Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Legile justitiei 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Titlul II Organizarea, functionarea si atributiile Consiliului Superior al Magistraturii, Capitolul IV - Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii

Titlul II Organizarea, functionarea si atributiile Consiliului Superior al Magistraturii, Capitolul IV - Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii
Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii - Titlul II - Organizarea, functionarea si atributiile Consiliului Superior al Magistraturii, Capitolul IV Statutul membrilor Consiliului Superior al Magistraturii

Capitolul IV Statutul membrilor Consiliului Superior al Magistraturii

Articolul 56
(1) Durata mandatului membrilor alesi ai Consiliului Superior al Magistraturii este de 6 ani, fara posibilitatea reinvestirii.
(2) Calitatea de membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii, reprezentant al societatii civile, reprezinta vechime in specialitate recunoscuta in profesiile juridice si, pe durata mandatului, este incompatibila cu exercitarea oricarei alte functii publice sau private, cu exceptia functiilor didactice din invatamantul superior si a calitatii de expert in proiecte cu finantare externa in domeniul justitiei.
(3) Membrii Consiliului Superior al Magistraturii completeaza anual o declaratie olografa pe propria raspundere, potrivit legii penale, din care sa rezulte ca nu au fost si nu sunt lucratori operativi, inclusiv acoperiti, informatori sau colaboratori ai niciunui serviciu de informatii. Declaratiile se depun si se arhiveaza la compartimentul de resurse umane.
(4) Verificarea veridicitatii datelor din declaratiile prevazute la alin. (3) se face individual pentru fiecare declaratie de catre Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, anual, din oficiu sau ori de cate ori este sesizat de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii ori membrul Consiliului Superior al Magistraturii vizat. Rezultatul verificarilor se concretizeaza intr-un inscris si se comunica Consiliului Superior al Magistraturii, celui vizat de verificare, precum si, la cerere, oricarei persoane.
(5) Actul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii prevazut la alin. (4) poate fi contestat la instanta de contencios administrativ competenta, in termen de 3 luni de la data la care a luat cunostinta, de catre orice persoana care justifica un interes legitim, conform legii, cu parcurgerea procedurii prealabile.
(6) Calitatea de membru al Consiliului Superior al Magistraturii inceteaza, dupa caz, la expirarea mandatului, prin demisie, revocare din functie, incetarea, potrivit legii, a functiei de judecator sau procuror, nerezolvarea starii de incompatibilitate in termen de 15 zile de la data alegerii ca membru al Consiliului Superior al Magistraturii, nerespectarea dispozitiilor referitoare la interdictia de a fi lucratori operativi, inclusiv acoperiti, informatori sau colaboratori ai vreunui serviciu de informatii, imposibilitatea exercitarii atributiilor pe o perioada mai mare de 3 luni, precum si prin deces.
(7) Calitatea de membru al Consiliului Superior al Magistraturii se suspenda de drept pentru motivele de suspendare din functia de judecator si procuror prevazute de lege.
(8) Membrii alesi ai Consiliului Superior al Magistraturii, reprezentanti ai societatii civile, nu participa la sedintele sectiilor pentru judecatori, respectiv pentru procurori si au urmatoarele indatoriri specifice:
a) asigura informarea constanta a organizatiilor societatii civile cu privire la lucrarile Consiliului Superior al Magistraturii;
b) realizeaza consultarea organizatiilor societatii civile cu privire la propunerile si sugestiile acestora privind demersurile necesare la nivelul Consiliului Superior al Magistraturii pentru imbunatatirea activitatii institutiilor judiciare ca serviciu public aflat in slujba societatii, intocmind in acest sens un raport trimestrial de analiza si sinteza a propunerilor, pe care il transmit plenului sau sectiilor, dupa caz, pentru analiza si decizie;
c) monitorizeaza respectarea obligatiilor Consiliului Superior al Magistraturii de transparenta, de asigurare a accesului publicului la informatii si solutionare a petitiilor in raport cu societatea civila si intocmesc un raport anual, pe care il publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.

