Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Legile justitiei 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Titlul II Cariera judecatorilor si procurorilor, Capitolul V - Legea nr. 303/2022 privind statutul judecatorilor si procurorilor

Titlul II Cariera judecatorilor si procurorilor, Capitolul V - Legea nr. 303/2022 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Legea nr. 303/2022 privind statutul judecatorilor si procurorilor - Titlul II Cariera judecatorilor si procurorilor. Capitolul V Evaluarea profesionala a judecatorilor si procurorilor

Capitolul V Evaluarea profesionala a judecatorilor si procurorilor

Sectiunea 1 Dispozitii generale

Articolul 87
(1) Evaluarea profesionala individuala a judecatorilor si procurorilor presupune analiza si notarea criteriilor si indicatorilor de evaluare a performantelor profesionale ale judecatorilor si procurorilor care privesc, in principal, calitatea activitatii, eficienta, integritatea si obligatia de formare profesionala continua, iar in cazul judecatorilor si procurorilor numiti in functii de conducere, si modul de indeplinire a atributiilor manageriale. Criteriile si indicatorii de evaluare profesionala sunt prevazuti in anexa nr. 1.
(2) Evaluarea profesionala a judecatorilor si procurorilor are ca obiectiv stabilirea nivelului de competenta profesionala al acestora si vizeaza imbunatatirea performantelor profesionale, cresterea eficientei activitatii instantelor si parchetelor si a increderii publice in autoritatea judecatoreasca, mentinerea si consolidarea calitatii sistemului judiciar.
(3) Regulamentul privind evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor se aproba prin hotarare a Sectiei pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii, iar Regulamentul privind evaluarea activitatii profesionale a procurorilor se aproba prin hotarare a Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii.
(4) Hotararile prevazute la alin. (3) se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Articolul 88
(1) In raport cu vechimea in functia de judecator, respectiv de procuror, evaluarea se realizeaza dupa cum urmeaza:
a) o data la 2 ani, pentru judecatorii si procurorii cu o vechime intre un an si 5 ani;
b) o data la 3 ani, pentru judecatorii si procurorii cu o vechime intre 5 si 10 ani;
c) o data la 4 ani, pentru judecatorii si procurorii cu o vechime intre 10 si 15 ani;
d) o data la 5 ani, pentru judecatorii si procurorii cu o vechime mai mare de 15 ani.
(2) Judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie nu sunt supusi evaluarii.
(3) Evaluarea profesionala se poate efectua si ori de cate ori se solicita de catre judecator sau procuror.

