Vineri, 13 septembrie 2013, a avut loc prima reuniune a membrilor Sistemului National de Coordonare Eurojust.
La reuniune au participat: Daniela Buruiana, membrul national la Eurojust, Andrei Chendi, seful Departamentului de Lupta Antifrauda, Daciana Dumitru, director in cadrul Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, reprezentanti ai Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism: Raluca Cristiana Botea, procuror sef serviciu, Ilie Ionel Nicula, procuror sef serviciu, Laura Felicia Ceh, procuror sef birou, Sonia Botezatu, procuror, reprezentanti ai Directiei Nationale Anticoruptie: Anca Jurma, procuror sef serviciu si Ingrid Petcu, procuror, si reprezentanti ai Ministerului Justitiei: Mariana Radu, sef serviciu in cadrul Directiei Drept international si Cooperare Judiciara si Sorin Tanase, din cadrul Oficiului pentru Prevenirea Criminalitatii si de Cooperare cu Oficiile de Recuperare a Creantelor.
Lucrarile s-au desfasurat la sediul Ministerului Justitiei si au fost deschise de secretarul de stat Simona-Maya Teodoroiu.
Principalele concluzii rezultate in urma discutiilor vizeaza necesitatea si importanta utilizarii de catre procurorii si judecatorii romani a potentialului Eurojust in activitatea de coordonare si analiza a activitatilor legate de combaterea infractiunilor, precum si diseminarea, in randul acestora, de informatii (feedback) si solutii posibile identificate la nivelul Eurojust in acest domeniu.
Sistemul National de Coordonare Eurojust a fost instituit prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.123/2007 privind unele masuri pentru consolidarea cooperarii judiciare cu statele membre ale Uniunii Europene, aprobata cu modificari prin Legea nr. 85/2008, cu modificarile si completarile ulterioare. Scopul acestuia este de a facilita si asigura coordonarea activitatii desfasurate de autoritatile romane si Eurojust in domeniile prevenirii si combaterii infractiunilor grave de natura transnationala si al cooperarii politienesti si judiciare in materie penala.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<