Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Rata dobanzii la rezervele minime, noi formulare fiscale, scaderea onorariilor notarilor

==================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 124/18.02.2011
=================================================

*** CIRCULARA A BANCII NATIONALE A ROMANIEI Nr. 7/2011 privind ratele dobanzilor platite la rezervele minime obligatorii incepand cu perioada de aplicare 24 ianuarie - 23 februarie 2011

Firme interesate
Institutiile de credit, Banca Nationala a Romaniei

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, specialisti financiari din administratia publica centrala, functionar bancar

Index
Incepand cu perioada de aplicare 24 ianuarie-23 februarie 2011, ratele dobanzilor platite la rezervele minime obligatorii sunt urmatoarele:
- 1,47% pe an pentru rezervele minime obligatorii constituite in lei;
- 0,84% pe an pentru rezervele minime obligatorii constituite in euro;
- 0,48% pe an pentru rezervele minime obligatorii constituite in dolari SUA.

*** CIRCULARA A BANCII NATIONALE A ROMANIEI Nr. 6/2011 privind punerea in circulatie, in scop numismatic, a unei monede din aur cu tema "Istoria aurului - Paftaua de la Curtea de Arges"

Firme interesate
Actul de interes general

Cine ar trebui sa citeasca aceste acrte
Functionari bancari, consilier juridic, specialisti din domeniul numismaticii, persoane interesate de colectionarea de monede

Index
In conformitate cu prevederile Legii nr. 312/2004 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei, Banca Nationala a Romaniei va pune in circulatie, in scop numismatic, incepand cu data de 7 februarie 2011, o moneda din aur cu tema  "Istoria aurului - Paftaua de la Curtea de Arges".

Caracteristicile monedei din aur sunt urmatoarele:
Valoare nominala: 10 lei
Metal: aur
Titlu: 999 la mie
Forma: rotunda
Diametru: 13,92 mm
Greutate: 1,224 g
Calitate: proof
Margine: zimtata

Aversul prezinta Biserica Domneasca de la Curtea de Arges unde a fost descoperita paftaua, valoarea nominala a monedei "10 LEI" si stema Romaniei; dedesubt, anul de emisiune "2011" si inscriptia in arc de cerc "ROMANIA".
Reversul prezinta imaginea paftalei si inscriptia "PAFTAUA DE LA CURTEA DE ARGES".

Monedele din aur, ambalate in capsule de metacrilat transparent, vor fi insotite de brosuri de prezentare a emisiunii numismatice, redactate in limbile romana, engleza si franceza. Brosurile includ si certificatul de autenticitate, pe care se gasesc semnaturile guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei si casierului central.

Monedele din aur din emisiunea numismatica cu tema "Istoria aurului - Paftaua de la Curtea de Arges" au putere circulatorie pe teritoriul Romaniei.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 125/18.02.2011
=================================================

*** HOTARAREA GUVERNULUI Nr. 108/2011 privind completarea Hotararii Guvernului nr. 736/2010 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termica a cladirilor de locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie guvernamentala

Firme interesate
Beneficiarii lucrarilor de reabilitare termica a cladirilor de locuit

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, inginer constructor, specialisti financiari din Administratia publica centrala, reprezentantii asociatilor de proprietari

Index
Pentru anul 2011, plafonul total al garantiilor care pot fi emise potrivit art. 16 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termica a cladirilor de locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie guvernamentala este de 200 milioane lei.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 127/21.02.2011
=================================================

*** ORDIN Nr. 32/2011 al ministrului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 65/2011 privind reglementarea unor masuri financiare temporare pentru stimularea gradului de absorbtie a fondurilor alocate pentru agricultura aferente schemelor de plati directe si pentru masuri de piata in agricultura

Firme interesate
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, inginer agronom

Index
A.P.I.A., ca autoritate responsabila pentru implementarea schemelor de plati directe pentru agricultura si a masurilor de piata, avand ca sursa de finantare Fondul European de Garantare Agricola, centralizeaza cererile de plata depuse de beneficiari, iar dupa verificarea si certificarea acestora solicita M.A.D.R. sumele necesare efectuarii platilor, conform anexei nr. 1. A.P.I.A. transmite aceasta solicitare, spre stiinta, Ministerului Finantelor Publice, denumit in continuare M.F.P., - Directia generala de trezorerie si datorie publica.