Articolul 89
(1) Evaluarea prevazuta la art. 87 se face de comisii de evaluare constituite separat pentru judecatori si procurori, astfel:
a) pentru evaluarea presedintelui, a vicepresedintelui si a presedintelui de sectie de la judecatorii, tribunale, tribunale specializate, tribunale militare, curti de apel si Curtea Militara de Apel, comisia este formata din presedintele instantei ierarhic superioare, presedintele sectiei instantei ierarhic superioare corespunzatoare specializarii judecatorului evaluat, precum si un judecator de la instanta superioara, desemnat de colegiul de conducere al acelei instante;
b) pentru evaluarea celorlalti judecatori de la instantele prevazute la lit. a), comisia de evaluare este alcatuita din presedintele instantei unde functioneaza persoana evaluata, precum si 2 judecatori de la instanta ierarhic superioara, desemnati de colegiul de conducere al acestei instante, cu aceeasi specializare cu judecatorul evaluat;
c) pentru evaluarea conducatorului parchetelor de pe langa judecatorii, tribunale, tribunale specializate, tribunale militare, curti de apel si al Parchetului Militar de pe langa Curtea Militara de Apel, adjunctilor acestuia si a procurorilor-sefi de sectii din cadrul acestora, comisia este formata din conducatorul parchetului ierarhic superior, un procuror cu functie de conducere corespunzatoare specializarii procurorului evaluat de la parchetul ierarhic superior si un alt procuror, desemnati de colegiul de conducere al parchetului ierarhic superior;
d) pentru evaluarea celorlalti procurori de la parchetele prevazute la lit. c), comisia de evaluare este alcatuita din conducatorul parchetului din care face parte persoana evaluata, precum si doi procurori de la parchetul ierarhic superior, desemnati de colegiul de conducere al acelui parchet, cu aceeasi specializare cu procurorul evaluat, dupa caz;
e) pentru evaluarea procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, prim-adjunctului procurorului general, adjunctului acestuia, procurorilor-sefi ai Directiei Nationale Anticoruptie si Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si adjunctilor acestora, evaluarea se face de o comisie compusa din 3 procurori din cadrul Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii desemnati de Sectia pentru procurori si 2 procurori desemnati de colegiul de conducere al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, respectiv al Directiei Nationale Anticoruptie sau al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, dupa caz, din componenta careia nu poate face parte persoana evaluata;
f) pentru evaluarea procurorilor-sefi de sectie si a procurorilor cu functii de conducere din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, al Directiei Nationale Anticoruptie si al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, precum si a procurorilor consilieri ai procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, ai procurorului-sef al Directiei Nationale Anticoruptie si ai Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, comisia este formata din procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, procurorul-sef al Directiei Nationale Anticoruptie sau, dupa caz, al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si 2 procurori desemnati de colegiul de conducere al fiecaruia din aceste parchete;
g) pentru evaluarea procurorilor de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, de la Directia Nationala Anticoruptie si Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, cu functii de executie, comisia este formata din conducatorul sectiei sau, dupa caz, al directiei/serviciului, daca acestea exista, unde este incadrat procurorul si 2 procurori desemnati de colegiul de conducere al fiecaruia dintre aceste parchete.
(2) Pentru fiecare dintre comisiile prevazute la alin. (1), se desemneaza in mod similar si cate un membru supleant. In situatia in care presedintii instantelor sau conducatorii parchetelor nu pot, din motive obiective temporare, sa exercite atributiile specifice in cadrul comisiei de evaluare ori sunt incompatibili, acestia sunt inlocuiti de vicepresedinte sau, dupa caz, adjunctul acestora, iar daca sunt mai multi vicepresedinti sau adjuncti, de unul dintre acestia desemnat de colegiul de conducere al acelei instante sau parchet.
(3) Presedintele comisiei de evaluare este cel care este membru de drept, iar in comisiile de evaluare in care sunt mai multi membri de drept, presedinte este cel cu vechimea cea mai mare in functia de judecator sau de procuror, dupa caz.
(4) Judecatorii si procurorii, precum si membrii supleanti sunt desemnati in comisiile de evaluare avand in vedere urmatoarele criterii: pregatirea si experienta profesionala, reputatia de care se bucura, abilitatile de comunicare, precum si rezultatul obtinut la ultima evaluare si trebuie sa aiba aceeasi specializare cu judecatorul sau procurorul evaluat. Nu pot fi numiti in comisiile de evaluare judecatorii si procurorii care nu au fost evaluati in functia de judecator sau procuror ori cei care au fost sanctionati disciplinar in ultimii 3 ani, cu exceptia cazurilor in care a intervenit radierea sanctiunii disciplinare.
(5) Nu pot face parte din aceeasi comisie de evaluare judecatorii si procurorii care sunt soti, rude sau afini pana la al patrulea grad inclusiv.

Articolul 90
(1) Membrii comisiilor de evaluare si membrii supleanti, cu exceptia membrilor de drept, sunt desemnati pentru o perioada de 5 ani, cu posibilitatea reinvestirii o singura data, prin aceeasi procedura.
(2) Dupa desemnarea ca membri in comisiile de evaluare, daca nu au urmat cursuri de pregatire pentru activitatea de evaluare organizate de Institutul National al Magistraturii, acestia vor fi instruiti ca evaluatori de catre unul dintre ceilalti membri ai comisiei sau de unul dintre membrii comisiei de evaluare constituite la nivelul instantei ierarhic superioare sau parchetului ierarhic superior, desemnat de conducatorul acelei instante sau, dupa caz, al acelui parchet.
(3) Comisiile functioneaza cu participarea tuturor membrilor si hotarasc cu majoritatea voturilor acestora cu privire la acordarea punctajelor pentru fiecare indicator si acordarea calificativului.
(4) In cazul in care, din motive obiective, unul dintre membri se afla in imposibilitatea de a exercita functia de evaluator sau i-a incetat mandatul unuia dintre membri, evaluarea se va face dupa inlocuirea acestuia cu membrul supleant. Actele indeplinite pana la momentul inlocuirii raman valabile.

