Consiliul Concurentei a amendat Loteria Romana cu 16,85 de miliane de lei patru companii ce activeaza in domeniul jocurilor de noroc. Este vorba despre Loteria Romana SA, Intralot SA Integrated Lotteru Systems and Services, Intracom SA Holdings si Lotrom SA, se arata in cadrul unui comunicat al Consiliului Concurentei.
Autoritatea de concurenta a constatat faptul ce cele patru companii notate mai sus au avut o intelegere referitoare la implementarea programului video-loterie in Romania, prin intermediul unor obligatii de neconcurenta in cadrul Contractului de credit-furnizor.
"Obligatia de neconcurenta prevedea ca pe perioada derularii conctractului, 2003-2013, Loteria Romana nu avea voie sa desfasoare un alt program de video-loterie sau unul similar in cooperare cu alte companii. Desi au existat oferte primite din partea altor companii privind implementarea unui alt program de video-loterie, clauza de neconcurenta cuprinsa in contractul incheiat intre cele patru companii a condus la neconcurenta cuprinsa in contractul incheiat intre cele patru companii a condus la restrangerea concurentei atat pe piata axploatarii masinilor electronice cu castiguri din Romania, cat si pe pietele aferente productiei/comercializarii de echipamente", se arata in cadrul comunicatului emis de catre Consiliul Concurentei.
Conform Legii Concurentei, orice intelegeri intre companii, intelegeri ce au ca rezultat impiedicarea, eliminarea sau denaturarea concurentei prin controlul productiei, comercializarii, dezvoltarii tehnice etc, sunt interzise.
Astfel, Consiliul Concurentei a amendat urmatoarele companii dupa cum urmeaza:
- Compania Nationala Loteria Romana SA: 9.018.141 lei ( 2.012.708 Euro);
- Intralot SA Integrated Lottery Systems and Services: 5.541.874 lei *1.236.860 Euro);
- Intracom SA Holdings: 1.779.528 lei (397.163 Euro);
- Lotrom SA: 512.469 lei (114.375 Euro).
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod CORin afara de 541408-Dispecer pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In ultima sedinta de management s-a hotarat stabilirea unei proceduri ce tine de controlul bagajelor/masinilor angajatilor la iesirea din unitate, pe care sa o integram ca parte din regulamentul intern al societatii. Intrebarea mea este: exista o baza legala care da dreptul angajatorului de a intocmi aceasta procedura, cum ar putea fi ea intocmita fara a fi considerata ca un abuz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<