M.A.D.R. centralizeaza la inceputul fiecarei zile cererile de plata transmise de catre A.P.I.A. in ziua anterioara si solicita M.F.P., o singura data pe zi, virarea sumelor alocate din venituri obtinute din privatizare pentru asigurarea fondurilor necesare efectuarii cheltuielilor aferente schemelor de plata directa pe suprafata si masurilor de piata in agricultura.

M.F.P. vireaza sumele in termen de 5 zile lucratoare de la data fiecarei solicitari a M.A.D.R., pana la concurenta sumei de 3.000.000 mii lei, in contul M.A.D.R. prevazut la art. 1 alin. (1).

M.A.D.R., prin Directia generala buget-finante si fonduri europene, denumita in continuare D.G.B.F.F.E., vireaza sumele in contul A.P.I.A. prevazut la art. 1 alin. (2), in termen de 3 zile lucratoare de la data primirii acestora de la M.F.P.

In termenul prevazut la art. 4 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 65/2011, M.A.D.R., prin D.G.B.F.F.E., are obligatia sa vireze echivalentul in lei al sumelor incasate de la Comisia Europeana in contul deschis pe numele acestuia la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti 54.04.01.31 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile F.E.G.A.", cod IBAN RO35TREZ70054040131xxxxx, CUI 4221187.
In cadrul aceluiasi termen de 5 zile, prevazut la art. 4 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 65/2011, sumele incasate in contul prevazut la alin. (5) se vireaza in contul 65.01.01 "Decontari in contul trezoreriei centrale - operatiuni proprii", cod IBAN RO24TREZ999650101xxxxxxx, deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice la Trezoreria Operativa Centrala, CUI 8609468, in scopul reconstituirii veniturilor din privatizare din contul curent general al Trezoreriei Statului, pana la incidenta sumei acordate conform Hotararii Guvernului nr. 65/2011.

M.A.D.R. transmite lunar M.F.P. - Directia generala de trezorerie si datorie publica, in termen de 10 zile calendaristice de la sfarsitul fiecarei luni calendaristice, modul de utilizare a sumelor alocate, conform anexei nr. 2.

A.P.I.A. transmite lunar M.F.P. - Directia generala de trezorerie si datorie publica previziuni pe cel putin 3 luni privind platile ce se vor efectua din suma de 3.000.000 mii lei.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 130/21.02.2011
=================================================

*** ORDIN Nr. 216/2.834/2011 din 28 septembrie 2010 al ministrului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale si al ministrului Finantelor Publice pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 24/2010 privind controlul operatiunilor care fac parte din sistemul de finantare prin Fondul European de Garantare Agricola (FEGA)

Firme interesate
Beneficiarii fondurilor de garantare, Fondul European de Garantare Agricola (FEGA).

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala

Index
Activitatea de control cu privire la operatiunile care fac parte din sistemul de finantare prin Fondul European de Garantare Agricola - FEGA reglementata prin Regulamentul (CE) nr. 485/2008 al Consiliului din 26 mai 2008 privind controalele efectuate de catre statele membre cu privire la operatiunile care fac parte din sistemul de finantare prin Fondul european de garantare agricola, denumita in continuare control ex-post, se efectueaza de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale prin Structura de control ex-post si Autoritatea Nationala a Vamilor prin Directia supraveghere, accize si operatiuni vamale si prin structurile aflate in coordonarea acesteia pe linie de specialitate din
cadrul directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale.

Organul de control din cadrul Directiei supraveghere, accize si operatiuni vamale are competenta de control pe intreg teritoriul Romaniei, iar structurile corespondente din cadrul directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale
au competenta teritoriala stabilita de Autoritatea Nationala a Vamilor.

Organele de control din cadrul directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale pot efectua controale ex-post si in afara razei teritoriale de competenta din dispozitia directorului Directiei supraveghere, accize si operatiuni vamale sau in baza unei cereri motivate a sefului de serviciu ori a directorului directiei regionale vamale, aprobata de directorul Directiei supraveghere, accize si operatiuni vamale.

