Avand in vedere:
- actualizarea cadrului legislativ privind ucenicia la locul de munca ca urmare a faptului ca Romania in calitate de stat membru al UE trebuie sa raspunda cerintelor la nivel european in domeniul ocuparii si formarii profesionale continue, iar in cadrul acestui domeniu in sfera formarii la locul de munca, prin ucenicie;
- asigurarea fondurilor necesare ordonatorilor tertiari de credite din sistemul asigurarilor pentru somaj pentru promovarea de oportunitati de ocupare a persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, in conditiile in care acestea beneficiaza de formare adecvata si castiguri rezonabile;
- asigurarea fondurilor necesare ordonatorilor tertiari de credite din sistemul asigurarilor pentru somaj pentru stimularea angajatorilor sa-si califice forta de munca in functie de cerintele proprii
si tinand seama de faptul ca nepromovarea prezentului act normativ ar avea drept consecinta negativa imposibilitatea asigurarii, in semestrul I al anului 2012, a fondurilor necesare pentru incheierea, intre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti si angajatorii solicitanti a sumei prevazute la art. 15 alin. (1) din Legea nr.279/2005 privind ucenicia la locul de munca, republicata, a conventiilor prevazute la art. 45 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.279/2005 privind ucenicia la locul de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.234/2006, cu modificarile si completarile aduse prin Hotararea Guvernului nr.1212/2011, de natura a genera un impact semnificativ asupra stimularii organizarii uceniciei la locul de munca,
in considerarea faptului ca toate aceste elemente vizeaza o solutie de dezvoltare economica si sociala de interes public general si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1. - Prin derogare de la prevederile art. 47 alin.(5)-(7) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, se autorizeaza ordonatorul principal de credite al bugetului asigurarilor pentru somaj sa efectueze in luna februarie a anului 2012 virari de credite bugetare intre si in cadrul capitolelor de cheltuieli ale bugetului asigurarilor pentru somaj in vederea asigurarii fondurilor necesare pentru subventionarea locurilor de munca ocupate in baza contractelor de ucenicie la locul de munca, in conditiile legii, cu incadrarea in creditele bugetare aprobate pentru anul 2012.
Art. 2. - Virarile de credite bugetare prevazute la art. 1 vor fi efectuate cu respectarea prevederilor Legii bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2012 nr. 294/2011 si a Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, prin care sunt interzise in mod expres virari de credite bugetare de la anumite capitole sau titluri de cheltuieli.
Art.3. - (1) Se autorizeaza ordonatorul principal de credite al bugetului asigurarilor pentru somaj sa detalieze virarile de credite bugetare aprobate prin prezenta ordonanta de urgenta si sa comunice Ministerului Finantelor Publice, in termen de 5
zile lucratoare de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, detalierea modificarilor realizate.
(2) Pentru virarile de credite bugetare prevazute la art. 1, prevederile art.47 alin.(5) si (6) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se aplica.
PRIM-MINISTRU,
EMIL BOC
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Sub sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia celei prevazute la art. 248 alin. 1 lit. a, respectiv avertismentul scris, nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile. Se sanctoneaza un salariat cu avertisment scris. Precizati daca este suficienta comunicarea deciziei de sanctionare, cu avertisment in acest caz, pe e-mail-ul de serviciu al salariatului. Mentionez ca e-mail-ul de serviciu este utilizat oficial pentru comunicari importante,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul pensiei la limita de varsta in cei 40 de ani cu reducere de 5 ani, sunt inclusi anii pentru concediu crestere copii? Daca salariata are 40 de ani de munca 36 de ani munca 4 ani crestere copil = total 40 ani, poate iesi la pensie cu 5 ani mai devreme, 63-5 = 58 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<