Articolul 91
(1) Exista incompatibilitate intre membrii comisiei de evaluare si judecatorul sau procurorul evaluat, in urmatoarele situatii:
a) cand unul dintre membrii comisiei de evaluare este sot, ruda sau afin pana la al patrulea grad inclusiv cu judecatorul sau procurorul evaluat;
b) cand exista sau a existat in perioada de 5 ani dinaintea evaluarii un litigiu intre unul dintre membrii comisiei de evaluare si judecatorul sau procurorul evaluat.
(2) Daca un membru al comisiei de evaluare se afla intr-o situatie care, desi nu se incadreaza in cazurile de incompatibilitate prevazute la alin. (1), este de natura sa ii afecteze obiectivitatea in evaluarea unui judecator sau procuror, acesta are obligatia de a anunta de indata colegiul de conducere al instantei sau parchetului.
(3) Competenta de a decide inlocuirea membrului comisiei de evaluare cu membrul supleant revine colegiului de conducere care a desemnat acel membru in comisia de evaluare, din care nu poate face parte judecatorul sau procurorul care este membru sau supleant in comisia de evaluare.
(4) In situatia in care se constata situatia de incompatibilitate, colegiul de conducere dispune inlocuirea sa cu membrul supleant.

Articolul 92
(1) Membrii comisiilor de evaluare, inclusiv membrii supleanti, pot fi revocati pentru neindeplinirea atributiilor ce le revin sau indeplinirea necorespunzatoare a acestora, in mod similar desemnarii acestora, la sesizarea oricarui membru al comisiei de evaluare sau a oricarui judecator sau procuror din cadrul instantei sau al parchetului unde functioneaza membrul comisiei de evaluare.
(2) In functie de volumul de activitate de la instante si parchete, colegiile de conducere pot dispune degrevarea partiala a evaluatorilor de anumite activitati, expres prevazute in hotararea colegiului de conducere unde functioneaza.

Sectiunea a 2-a Procedura de evaluare

Articolul 93
Procesul de evaluare a judecatorilor si procurorilor implica parcurgerea urmatoarelor etape: observarea activitatilor profesionale cu caracter public desfasurate de judecatorul/ procurorul evaluat, analiza documentelor care contin rezultatele activitatii profesionale a judecatorului sau procurorului evaluat si acordarea calificativului. Procesul de evaluare a judecatorilor si procurorilor poate cuprinde si un interviu de evaluare, precum si stabilirea de comun acord a unui plan individual de dezvoltare profesionala.

Articolul 94
(1) Indicatorii de evaluare a performantelor profesionale ale judecatorilor si procurorilor sunt structurati in functie de specificul activitatii judecatorilor si procurorilor, astfel incat sa stimuleze dezvoltarea profesionala a acestora si sa le diferentieze performantele profesionale, fara a le afecta independenta.
(2) In vederea realizarii unei evaluari unitare, modalitatea concreta de apreciere a fiecarui indicator si criteriu, domeniile din care se culeg datele si informatiile necesare evaluarii judecatorilor si procurorilor, precum si desfasurarea interviului vor fi detaliate in cuprinsul Ghidului de evaluare a judecatorilor, respectiv a procurorilor, care face parte din Regulamentele prevazute la art. 87 alin. (3).