Structura de control ex-post din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale are responsabilitatea, in conformitate cu prevederile art. 11 alin. (4) din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 485/2008, de a supraveghea pregatirea organelor de control, pregatire care le permite sa dobandeasca cunostinte suficiente in vederea indepliniri sarcinilor lor.

In cadrul activitatilor de pregatire a actiunilor de control ex-post, echipa de control poate solicita informatii de la alte institutii si autoritati nationale.

Echipa de control ex-post este formata din minimum doua persoane si este propusa de seful organului de control si aprobata de directorul directiei in subordinea careia se afla acesta.

Echipele de control ex-post sunt constituite astfel incat o intreprindere sa nu fie, de regula, controlata de doua ori consecutiv intr-o perioada de 3 ani de control ex-post de aceeasi echipa de control.

Inainte de inceperea controlului membrii echipei de control analizeaza datele existente in baza de date nationala, regionala si le coreleaza cu celelalte informatii disponibile referitoare la activitatea intreprinderii ce urmeaza sa fie ontrolata. De asemenea, sunt studiate regulamentele comunitare si dispozitiile legale aplicabile masurilor de piata (subventii) pentru care intreprinderile sunt controlate.

Controalele ex-post se executa in baza ordinului de control, al carui model este prevazut in anexa nr. 1, semnat de directorul directiei in subordinea careia se afla organul de control, potrivit competentelor.

Controalele ex-post se realizeaza cu instiintarea prealabila a intreprinderii supuse controlului, cu scopul de a nu-i perturba activitatea curenta si pentru ca aceasta sa fie in masura de a pune la dispozitie membrilor echipei de control un spatiu adecvat si documentele comerciale definite la art. 1 alin. (3) din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 485/2008, de a permite accesul in locurile de depozitare a produselor, in spatiile de productie si in alte incaperi ale intreprinderii, asigurand prezenta persoanelor competente sa puna la dispozitie datele si informatiile pe care le detin referitoare la operatiunile controlate.

Actiunile de control pentru realizarea controlului ex-post se desfasoara, de regula, in timpul programului de lucru al intreprinderilor. Controlul se poate desfasura si in afara programului de lucru, cu acordul scris al reprezentantilor acestora si cu aprobarea sefului organului de control.

Pe parcursul efectuarii controlului ex-post, membrii echipei de control pot extinde controlul la persoanele fizice sau juridice, in conformitate cu art. 1 si 3 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 485/2008. Pentru efectuarea acestor controale se vor emite alte ordine de control ex-post.

Organul de control are dreptul sa retina documente comerciale in conformitate cu art. 10 din Ordonanta Guvernului nr. 24/2010. La retinerea/restituirea documentelor comerciale se intocmeste procesul-verbal de predare-primire de inscrisuri, al carui model este prevazut in anexa nr. 3.

Pentru clarificarea informatiilor cuprinse in documentele comerciale, membrii echipei de control pot solicita oricarei persoane care are legatura directa sau indirecta cu operatiunile din sistemul de finantare prin FEGA controlate sau care se afla in posesia unor acte ori care detine informatii in legatura cu acestea note explicative conform modelului prezentat in anexa nr. 4, sub forma de intrebari care sa fie utilizate la finalizarea controlului ex-post. Membrii echipei de control vor analiza raspunsurile primite, iar concluziile desprinse vor fi avute in vedere la fundamentarea constatarilor controlului ex-post.

Daca cei in cauza refuza sa dea nota explicativa sau sa raspunda la unele intrebari, membrii echipei de control vor formula intrebarile printr-o adresa scrisa, stabilind un termen de pana la 3 zile lucratoare de primire a raspunsului.

In cazul in care nu se primeste raspuns in termenul stabilit, membrii echipei de control consemneaza refuzul in procesul-verbal de control, anexeaza o copie de pe adresa la acesta si aplica sanctiunile prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 24/2010.

In cazuri temeinic justificate, determinate de necesitatea unor constatari la punctele de lucru sau la spatiile de depozitare a produselor situate in raza de competenta a altei directii regionale pentru accize si operatiuni vamale, membrii echipei de control pot solicita delegarea de competente.

