si modul de indeplinire a atributiilor delegate.

Sectiunea a 3-a Capacitatea de coordonare

Articolul 11
Capacitatea de coordonare a directorilor directiilor de inspectie se apreciaza in functie de urmatorii indicatori:
a) capacitatea de organizare si motivare a personalului;
b) preocuparea pentru unificarea practicilor la nivelul directiei pe care o conduce;
c) aptitudinea de valorificare a potentialului profesional al personalului din subordine.

Sectiunea a 4-a Capacitatea decizionala si asumarea raspunderii

Articolul 12
Capacitatea decizionala si de asumare a raspunderii de catre directorii directiilor de inspectie se evalueaza in functie de urmatorii indicatori:
a) initiativa in luarea deciziilor;
b) capacitatea de adaptare rapida;
c) asumarea masurilor dispuse si a efectelor acestora;
d) disponibilitatea pentru indeplinirea unor atributii suplimentare sau delegate;
e) rezistenta la stres.

Sectiunea a 5-a Comportamentul si comunicarea

Articolul 13
Comportamentul si comunicarea directorilor directiilor de inspectie se evalueaza in functie de urmatorii indicatori:
a) comportamentul si comunicarea cu inspectorul-sef si inspectorul-sef adjunct, cu ceilalti conducatori ai structurilor functionale ale Inspectiei Judiciare, cu inspectorii judiciari si celalalt personal al Inspectiei Judiciare, cu alte institutii si mass-media;
b) asigurarea accesului la informatiile de interes public din cadrul Inspectiei Judiciare;
c) transparenta actului decizional;
d) obiectivitatea si impartialitatea in luarea deciziilor.

Sectiunea a 6-a Integritatea

Articolul 14
Integritatea directorilor directiilor de inspectie se apreciaza in functie de indicatorii prevazuti la art. 6 lit. a), c) si d).

Capitolul IV Comisiile de evaluare

Articolul 15
(1) Inspectorii judiciari de la fiecare directie, care fac parte din comisiile de evaluare, sunt desemnati de colegiul de conducere al Inspectiei Judiciare pe durata unui ciclu de evaluare, cuprins intre prima zi a anului calendaristic in care incepe procedura de evaluare si data finalizarii acesteia.
(2) Colegiul de conducere desemneaza, in modalitatea prevazuta la alin. (1), cate un presedinte supleant si cate 2 membri supleanti. Supleantii participa la activitatea de evaluare in cazul imposibilitatii obiective de exercitare a atributiilor de catre un membru titular corespunzator.
(3) Membrii desemnati ai comisiilor de evaluare, inclusiv membrii supleanti, pot fi revocati pentru neindeplinirea atributiilor ce le revin sau indeplinirea necorespunzatoare a acestora, in mod similar desemnarii acestora.
(4) Evaluarea activitatii profesionale a inspectorilor judiciari membri ai comisiei de evaluare este realizata de o comisie formata din inspectorul-sef, respectiv inspectorul-sef adjunct si membrii supleanti.

Articolul 16
(1) Presedintele comisiei de evaluare a activitatii profesionale a inspectorilor judiciari cu functii de executie care au calitatea de judecator este inspectorul-sef al Inspectiei Judiciare.
(2) Presedintele comisiei de evaluare a activitatii profesionale a inspectorilor judiciari cu functii de executie care au calitatea de procuror este inspectorul-sef adjunct al Inspectiei Judiciare.
(3) Comisia de evaluare functioneaza cu participarea tuturor membrilor si hotaraste cu majoritatea voturilor acestora.
(4) Culegerea datelor si informatiilor necesare evaluarii, precum si constatarile preliminare pot fi facute de oricare dintre membrii comisiei de evaluare.
(5) In cazul in care un membru ales al comisiei de evaluare se afla in imposibilitatea de a exercita atributiile de evaluator, din motive obiective, evaluarea se va efectua dupa inlocuirea acestuia cu membrul supleant corespunzator.
(6) Exista incompatibilitate intre membrii comisiei de evaluare si persoana evaluata in urmatoarele situatii:
a) cand unul dintre membrii comisiei de evaluare este sot, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv cu cel evaluat;
b) cand exista sau a existat in perioada de 5 ani inainte de evaluare un litigiu intre unul dintre membrii comisiei de evaluare si cel evaluat;
c) in alte situatii in care, in mod obiectiv, impartialitatea membrilor comisiei ar putea fi afectata.
(7) In situatiile prevazute la alin. (6), membrul comisiei de evaluare care este incompatibil este inlocuit de membrul supleant corespunzator.
(8) Dispozitiile alin. (3)-(7) sunt aplicabile in mod corespunzator si pentru evaluarea activitatii profesionale a directorilor directiilor de inspectie.