Articolul 95
(1) Prima evaluare a judecatorilor si procurorilor se face la 2 ani de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a decretului de numire in functie, iar urmatoarele evaluari se fac potrivit art. 88, de regula pana in luna iunie a anului urmator. Evaluarea poate fi realizata si in alta perioada calendaristica, la cererea judecatorului sau a procurorului, in masura in care evaluarea este necesara pentru promovarea in functii de executie ori numirea in functii de conducere sau pentru alte situatii prevazute de lege.
(2) Pentru judecatorii si procurorii membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, evaluarea se face dupa cel putin 3 ani de la incetarea mandatului, cu respectarea art. 88.
(3) Evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor, respectiv a procurorilor, care au indeplinit si functia de procuror, respectiv de judecator in perioada supusa evaluarii, se va realiza in termen de 2 ani de la numirea in functia de judecator, respectiv de procuror, prin decret al Presedintelui Romaniei.
(4) Evaluarea judecatorilor si procurorilor detasati la alte institutii decat instantele si parchetele se face dupa incetarea detasarii, la implinirea a 2 ani, in cazul primei evaluari, iar in cazul celorlalte evaluari, la implinirea vechimii prevazute la art. 88 alin. (1), prin cumularea perioadei anterioare detasarii cu perioada ulterioara acesteia.
(5) In cazul judecatorilor sau procurorilor care pe parcursul perioadei evaluate isi desfasoara activitatea la instante sau parchete diferite, ca urmare a delegarii, detasarii, transferului sau a promovarii, presedintele comisiei de evaluare constituite inainte de a fi transferat, detasat, delegat sau promovat are obligatia de a transmite instantei, respectiv parchetului la care functioneaza judecatorul ori procurorul evaluat, dosarul de evaluare intocmit, inclusiv datele statistice.
(6) Evaluarea judecatorilor si procurorilor transferati sau promovati la terminarea unei perioade de evaluare, dar inainte de finalizarea raportului de evaluare, se va realiza de aceeasi comisie de evaluare constituita anterior datei transferului sau promovarii.
(7) La calculul intervalului la care se realizeaza evaluarea se tine seama doar de perioada in care cel evaluat a desfasurat efectiv activitate ca judecator sau procuror, de perioadele in care acesta s-a aflat in concediu de odihna, precum si de perioadele in care acesta s-a aflat in alte concedii care, cumulate, nu depasesc 3 luni.

Articolul 96
(1) Evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor si procurorilor se desfasoara pe parcursul intregii perioade evaluate.
(2) Comisia de evaluare, prin secretariatul acesteia, intocmeste un dosar de evaluare pentru fiecare judecator sau procuror, dosar care va cuprinde datele statistice cu privire la volumul de activitate si la indicatorii de eficienta, depuse anual, raportul de evaluare, observatiile si obiectiunile celui evaluat, precum si orice alte acte, date sau informatii pe baza carora se realizeaza evaluarea. Daca este cazul, la dosarul de evaluare se depune si planul individual de dezvoltare profesionala.
(3) Judecatorii si procurorii au acces oricand la propriul dosar de evaluare.
(4) Presedintele comisiei de evaluare ia masurile necesare pentru pastrarea dosarului de evaluare, astfel incat sa fie asigurata confidentialitatea acestuia.

Articolul 97
(1) In procedura de evaluare, comisiile pot consulta si, dupa caz, pot solicita orice evidenta sau document al instantelor sau parchetelor, inclusiv actele de control.
(2) Culegerea datelor si a informatiilor necesare evaluarii poate fi facuta de oricare dintre membrii comisiei de evaluare. Inspectia Judiciara si judecatorii, respectiv procurorii care ocupa functii de conducere la instanta sau, dupa caz, la parchetul unde isi desfasoara activitatea judecatorul ori procurorul evaluat sau la instantele, respectiv parchetele ierarhic superioare pot transmite si din oficiu comisiei de evaluare date si informatii utile pentru efectuarea evaluarii.
(3) Consiliul Superior al Magistraturii transmite comisiilor de evaluare hotararile definitive adoptate de Plen sau, dupa caz, de sectiile acestuia, cu relevanta in aprecierea indicatorilor de integritate.