Controlul ex-post poate fi suspendat daca:

a) obtinerea dovezilor de catre echipa de control nu este posibila in termenul stabilit cu intreprinderea, pana la obtinerea acestora, cu exceptia adreselor din strainatate;
b) controlul este extins la terti, pana la finalizarea acestuia;
c) este necesara obtinerea informatiilor de la alte state membre, pana la obtinerea acestora;
d) este necesara obtinerea informatiilor din tari terte, pana la obtinerea acestora.
In cazurile temeinic justificate, in care pentru finalizarea controlului ex-post sunt necesare date si documente ce pot fi obtinute de la alte state membre, membrii echipei de control pot propune initierea unei cereri de asistenta in baza art. 7 alin. (4) din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 485/2008 prin Structura de control ex-post din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.

In cazurile temeinic justificate, in care pentru finalizarea controlului ex-post sunt necesare date si documente ce pot fi obtinute de la tari terte, membrii echipei de control pot propune initierea unei solicitari de informatii prin Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale - Structura de control ex-post catre Departamentul pentru Lupta Antifrauda.

In cazurile temeinic justificate, in care pentru finalizarea controlului ex-post sunt necesare date si documente ce pot fi obtinute de la alte administratii vamale, membrii echipei de control din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor pot propune initierea unei cereri de asistenta in baza acordurilor si conventiilor de cooperare vamala.

Documentele obtinute in urma cererilor de asistenta reciproca pot constitui mijloace de proba pentru determinarea starii de fapt.

In cazul in care echipa de control ex-post din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor constata incalcari ale reglementarilor vamale, aceasta il informeaza in scris pe seful organului de control.

Organele de control intocmesc, de regula, urmatoarele acte de control:

a) proces-verbal de control ex-post;
b) proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor;
c) raport de control ex-post.

Procesul-verbal de control ex-post este semnat de catre organul de control si de reprezentantul legal al intreprinderii. Continutul orientativ al procesului-verbal de control ex-post este prevazut in anexa nr. 5.

Procesul-verbal de control ex-post trebuie sa cuprinda motivele de fapt si temeiul de drept in ceea ce priveste constatarile.
Constatarile din procesul-verbal de control ex-post trebuie sa fie proprii organelor de control, bazate pe date si documente expuse clar si precis, eliminandu-se orice elemente si descrieri personale neconcludente, care incarca nejustificat continutul acestuia.

Procesul-verbal de control ex-post, semnat de organul de control si de reprezentantii legali ai intreprinderii controlate ori numai de organul de control, se inregistreaza la registratura organului de control. Procesul-verbal de control ex- post este comunicat intreprinderii controlate.

La finalizarea controlului, reprezentantul legal al intreprinderii are obligatia sa dea o declaratie scrisa pe propria raspundere, al carei model este prevazut in anexa nr. 6, din care sa rezulte ca au fost puse la dispozitia membrilor echipei de control toate documentele si informatiile solicitate care au legatura cu obiectul controlului. In declaratie se va mentiona si faptul ca au fost restituite toate documentele solicitate si puse la dispozitie de reprezentantul legal al intreprinderii.

Procesul-verbal de control ex-post se incheie in doua exemplare originale, din care unul este luat de echipa de control si unul este comunicat intreprinderii.
Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei se incheie de catre organele de control pentru faptele care constituie contraventii conform Ordonantei Guvernului nr. 24/2010, iar contraventiilor constatate le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

Agentii constatatori din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor utilizeaza formularul "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor", aprobat prin Ordinul secretarului de stat al Autoritatii Nationale a Vamilor nr. 470/2004.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 131/22.02.2011
=================================================

*** ORDIN Nr. 724/2011 al ministrului Finantelor Publice pentru aprobarea formularisticii prevazute de art. 118 si 120 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal si stabilirea competentelor in ceea ce priveste semnarea acestor formulare

Firme interesate
Act de interes general

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Economic, consilier juridic, speciasliti financiari din Administratia publica centrala, functionari publici,  contribuabilii care solicita eliberarea unor certificate fiscale cat si organele fiscale care vor completa aceste documente in vederea eliberarii lor