Capitolul V Procedura de evaluare

Articolul 17
(1) Evaluarea inspectorilor judiciari si a directorilor directiilor de inspectie se efectueaza anual si se finalizeaza, de regula, in luna martie a anului urmator.
(2) Evaluarea activitatii profesionale a inspectorilor judiciari si a directorilor directiilor de inspectie se desfasoara continuu pe parcursul perioadei de evaluare.
(3) Etapele procesului de evaluare prevazute la art. 1 alin. (2) se definesc dupa cum urmeaza:
a) evaluarea continua consta in culegerea datelor care contin rezultatele activitatii profesionale a persoanei evaluate, prin raportare la criteriile si indicatorii de evaluare;
b) autoevaluarea cuprinde autoanaliza efectuata de persoana evaluata cu privire la activitatea desfasurata in perioada supusa evaluarii, precum si autoaprecierea realizata prin notarea motivata de catre acesta a fiecarui criteriu si indicator de evaluare;
c) interviul de evaluare reprezinta discutia dintre persoana evaluata si membrii comisiei de evaluare cu privire la aspectele rezultate din evaluarea continua si autoevaluare;
d) acordarea calificativului este etapa finala a procesului de evaluare, in cadrul careia se efectueaza analiza si notarea motivata de catre membrii comisiei de evaluare a fiecarui criteriu si indicator de evaluare, prin raportul de evaluare.

Articolul 18
(1) Raportul de evaluare cuprinde descrierea activitatilor desfasurate de comisia de evaluare, analiza si nota acordata la fiecare criteriu si indicator de evaluare, recomandarile facute celui evaluat, precum si calificativul acordat.
(2) Fiecare indicator se noteaza cu note cuprinse intre 1 si 10, iar fiecare nota acordata se motiveaza, facandu-se, daca este cazul, recomandarile necesare.
(3) Nota acordata la fiecare criteriu de evaluare reprezinta media aritmetica a notelor acordate la indicatorii corespunzatori acestui criteriu.
(4) Calificativul se acorda in functie de media aritmetica a notelor obtinute de cel evaluat la fiecare criteriu de evaluare, astfel:
a) de la 9 inclusiv la 10 - calificativul „Foarte bine“;
b) de la 7 inclusiv la 9 - calificativul „Bine“;
c) de la 5 inclusiv la 7 - calificativul „Satisfacator“;
d) sub nota 5 - calificativul „Nesatisfacator“.

Articolul 19
(1) Raportul de evaluare se intocmeste in 3 exemplare, dintre care unul se comunica celui evaluat, unul se pastreaza la Compartimentul pentru resurse umane al Inspectiei Judiciare, iar unul se comunica Consiliului Superior al Magistraturii, pentru a fi atasat la mapa profesionala a persoanei evaluate.
(2) Persoana evaluata poate formula obiectiuni cu privire la constatarile din cuprinsul raportului de evaluare, precum si in legatura cu modul de notare si acordare a calificativului, in termen de 15 zile de la primirea raportului.
(3) Obiectiunile se depun la comisia de evaluare, care se pronunta in termen de 15 zile de la data depunerii.
(4) Raportul de evaluare se modifica in mod corespunzator in cazul in care obiectiunile sunt admise.
(5) Raportul de evaluare modificat sau, dupa caz, solutia de respingere a obiectiilor se comunica persoanei evaluate.

Click AICI pentru a reveni la cuprinsul Legii nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii
 
 

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 18 Iunie 2024
Votati articolul "Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii - ANEXA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016