Domnul judecator Horatius Dumbrava, presedintele Consiliului Superior al Magistraturii, a remis un comunicat de presa privind aprobarea de catre Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a Ghidului privind procedura de selectie a candidatilor pentru promovarea in functia de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie
„Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a adoptat Hotararea nr 160 de aprobare a Ghidului privind procedura de selectie a candidatilor pentru promovarea in functia de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Incepand cu aceasta data, inceteaza efectele Hotararilor Plenului CSM nr. 366/13.05.2010, 482/19.10.2005 si 492/26.10.2005 incidente in materia promovarii judecatorilor la Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Acest Ghid reprezinta un obiectiv promovat in campania pentru alegerea actualilor membrii si asumat cu prioritate de Consiliul Superior al Magistraturii, beneficiind de sustinere integrala din partea sistemului judiciar.
Procedura presupune parcurgerea a doua etape: prima se desfasoara in fata unei comisii formate din judecatori ai Inaltei Curti, care evalueaza si verifica activitatea profesionala, finalizata cu un raport privind evaluarea profesionala a candidatului si o recomandare adresata CSM-ului. A doua etapa consta in sustinerea unui interviu in fata Plenului CSM care, tinand seama si de evaluarea profesionala, precum si de recomandarea Inaltei Curti, va hotari in final asupra promovarii.
Noul Ghid va sta la baza procedurii de selectie pentru promovarea la Inalta Curte de Casatie si Justitie, inclusiv pentru procedura declansata de CSM”.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<