Index
Se aproba formularistica elaborata in temeiul art. 7, art. 40 alin. (2), art. 118 si al art. 120 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazuta in anexele nr. 1-16 care fac parte integranta din prezentul ordin, dupa cum urmeaza:

a) Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre Romania si ........., pentru persoane juridice romane (anexa nr. 1);
b) Certificat de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre Romania si ........, pentru persoane juridice romane (anexa nr. 2);
c) Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre Romania si ......, pentru persoane fizice rezidente in Romania (anexa nr. 3);
d) Certificat de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre Romania si ........., pentru persoane fizice rezidente in Romania (anexa nr. 4);
e) Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre Romania si ......., pentru persoane fizice rezidente in Romania care desfasoara activitate
independenta (anexa nr. 5);
f) Certificat de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei/ Acordului de evitare a dublei impuneri dintre Romania si ........., pentru persoane fizice rezidente in Romania care desfasoara activitate independenta (anexa nr. 6);
g) Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre Romania si ......, pentru persoane rezidente in Romania (anexa nr. 7);
h) Certificat de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei/ Acordului de evitare a dublei impuneri dintre Romania si........, pentru persoane rezidente in Romania (anexa nr. 8);
i) Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane juridice straine (anexa nr. 9);
j) Certificat privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane juridice straine (anexa nr. 10);
k) Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane fizice nerezidente (anexa nr. 11);
l) Certificat privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane fizice nerezidente (anexa nr. 12);
m) Cerere referitoare la eliberarea certificatului privind atestarea activitatii desfasurate in Romania de catre sediul permanent al persoanei juridice straine (anexa nr. 13);
n) Certificat privind atestarea activitatii desfasurate in Romania de catre sediul permanent al unei persoane juridice straine (anexa nr. 14);
o) Declaratie pentru exceptarea de la impunere in Romania a platilor de dobanzi si redevente efectuate de o intreprindere rezidenta sau de un sediu permanent situat in Romania catre o intreprindere asociata rezidenta in alt stat membru al Uniunii Europene ori al Asociatiei Europene a Liberului Schimb sau catre un sediu permanent situat in alt stat membru al Uniunii Europene ori al Asociatiei Europene a Liberului Schimb (anexa nr. 15);
p) Declaratie pentru exceptarea de la impunere in Romania a platilor de dividende efectuate de o persoana juridica romana sau de o persoana juridica cu sediul social in Romania, infiintata potrivit legislatiei europene, unei persoane juridice rezidente intr-un alt stat membru al Uniunii Europene ori al Asociatiei Europene a Liberului Schimb sau unui sediu permanent al unei intreprinderi dintr-un stat membru al Uniunii Europene ori al Asociatiei Europene a Liberului Schimb situat in alt stat membru al Uniunii Europene ori al Asociatiei Europene a Liberului Schimb (anexa nr. 16).

Formularele prevazute la art. 1 lit. a), c), e), g) i), k), m), o) si p) se intocmesc si se semneaza de catre solicitanti in conformitate cu precizarile privind completarea acestora.
Formularele prevazute la art. 1 lit. b), d), f), h), j), l) si n) redactate in limbile romana si engleza se completeaza, se semneaza si se elibereaza de catre organul fiscal competent, fiind semnate de conducatorul unitatii fiscale, potrivit competentelor.
Formularistica prevazuta la art. 1 poate fi adaptata in functie de situatia concreta a contribuabilului.

Autoritatile fiscale prevazute la art. 3 vor completa in limba engleza si vor semna certificatele de rezidenta fiscala pentru persoanele juridice romane si pentru persoanele fizice rezidente in Romania, respectiv certificatele privind atestarea impozitului platit in Romania de catre persoanele nerezidente, eliberate de organele competente ale statelor cu care Romania are incheiate conventii/acorduri de evitare a dublei impuneri.
Pentru persoanele nerezidente a caror evidenta din punct de vedere fiscal este condusa in mod efectiv de catre Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, prevederile art. 3 si 4 se realizeaza prin aceasta directie generala.

Certificatele intocmite si semnate potrivit prezentului ordin se elibereaza solicitantilor, cu plata taxelor de timbru prevazute de legislatia in vigoare.
Formularele prevazute la art. 1 lit. a), c), e), g), i), k), m), o) si p), prezentate in anexele nr. 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15 si 16, care fac parte integranta din prezentul ordin, se editeaza si/sau se completeaza de catre solicitanti in format word si incepand cu data de 1 iulie 2011 aceste formulare se vor edita si/sau se vor completa cu ajutorul unei aplicatii informatice elaborate in acest scop de catre Ministerul Finantelor Publice. Aplicatia informatica va fi pusa la dispozitia solicitantilor, pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.ro sau www.anaf.mfinante.ro, precum si prin intermediul autoritatilor fiscale, dupa caz, prevazute la art. 3.