Articolul 98
(1) Pentru evaluarea calitatii redactarii hotararilor, judecatorul evaluat selecteaza, pentru fiecare an de activitate, un numar de cel putin 5 hotarari cu obiect diferit, cu un grad de complexitate cel putin mediu, pronuntate in diferite stadii procesuale, pe care le considera relevante pentru activitatea desfasurata. Comisia de evaluare selecteaza, pentru fiecare an de activitate, in sistem computerizat, cel putin alte 5 hotarari relevante pentru activitatea profesionala desfasurata de judecator. Nu vor fi avute in vedere hotararile judecatoresti prin care sunt solutionate incidente procedurale, se ia act de renuntarea la judecata, de renuntarea la drept sau de retragerea unei cai de atac, se constata perimarea ori cererea este anulata sau care au ca obiect incuviintarea executarii silite, confirmarea renuntarii la urmarirea penala ori acordul de recunoastere a vinovatiei. Comisia de evaluare poate stabili, pentru toti judecatorii pe care ii evalueaza, si alte categorii de hotarari care nu vor fi avute in vedere la realizarea selectiei.
(2) Pentru evaluarea calitatii activitatii profesionale a procurorilor, procurorul evaluat selecteaza, pentru fiecare an de activitate, un numar de cel putin 5 lucrari cu obiect diferit, cu un grad de complexitate cel putin mediu, pe care le considera relevante pentru activitatea desfasurata. Comisia de evaluare selecteaza, pentru fiecare an de activitate, in sistem computerizat, cel putin alte 5 lucrari relevante pentru activitatea profesionala desfasurata de procuror.
(3) Lucrarile prevazute la alin. (1) si (2) se depun la dosarul de evaluare in format electronic. Alte acte intocmite de judecator sau procuror, considerate de acesta si de membrii comisiei relevante sub aspectul calitatii activitatii, se ataseaza la raportul de evaluare, in copie sau in format electronic, ori sunt indicate prin mentionarea numarului lucrarii.
(4) In cadrul procesului de evaluare a conduitei in timpul sedintelor de judecata, cel putin un membru al comisiei de evaluare asista la cel putin o sedinta de judecata condusa de judecatorul evaluat ori la care participa procurorul evaluat si intocmeste un proces-verbal in care se mentioneaza abilitatile de comunicare clara si logica si profesionalismul interactiunii sociale. Membrii comisiei de evaluare pot asculta inregistrarile sedintelor de judecata conduse de judecatorul evaluat sau la care participa procurorul evaluat.
(5) Pentru evaluarea indicatorilor privind activitatea desfasurata de judecatorii si procurorii care ocupa functii de conducere, judecatorul sau procurorul evaluat va depune la dosarul de evaluare un numar minim de 5 acte relevante pentru activitatea sa manageriala, comisia de evaluare putand avea in vedere, daca apreciaza necesar, si un numar de cel putin 5 alte acte relevante din perspectiva modului de indeplinire a atributiilor manageriale.

Articolul 99
(1) Interviul de evaluare reprezinta discutia purtata intre judecatorul sau procurorul evaluat si membrii comisiei de evaluare la finalul perioadei de evaluare, atat cu privire la aspectele care nu au putut fi clarificate ca urmare a culegerii datelor si informatiilor necesare evaluarii, cat si cu privire la aspectele in legatura cu care judecatorul sau procurorul a formulat observatii si obiectii. In perioada supusa evaluarii, intre judecatorul sau procurorul evaluat si membrii comisiei de evaluare pot avea loc periodic discutii cu privire la orice aspecte privind procesul de evaluare.
(2) Interviul de evaluare are loc la cererea judecatorului sau a procurorului evaluat sau in cazul in care comisia de evaluare apreciaza ca este necesar. In cadrul interviului de evaluare pot fi discutate si aspecte referitoare la modul in care judecatorul sau procurorul isi apreciaza propria activitate.
(3) Refuzul persoanei evaluate de a se prezenta la interviu, in situatia in care comisia apreciaza necesar, nu impiedica parcurgerea urmatoarelor etape ale procedurii de evaluare si finalizarea acesteia.

