Vineri, 13 septembrie 2013, a avut loc prima reuniune a membrilor Sistemului National de Coordonare Eurojust.
La reuniune au participat: Daniela Buruiana, membrul national la Eurojust, Andrei Chendi, seful Departamentului de Lupta Antifrauda, Daciana Dumitru, director in cadrul Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, reprezentanti ai Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism: Raluca Cristiana Botea, procuror sef serviciu, Ilie Ionel Nicula, procuror sef serviciu, Laura Felicia Ceh, procuror sef birou, Sonia Botezatu, procuror, reprezentanti ai Directiei Nationale Anticoruptie: Anca Jurma, procuror sef serviciu si Ingrid Petcu, procuror, si reprezentanti ai Ministerului Justitiei: Mariana Radu, sef serviciu in cadrul Directiei Drept international si Cooperare Judiciara si Sorin Tanase, din cadrul Oficiului pentru Prevenirea Criminalitatii si de Cooperare cu Oficiile de Recuperare a Creantelor.
Lucrarile s-au desfasurat la sediul Ministerului Justitiei si au fost deschise de secretarul de stat Simona-Maya Teodoroiu.
Principalele concluzii rezultate in urma discutiilor vizeaza necesitatea si importanta utilizarii de catre procurorii si judecatorii romani a potentialului Eurojust in activitatea de coordonare si analiza a activitatilor legate de combaterea infractiunilor, precum si diseminarea, in randul acestora, de informatii (feedback) si solutii posibile identificate la nivelul Eurojust in acest domeniu.
Sistemul National de Coordonare Eurojust a fost instituit prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.123/2007 privind unele masuri pentru consolidarea cooperarii judiciare cu statele membre ale Uniunii Europene, aprobata cu modificari prin Legea nr. 85/2008, cu modificarile si completarile ulterioare. Scopul acestuia este de a facilita si asigura coordonarea activitatii desfasurate de autoritatile romane si Eurojust in domeniile prevenirii si combaterii infractiunilor grave de natura transnationala si al cooperarii politienesti si judiciare in materie penala.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Am dori sa ne precizati carei categorii de varsta a copiilor angajatilor pot fi acordate sumele suportate de catre angajator pentru plasarea copiilor angajatilor proprii in unitati de educatie timpurie, potrivit legii, in limita stabilita de acesta, dar nu mai mult de 1.500 lei/luna pentru fiecare copil. In cazul sumelor platite direct de catre angajat, acestea se acorda de catre angajator, in limita aceluiasi plafon, pe baza documentelor justificative prezentate de angajat, mai precis daca le...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem o angajata de cetatenie ucraineana pentru care am dori sa stim daca se aplica aceleasi reguli cu privire la concediul de crestere copil? Ne-a anuntat ca isi doreste, insa nu stim care ar fi procedura, daca ar fi una diferita. Ca si documente de identificare are pasaport si un permis de sedere pentru beneficiarii protectiei temporare, atat. Este angajata cu contract pe perioada determinata, pe care il prelungim din 6 in 6 luni fiindca asa e stabilit legal.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem nevoie urgent de un raspuns la urmatoarea speta. Avem un angajat cu norma partiala de 25 ore pe saptamana. Va rugam sa ne comunicati daca repartizarea timpului de lucru INEGAL se poate aplica si In cazul CIM cunorma partiale sau numai in cazul CIM cu norma intreaga. De asemenea va rog sa ne spuneti daca in cuprinsul actului aditional/cim este obligatoriu mentionarea intervalului zilnic intervalul de ore in care se va lucra zilnic reprezentat de cele 25 ore pe saptamana.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<