A fost publicata Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1027/2012, in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 802 din data de 29 noiembrie 2012.
Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1027/2012 priveste aprobarea Regulamentului privind normele pentru efectuarea lucrarilor de inspectie de catre Inspectia Judiciara.
Prin aceasta reglementare se stabileste cadrul metodologic de desfasurare a activitatilor de analiza, verificarea si controlul efectuate de Inspectia Judiciara, in scopul definirii si aplicarii unitare a procedurilor privind efectuarea lucrarilor de inspectie.
Regulamentul cuprinde precizari detaliate cu privire la:
* Atributiile, scopul si principiile care guverneaza activitatea Inspectiei Judiciare;
* Procedura de solutionare a sesizarilor privind activitatea si conduita judecatorilor, procurorilor si a magistratilor asistenti de la ICCJ, cuprinzand:
- procedura efectuarii verificarilor prealabile;
- cercetarea disciplinara;
- procedura efectuarii verificarilor privind incalcarea normelor de conduita reglementate de Codul deontologic al judecatorilor si procurorilor;
- procedura efectuarii verificarilor privind conditia bunei reputatii pentru judecatorii si procurorii in functie;
- procedura de efectuare a verificarilor privind conduita, deontologia si integritatea candidatilor la functia de judecator la ICCJ;
- procedura de efectuare a verificarilor privind activitatea profesionala si indeplinirea conditiei de buna reputatie de catre candidatii la functia de inspector judiciar;
- procedura de efectuare a verificarilor pentru solutionarea sesizarilor cu privire la independenta si impartialitatea judecatorilor si procurorilor si a cererilor privind apararea reputatiei profesionale si a independentei acestora;
* Realizarea lucrarilor de inspectie referitoare la atributiile de control ale Inspectiei Judiciare, si anume:
- procedura de efectuare a controalelor de catre Inspectia Judiciara;
- procedura de efectuare a verificarilor in cazul prevazut la art. 51 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 303/2004.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Guvernul a aprobat Hotararea pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, care prevede majorarea nivelului acestuia la 4.050 lei lunar, incepand cu data de 1 ianuarie 2025. Va rog sa-mi spuneti daca cei din agricultura si alimentatie, unde acum au un salariu de 3436 lei brut si un net de 2400 vor intra sub incidenta acestei Hotarari.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Se modifica ceva la fondul de handicap, incepand cu Ianuarie 2025? Exista o documentatie referitoare la fondul de handicap ce trebuie trimisa undeva pe langa fondul de handicap pe care il platim lunar?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem o salariata care la data de 16.01.2023 indeplineste cumulativ conditiile de varsta standard si stagiul minim de cotizare pentru pensionare la data respectiva avea varsta de 62 ani. Prin cerere, solicita ramanerea in activitate pana la implinirea varstei de 65 ani cf. art. 56 4 CM. Pana la data prezentei au trecut aproape 2 ani. Intelegem din noua lege HG 181/2024 art. 19 alin. 2 ca nu va putea beneficia de ramanerea in activitate pana la implinirea varstei de 70 ani, dar poate beneficia de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<