Articolul 57
(1) Revocarea din functia de membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii a judecatorilor si procurorilor se poate dispune oricand in timpul mandatului, in urmatoarele cazuri:
a) persoana in cauza nu mai indeplineste conditiile legale pentru a fi membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii;
b) persoanei in cauza i-a fost aplicata o sanctiune disciplinara din cele prevazute de lege pentru judecatori si procurori, iar masura a ramas definitiva;
c) sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii a constatat, pe baza raportului intocmit de Inspectia Judiciara, ca persoana in cauza nu si-a indeplinit sau si-a indeplinit in mod necorespunzator, in mod grav, repetat si nejustificat, atributiile prevazute de lege.
(2) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii constata incidenta uneia dintre ipotezele prevazute la alin. (1) lit. a) si b), la sesizarea presedintelui sau a vicepresedintelui Consiliului Superior al Magistraturii ori a unei treimi din membri, si dispune revocarea din functie, cu votul majoritatii membrilor sai.
(3) In situatia prevazuta la alin. (1) lit. c), procedura de revocare din functie se desfasoara dupa cum urmeaza:
a) solicitarea de revocare poate fi initiata de cel putin doua treimi din numarul adunarilor generale de la nivelul instantelor sau parchetelor pe care le reprezinta membrul Consiliului Superior al Magistraturii a carui revocare se solicita;
b) sesizarea trebuie sa cuprinda indicarea concreta a atributiei prevazute de lege pe care persoana in cauza nu si-a indeplinit-o sau si-a indeplinit-o in mod necorespunzator, in mod grav, repetat si nejustificat, precum si a motivelor din care rezulta aceasta situatie. Sesizarea este inadmisibila atunci cand vizeaza modul in care membrul ales si-a exercitat dreptul de vot;
c) solicitarea de revocare se transmite sectiei corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii, care dispune efectuarea verificarilor necesare de catre Inspectia Judiciara. Verificarile trebuie efectuate in termen de cel mult 90 de zile de la data sesizarii Inspectiei Judiciare. Inspectorul-sef poate dispune prelungirea termenului de efectuare a verificarilor cu cel mult 30 de zile daca exista motive intemeiate care justifica aceasta masura, dispozitiile art. 47 alin. (1) fiind aplicabile in mod corespunzator;
d) raportul intocmit de Inspectia Judiciara se transmite sectiei corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii, care il va comunica judecatorului sau procurorului vizat. Impotriva raportului, judecatorul sau procurorul poate formula obiectiuni in termen de 30 de zile de la comunicare. Raportul definitiv se comunica adunarilor generale de la nivelul instantelor sau parchetelor pe care le reprezinta membrul Consiliului Superior al Magistraturii a carui revocare se solicita;
e) in vederea dezbaterii raportului, sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii convoaca toate adunarile generale de la nivelul instantelor sau parchetelor pe care le reprezinta membrul Consiliului Superior al Magistraturii a carui revocare se solicita, stabilind o singura zi pentru desfasurarea acestora;
f) persoana vizata de revocare se poate adresa judecatorilor sau procurorilor in vederea sustinerii propriului punct de vedere, in orice mod, pana la data adunarilor generale;
g) daca doua treimi din numarul voturilor valabil exprimate de judecatorii sau procurorii intruniti in adunarile generale ale instantelor sau parchetelor pe care le reprezinta membrul Consiliului Superior al Magistraturii vizat de procedura sunt in sensul mentinerii solicitarii de revocare, sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii ia act de hotararile adunarilor generale;
h) adunarile generale ale instantelor sau parchetelor pe care le reprezinta membrul Consiliului Superior al Magistraturii a carui revocare se solicita sunt legal constituite in prezenta a cel putin doua treimi din numarul judecatorilor sau procurorilor in functie. Adunarea generala este prezidata de judecatorul sau procurorul cu cea mai mare vechime in functia de judecator sau procuror. Hotararile adunarilor generale se adopta cu votul a cel putin doua treimi din numarul judecatorilor sau procurorilor in functie.
(4) Dispozitiile alin. (3) se aplica in mod corespunzator si in cazul revocarii membrilor alesi de la Inalta Curte de Casatie si Justitie si de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(5) Revocarea din functia de presedinte sau vicepresedinte, in caz de neindeplinire sau indeplinire defectuoasa a atributiilor prevazute de lege, se propune de o treime din numarul membrilor Consiliului Superior al Magistraturii si se dispune prin votul majoritatii Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, in prezenta a cel putin doua treimi din membrii sai. Hotararea plenului se redacteaza in cel mult 20 de zile si se comunica de indata.
(6) Membrii alesi ai Consiliului Superior al Magistraturii, reprezentanti ai societatii civile, pot fi revocati din functie in cazul in care nu mai indeplinesc conditiile legale pentru a fi membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii sau in cazul neindeplinirii sau indeplinirii necorespunzatoare, in mod grav, repetat si nejustificat, a atributiilor prevazute de lege; dispozitiile alin. (2) si alin. (3) lit. b) sunt aplicabile in mod corespunzator.
(7) Solutionarea sesizarii de revocare din functia de membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii, precum si a celei privind revocarea din functia de presedinte sau vicepresedinte se face numai dupa ascultarea persoanei vizate de sesizare, dispozitiile art. 47 alin. (1) fiind aplicabile in mod corespunzator.
(8) Hotararea de revocare poate fi atacata cu contestatie in termen de 15 zile de la comunicare, la Sectia de contencios administrativ si fiscal a Inaltei Curti de Casatie si Justitie. Contestatia se judeca in complet format din 3 judecatori. Introducerea contestatiei suspenda de drept executarea hotararii. Hotararea prin care se solutioneaza contestatia este definitiva.

