Spre deosebire de prezent, cand modificarea cererii de judecata poate avea loc conform art. 132, pana la prima zi de in fatisare – adica termenul la care partile, legal citate, pot pune concluzii, cand reclamantul poate cere un termen pentru intregirea sau
modificarea cererii – noul Cod de procedura civila prevede la art. 199 ca reclamantul isi poate modifica cererea numai pana la primul termen la care acesta este legal citat.
Diferenta este foarte mare intre cele doua momente, practic reglementarile noului Cod de procedura civila aducand si in aceasta privinta o accelerare a procesului civil.
In situatia in care reclamantul, in
termenul legal – care am vazut ca este primul termen la care a fost legal citat – cere mo dificarea cererii de chemare in judecata, instanta va avea doua posibilitati:
* sa dispuna amanarea pricinii – si aceasta va fi
regula – si va comunica cererea modificata paratului, in vederea formularii intampinarii, care, sub sanc tiunea decaderii, va fi depusa cu cel putin 10 zile inaintea termenului fixat, urmand sa fie cercetata de reclamant la dosarul cauzei, sau:
– sa nu acorde termen, prin
exceptie, in ca zurile aratate si in prezent de art. 132 alin. (2) punctele 1-4 din
Codul de procedura civila.
Un alt element de noutate este adus articolului 199 din
noul Cod de procedura civila, prin Legea nr. 76/2012, si anume ca se introduce un nou alineat, alineatul (3), care prevede ca „modificarea cererii de chemare in judecata peste termenul prevazut la alin. (1) – adica pana la primul termen la care reclamantul a fost citat in mod legal – poate avea loc numai cu acordul expres al tuturor partilor.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<