Dupa mai multe luni de dezbateri, Guvernul a aprobat un ordin prin care se reglementeaza situatia produselor traditionale. Acestea trebuie sa indeplineasca o multitudine de conditii, iar de luna viitoare vor fi comercializate purtand un logo specific.
Ordinul Ministerului Agriculturii, al Sanatatii si al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC) care reglementeaza situatia produselor traditionale a fost publicat in Monitorul Oficial si va intra in vigoare de luna viitoare. Consumatorii vor putea identifica astfel mai usor aceste produse, iar fabricantii care faceau concurenta neloiala “marketandu-si” alimentele in acest fel vor trebui sa gaseasca noi metode de a-si spori vanzarile.
Aceasta pentru ca intrarea in vigoare a actului normativ va permite trierea mai minutioasa a produselor care vor putea fi comercialiazate sub denumirea de “produs traditional”. Din datele Ministerului de resort, in momentul de fata exista in jur de 4.200 de produse traditionale inregistrate ca atare la Ministerul Agriculturii, dar pana si oficialitatile se indoiesc de veridicitatea lor.
Ce este un produs traditional
Potrivit ordinului, produs traditional este un produs alimentar fabricat pe teritoriul national si pentru care se utilizeaza materii prime locale, care nu are in compozitia lui aditivi alimentari, care prezinta o reteta traditionala, un mod de productie si/sau de prelucrare si un procedeu tehnologic traditional si care se distinge de alte produse semilare apartinand aceleiasi categorii.
Pentru a putea fi comercializat sub aceasta denumire, produsul respectiv trebuie atestat ca fiind traditional si trebuie sa figureze in Registrul national al produselor traditionale infiintat si administrat de catre Ministerul Agriculturii.
De asemenea, numai acele alimente care se obtin si prin operatiuni de prelucrare realizate manual vor putea fi vandute drept produse traditionale.
Ordinul ministrului agiculturii nr. 724/ 2013
Model cerere de inregistrare a produsului traditional
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<