Articolul 100
(1) Pentru fiecare dintre criteriile privind eficienta activitatii, calitatea activitatii si integritatea se acorda un punctaj de cel mult 30 de puncte, iar pentru criteriul privind obligatia de formare profesionala continua si absolvirea unor cursuri de specializare, punctajul maxim este de 10 puncte.
(2) Daca pentru un criteriu exista mai multi indicatori, punctajul prevazut la alin. (1) se distribuie in mod egal intre acestia. In situatia in care activitatea desfasurata de judecatorul ori de procurorul evaluat nu priveste unul sau mai multi indicatori, punctajul aferent se distribuie celorlalti indicatori.
(3) Punctajul obtinut de judecatorul sau procurorul evaluat la fiecare criteriu de evaluare reprezinta suma punctelor acordate de comisia de evaluare la indicatorii corespunzatori acelui criteriu, iar punctajul final reprezinta suma punctelor acordate de comisia de evaluare pentru fiecare criteriu de evaluare.
(4) Calificativul se acorda in functie de punctajul final, astfel:
a) de la 90 de puncte (inclusiv) la 100 de puncte - calificativul „Foarte bine“;
b) de la 70 de puncte (inclusiv) la 90 de puncte - calificativul „Bine“;
c) de la 50 de puncte (inclusiv) la 70 de puncte - calificativul „Satisfacator“;
d) sub 50 de puncte - calificativul „Nesatisfacator“.
(5) Pentru judecatorii si procurorii care, in perioada supusa evaluarii, au desfasurat numai activitate specifica functiei de conducere, punctajul final se acorda astfel: la criteriul privind modul de indeplinire a atributiilor manageriale, cel mult 60 de puncte, la criteriul de evaluare privind integritatea, cel mult 30 de puncte, iar la criteriul de evaluare privind formarea profesionala, cel mult 10 puncte. Dispozitiile art. 16 alin. (2) din anexa nr. 1 se aplica in mod corespunzator numai pentru procurori.
(6) Pentru judecatorii si procurorii care, in perioada supusa evaluarii, au desfasurat atat activitate specifica functiei de executie, cat si activitate specifica functiei de conducere, concomitent sau succesiv, punctajul final se acorda astfel: la criteriile de evaluare privind eficienta si calitatea activitatii, cate cel mult 15 puncte, la criteriul privind modul de indeplinire a atributiilor manageriale, cel mult 30 de puncte, la criteriul privind integritatea, cel mult 30 de puncte, iar la criteriul privind formarea profesionala, cel mult 10 puncte. Dispozitiile art. 16 alin. (2) din anexa nr. 1 se aplica in mod corespunzator numai pentru procurori.
(7) Pentru ipoteza prevazuta la alin. (6), se acorda cate un punctaj corespunzator pentru fiecare categorie de atributii, potrivit alin. (1)-(5), si se va stabili media aritmetica a acestora. La criteriile „integritate“ si „obligatia formarii profesionale continue“ se acorda un singur punctaj. Dispozitiile art. 16 alin. (2) din anexa nr. 1 se aplica in mod corespunzator numai pentru procurori.
(8) Punctajul obtinut la fiecare indicator de evaluare, precum si calificativul acordat trebuie sa corespunda datelor, constatarilor si observatiilor comisiei de evaluare.

Articolul 101
(1) Raportul de evaluare a activitatii profesionale are caracter confidential, se intocmeste separat pentru fiecare judecator si procuror, pe baza actelor dosarului de evaluare, dupa care se comunica celui evaluat.
(2) Raportul de evaluare cuprinde descrierea activitatilor desfasurate de comisia de evaluare, fisa de evaluare, recomandarile facute judecatorului sau procurorului evaluat si se intocmeste in 3 exemplare, dintre care unul se comunica judecatorului sau procurorului evaluat, unul se pastreaza la dosarul de evaluare, iar unul se ataseaza la mapa profesionala.
(3) Prin raportul de evaluare a activitatii profesionale a judecatorului sau procurorului se acorda unul dintre urmatoarele calificative: „Foarte bine“, „Bine“, „Satisfacator“ sau „Nesatisfacator“, potrivit art. 100 alin. (4). In situatia in care judecatorul sau procurorul este evaluat atat pentru functia de executie, cat si pentru functia de conducere, prin raportul de evaluare se acorda un singur calificativ.
(4) Inainte de intocmirea raportului de evaluare, comisia de evaluare intocmeste un proiect de raport care se comunica judecatorului sau, dupa caz, procurorului evaluat, acesta avand dreptul de a formula observatii si obiectii in termen de cel mult 15 zile de la comunicare.
(5) Observatiile si obiectiile se depun, in scris, la comisia de evaluare care se pronunta asupra acestora in termen de cel mult 15 zile. In situatia in care observatiile si obiectiile se admit, se vor face modificarile corespunzatoare in cuprinsul raportului de evaluare. In raport se vor consemna obiectiile si observatiile celui evaluat si solutia argumentata a comisiei cu privire la acestea.