Articolul 58
(1) Membrii Consiliului Superior al Magistraturii care au calitatea de judecator sau procuror raspund civil, disciplinar si penal, in conditiile dispozitiilor legale privind statutul judecatorilor si procurorilor.
(2) Membrul Consiliului Superior al Magistraturii fata de care se exercita actiunea disciplinara nu participa in calitate de membru ales la lucrarile sectiei in care se judeca actiunea disciplinara.
(3) Din Consiliul Superior al Magistraturii nu pot face parte, in timpul aceluiasi mandat, soti sau rude ori afini pana la gradul al patrulea inclusiv.

Articolul 59
(1) In cazul incetarii calitatii de membru al Consiliului Superior al Magistraturii inainte de expirarea mandatului, pentru locul ramas vacant se organizeaza noi alegeri, potrivit procedurii prevazute de lege, in termen de 60 de zile de la vacantare, cu exceptia situatiei in care functia devine vacanta in ultimul an de mandat al Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Pana la alegerea unui nou membru, interimatul va fi asigurat de persoana care a obtinut numarul urmator de voturi in cadrul alegerilor desfasurate potrivit art. 8 alin. (3) sau art. 13 ori, dupa caz, art. 19.
(3) In situatia in care vacanta functiei a intervenit in ultimul an de mandat, persoana care a obtinut numarul urmator de voturi in cadrul alegerilor desfasurate potrivit art. 8 alin. (3) sau art. 13 ori, dupa caz, art. 19 exercita calitatea de membru al Consiliului Superior al Magistraturii pentru restul de mandat ramas pana la expirarea termenului de 6 ani.
(4) Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii sesizeaza Senatul Romaniei in vederea validarii membrului interimar sau a membrului prevazut la alin. (3).

Click AICI pentru a reveni la cuprinsul Legii nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii
 

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 18 Iunie 2024
Votati articolul "Titlul II Organizarea, functionarea si atributiile Consiliului Superior al Magistraturii, Capitolul IV - Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016