Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari la Codul Rutier: soferii incepatori NU vor mai putea conduce anumite masini

Modificari la Codul Rutier: soferii incepatori NU vor mai putea conduce anumite masini
Soferii incepatori nu vor mai putea conduce masini cu mai mult de 100 cai putere, "care pot dezvolta viteze mari si care pot fi scapate cu usurinta de sub control", potrivit unui proiect de lege inregistrat la Senat in dezbatere.

Proiectul vizeaza modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, in sensul introducerii mai multor masuri de inasprire a pregatirii candidatilor in vederea obtinerii permisului de conducere, precum si alte modificari menite sa previna accidentele de circulatie.
De exemplu:
- normalizarea relatiei dintre reprezentantii autoritatii care aplica legea si participantii la trafic, in primul rand prin adoptarea unui cod de conduita special adresat politistilor rutieri, Hotararea Guvernului nr. 991/2005 pentru aprobarea Codului de etica si deontologie al politistului avand caracter mult prea general pentru a fi aplicabil atributiilor si situatiilor specifice din trafic. In al doilea rand, efectuarea de misiuni de informare a participantilor la trafic vor deveni obligatie a politiei rutiere.

- recurgerea la prezenta in trafic a politistilor in autospeciale in scop disuasiv la adresa participantilor la trafic care ar fi tentati sa incalce regulile de circulatie.

- extinderea interdictiei de a utiliza dispozitive care pot distrage atentia pietonilor, biciclistilor si utilizatorilor de trotinete de la trafic (vehicule, semnale luminoase, indicatiile politistilor, etc.) pe parcursul traversarii carosabilului sau a liniilor de cale ferata; in cazul conducatorilor auto la art. 36, alin. (3) este deja prevazuta interdictia de a folosi telefoanele mobile daca nu sunt prevazute cu dispozitive tip ”maini libere”.

- se instituie obligatia administratorilor drumurilor, fie C.N.A.I.R fie autoritati locale, sa revizuiasca semnalizarile rutiere menite desfasurarii in conditii de siguranta a traficului (instalarea de parapete in apropierea scolilor, amenajari de reducere a vitezei vehiculelor, astfel ca participantii la trafic vulnerabili sa fie cat mai protejati).
 

Lege pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice


Art. I -Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (2), cu urmatorul cuprins:
”(2) In vederea stabilirii unor relatii civilizate, calme si deschise, autoritatea competenta stabileste reguli de comportament specifice politistului rutier in relatia cu participantii la trafic si le supune Guvernului spre aprobare prin hotarare.”

2. La articolul 20, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (4’), cu urmatorul cuprins:
”(4’) Prin exceptie de la prevederile alin. (4) lit. b) si c), conducatorii cu varsta de pana la 21 de ani, precum si cei care au o experienta de conducere mai mica de un an pentru categoria de vehicule B, le este interzis sa conduea vehicule care depasesc 100 CP, respectiv 75 de kw in cazul vehiculelor electrice.”

3. La articolul 23, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, (alin.2.1), cu urmatorul cuprins:
”(2.1) Numarul minim de ore de pregatire teoretica este de 25, iar cel de pregatire practica este de 45.”

4. Dupa alineatul (1.1) al articolului 24 se introduc doua noi alineate, alin. (1.2) si (1.3), cu urmatorul cuprins:
”(1.2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) si ale art. 23 alin. (2), examinarea pentru obtinerea permisului de conducere se poate realiza si de catre examinatori persoane fizice atestate de catre autoritatea competenta potrivit normelor de aplicare a prezentei legi.
(1.3) Desemnarea examinatorului, angajat al autoritatii competente prevazute la alin. (1) sau persoana fizica atestata, se realizeaza prin tragere la sorti.”

5. Dupa Capitolul III se introduce un nou capitol. Capitolul III' - Preventia, cuprinzand art. 28^-28^, cu urmatorul cuprins:
"Capitolul III - Preventia
Art. 28.2
(1) Politistii rutieri efectueaza misiuni de indrumare si de informare a participantilor la trafic cu privire la regulile de circulatie.
(2) Politistii rutieri efectueaza in autovehiculele politiei misiuni de prevenire si de descurajare a incalcarii regulilor de circulatie de catre participantii la trafic.
(3) Pe drumurile de interes national prevazute la art. 6 alin. (1) lit. a)-c) si d) pct. 1 dinOrdonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, politistii rutieri efectueaza misiunile prevazute la alin. (2) cu utilizarea semnalelor speciale de avertizare luminoasa.

Art 28.3
(1) Autoritatile locale competente sau administratorul drumului, dupa caz, iau masuri pentru desfasurarea in conditii de siguranta a circulatiei pe drumurile publice in localitati.

(2) Pe drumurile/strazile cu minimum 2 benzi de circulatie pe sens, la trecerile de pietoni obligatoriu se vor monta semafoare si se vor realiza refugii ori spatii interzise circulatiei vehiculelor.

(3) In apropierea unitatilor de invatamant, unitatilor sanitare sau de asistenta sociomedicala, a pietelor, targurilor, precum si in zonele cu risc sporit de accidente, prin grija autoritatilor locale sau a administratorul drumului, dupa caz, se vor monta parapete de protectie si se vor realiza amenajari rutiere pentru reducerea vitezei de deplasare a vehiculelor.

Art. 28.4
(1) Autovehiculele politiei, stationate sau in deplasare, cu care politistii rutieri se afla in misiune de supraveghere si control utilizeaza semnale de avertizare luminoase si/sau sonore.

(2) Folosirea dispozitivelor de masurare a vitezei se face doar de catre politisti rutieri din autovehiculele politiei, inscriptionate, sau din afara acestora, la loc vizibil pentru participantii la trafic.

Art. 28.5
(1) in cazul in care apar blocaje in circulatie, politistii rutieri informeaza participantii la trafic despre motiv si iau masurile necesare pentru fluidizarea traficului, indica de trasee alternative, dupa caz.

(2) In caz de accidente de circulatie, calamitati naturale, conditii meteorologice nefavorabile sau in alte cazuri de forta majora ce afecteaza fluenta si/sau siguranta circulatiei, politistii rutieri sunt obligati sa conduca coloana de vehicule.”

6. La articolul 44, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”(5) Politia rutiera avertizeaza conducatorii de autovehicule in legatura cu prezenta in trafic a dispozitivelor de masurare a vitezei, prin mass-media sau panouri de avertizare. Conducatorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de masurare a vitezei.”

7. Articolul 53 se abroga

8. Dupa alineatul (1) al articolului 72 se introduce un nou alineat, alin (l.1), cu urmatorul cuprins:
”(1.1) La traversarea carosabilului sau a liniilor de cale ferata pietonilor, biciclistilor si conducatorilor de trotinete le este interzisa utilizarea telefonului mobil sau a oricaror dispozitive de inregistrare/redare de texte, foto sau video care le pot distrage atentia de la vehicule, trenuri, amenajari rutiere, semnale sonore si luminoase sau indicatii ale politistilor, etc.”

Art. II - In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, prin hotarare a Guvernului se modifica si se completeaza Regulamentul de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.391/2006, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 876 din 26 octombrie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 07 Noiembrie 2023
Votati articolul "Modificari la Codul Rutier: soferii incepatori NU vor mai putea conduce anumite masini":
Rating:

Nota: 2.79 din 5 din 12 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016