Articolul 102
(1) Judecatorii sau procurorii nemultumiti de calificativul acordat pot face contestatie la sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii, in termen de cel mult 30 de zile de la comunicarea raportului final. Magistratii care au facut parte din comisia de evaluare nu pot participa la solutionarea contestatiei de catre sectia Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Contestatia se depune la presedintele comisiei de evaluare care, in termen de cel mult 3 zile, o transmite Consiliului Superior al Magistraturii, impreuna cu dosarul de evaluare.
(3) Pentru solutionarea contestatiei, sectiile Consiliului Superior al Magistraturii pot cere comisiilor de evaluare orice informatii pe care le considera necesare. Contestatia se solutioneaza cu citarea obligatorie a judecatorului sau, dupa caz, a procurorului. Audierea judecatorului sau a procurorului prezent este obligatorie. Neprezentarea judecatorului sau a procurorului legal citat, respectiv refuzul de a fi audiat nu impiedica solutionarea contestatiei.
(4) In solutionarea contestatiei, sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii poate:
a) respinge contestatia ca neintemeiata, tardiva sau inadmisibila;
b) admite contestatia.
(5) In situatia admiterii contestatiei potrivit alin. (4) lit. b), sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii:
a) modifica raportul de evaluare, acordand un alt calificativ;
b) desfiinteaza raportul de evaluare si dispune refacerea evaluarii, in situatia in care constata incalcari ale procedurii de evaluare de natura sa influenteze calificativul acordat;^
c) desfiinteaza raportul de evaluare, in situatia in care evaluarea a fost efectuata inainte de perioada de evaluare.
(6) Ca urmare a solutiei adoptate, nu se poate crea o situatie mai grea pentru cel care a formulat contestatia.
(7) In situatiile prevazute la alin. (5) lit. b) si c), sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii stabileste termenul si, dupa caz, limitele in care se va reface evaluarea.
(8) Hotararile sectiilor pot fi atacate la sectia de contencios administrativ si fiscal a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, in termen de 15 zile de la comunicare, fara parcurgerea procedurii prealabile. Hotararea instantei este definitiva.

Articolul 103
(1) In cazul in care judecatorul sau procurorul primeste calificativul „Satisfacator“ sau „Nesatisfacator“, dupa ramanerea definitiva a calificativului, comisia de evaluare si judecatorul sau procurorul evaluat stabilesc, de comun acord, un plan individual de dezvoltare profesionala.
(2) In situatia in care comisia de evaluare si judecatorul sau procurorul evaluat nu ajung la un acord, planul individual de dezvoltare profesionala se stabileste de comisia de evaluare.

Articolul 104
(1) Judecatorii si procurorii care primesc calificativul „Nesatisfacator“ sunt obligati sa urmeze, pentru o perioada cuprinsa intre 3 si 6 luni, cursuri organizate de Institutul National al Magistraturii.
(2) Judecatorii si procurorii care primesc calificativul „Satisfacator“ in urma a doua evaluari consecutive sunt obligati sa urmeze, pentru o perioada cuprinsa intre 3 si 6 luni, cursuri organizate de Institutul National al Magistraturii.
(3) Pentru judecatorii sau procurorii care primesc in urma a doua evaluari consecutive calificativul „Nesatisfacator“ sau care nu au promovat examenul prevazut la art. 105, sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii propune Presedintelui Romaniei eliberarea din functie, pentru incapacitate profesionala.

Articolul 105
(1) Cursurile prevazute la art. 104 se incheie cu sustinerea unui examen, organizat de Consiliul Superior al Magistraturii, cu sprijinul Institutului National al Magistraturii.
(2) Disciplinele cursurilor ce vor fi urmate de judecatorii sau procurorii care au primit calificativul „Nesatisfacator“ sau care au primit la doua evaluari consecutive calificativul „Satisfacator“, tematica si bibliografia de examen se aproba de sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii, in functie de recomandarea comisiilor de evaluare.
(3) Examenul prevazut la alin. (1) se sustine la disciplinele cursurilor urmate de judecatorul sau procurorul respectiv si consta intr-o proba scrisa, cu caracter teoretic si practic, la fiecare dintre aceste discipline.
(4) Comisiile de examen sunt comisia de corectare si comisia de solutionare a contestatiilor, comisia de corectare avand atributii de elaborare a baremelor, a subiectelor si de corectare si notare a lucrarilor, iar comisia de contestatii avand atributia solutionarii contestatiilor la barem si la proba scrisa.
(5) Comisiile sunt numite de sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii, fiind distincte pentru judecatori si procurori si sunt alcatuite din 2 judecatori sau, dupa caz, 2 procurori care au cel putin acelasi grad profesional cu judecatorul sau procurorul examinat, si cate un membru al personalului de instruire din cadrul Institutului National al Magistraturii.
(6) Baremul de evaluare si notare la proba scrisa se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si pe cea a Institutului National al Magistraturii. In termen de 24 de ore de la publicarea pe pagina de internet, candidatii pot face contestatii la barem, care se depun, inclusiv prin fax sau e-mail, la Institutul National al Magistraturii. Contestatiile la barem se solutioneaza de comisia de solutionare a contestatiilor, in cel mult 48 de ore de la expirarea termenului de contestare. Baremul stabilit in urma solutionarii contestatiilor se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si a Institutului National al Magistraturii.
(7) Notarea la proba scrisa se face cu note de la 0 la 10, iar pentru a promova examenul, candidatul trebuie sa obtina cel putin nota 7,00 la fiecare dintre disciplinele de examen.
(8) Rezultatul probei scrise se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si pe cea a Institutului National al Magistraturii. Candidatul nemultumit de rezultatul obtinut poate face contestatie in termen de 24 de ore de la publicare, care se solutioneaza in maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere.
(9) Rezultatele finale ale examenului se afiseaza potrivit alin. (8) si se prezinta sectiei corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii in vederea validarii. Sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii poate invalida examenul, in tot sau in parte, in cazurile in care constata ca nu au fost respectate conditiile cu privire la organizarea examenului sau ca exista dovada savarsirii unei fraude.
(10) Absenta nejustificata la examen echivaleaza cu nepromovarea acestuia.
(11) Pentru cei care din motive temeinice nu pot participa la examen, acesta se va sustine in termen de maximum o luna de la incetarea cauzei ce a determinat neprezentarea. In aceste situatii, judecatorul sau procurorul are obligatia de a instiinta conducerea Consiliului Superior al Magistraturii atat cu privire la motivul neprezentarii la examen, cat si cu privire la data incetarii acestuia, prezentand dovada motivelor invocate.

Articolul 106
(1) Dispozitiile legale privind evaluarea profesionala a judecatorilor si procurorilor se aplica in mod corespunzator magistratilor-asistenti ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie si personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor.
(2) Regulamentul privind procedura si criteriile de evaluare profesionala pentru magistratii-asistenti se aproba prin ordin al presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
(3) Criteriile si indicatorii de evaluare pentru personalul asimilat judecatorilor si procurorilor sunt prevazute in anexa nr. 2.
(4) Evaluarea se realizeaza de comisii constituite prin act al presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie, pentru magistratii-asistenti, sau prin act al conducatorului institutiei, pentru celalalt personal.

Articolul 107
(1) Evolutia carierei de judecator sau procuror se consemneaza in fisa din dosarul profesional, care se intocmeste si se pastreaza de Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Datele continute in dosarul profesional sunt confidentiale, in conditiile prevazute de lege.
(3) Judecatorii si procurorii au acces la propriul dosar profesional si pot obtine copii ale actelor existente in dosar.
 

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Titlul II Cariera judecatorilor si procurorilor, Capitolul V - Legea nr. 303/2022 privind statutul judecatorilor si procurorilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016