Formularele prevazute la art. 1 lit. b), d), f), h), j), l) si n), prezentate in anexele nr. 2, 4, 6, 8, 10, 12 si 14, care fac parte integranta din prezentul ordin, se editeaza si/sau se completeaza de catre organul fiscal competent in format word si incepand cu data de 1 iulie 2011 aceste formulare se vor edita si/sau se vor completa cu ajutorul unei aplicatii informatice elaborate in acest scop de catre Ministerul Finantelor Publice.

Directia legislatie impozite directe si Directia generala a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala metodologii fiscale, indrumare si a istenta a contribuabililor, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 133/22.02.2011
=================================================

*** HOTARAREA GUVERNULUI Nr. 113/2011 pentru modificarea si completarea unor acte normative si stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale

Firme interesate
Act de interes general

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, inspector din domeniul asistentei sociale, inspector din domeniul ocuparii fortei de munca, beneficiarii indemnizatiei de somaj

Index
Persoanele prevazute la art. 17 alin. (2) lit. a) din lege se considera ca nu au reusit sau nu au putut sa se incadreze in munca daca fac dovada ca in perioada de 60 de zile de la data absolvirii s-au inregistrat la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti ori la alti furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, acreditati in conditiile legii sau care nu se supun potrivit legii conditiei de acreditare, in vederea medierii pentru incadrare in munca.

Dovada inregistrarii la furnizorii de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, prevazuti la alin. (1), se face cu o adeverinta eliberata de furnizori, prin care se certifica data inregistrarii persoanei in evidentele proprii.
In vederea certificarii stagiilor de cotizare si a stabilirii dreptului la indemnizatie de somaj, angajatorii au obligatia de a elibera persoanelor carora le inceteaza raporturile de munca sau de serviciu o adeverinta din care sa rezulte baza lunara de calcul al contributiei individuale la bugetul asigurarilor pentru somaj, stabilita potrivit titlului IX^2 «Contributii sociale obligatorii» din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru fiecare luna din ultimele 12 luni, inainte de data incetarii raporturilor de munca sau de serviciu, pentru care acestia au retinut si au virat la bugetul asigurarilor pentru somaj contributia individuala prevazuta la art. 27 din lege si au platit
contributia datorata de angajator prevazuta la art. 26 din lege, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 26, precum si, dupa caz, urmatoarele:

a) daca inregistreaza debite la bugetul asigurarilor pentru somaj;
b) perioada pentru care nu s-au platit contributiile la bugetul asigurarilor pentru somaj si suma aferenta acestei perioade;
c) daca se regasesc in una dintre situatiile prevazute la art. 34 alin. (2) din lege.

Adeverinta prevazuta la alin. (1) va contine si date cu privire la perioadele in care s-a prestat activitatea, perioadele in care raporturile de munca sau de serviciu au fost suspendate, precum si data si motivul incetarii acestora, date care se verifica si se certifica de agentiile pentru ocuparea fortei de munca pe baza inscrisurilor efectuate in carnetul de munca, pentru perioadele pana la data de 31 decembrie 2010, si pe baza informatiilor care se pun la dispozitia agentiilor pentru ocuparea fortei de munca de inspectia muncii, pentru perioade ulterioare datei de 31 decembrie 2010.

Adeverinta prevazuta la alin. (1) se verifica si se certifica in ceea ce priveste datele referitoare la baza de calcul al contributiei individuale la bugetul asigurarilor pentru somaj de agentiile pentru ocuparea fortei de munca, pe baza informatiilor cuprinse in declaratiile lunare privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, prevazute la titlul IX^2 «Contributii sociale obligatorii» din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, depuse de angajator, care se pun la dispozitia agentiilor pentru ocuparea fortei de munca electronic, din sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice.

In situatia in care pana la data de 31 decembrie 2010 nu exista intocmit carnet de munca, dovada existentei unor raporturi de munca sau de serviciu pana la data de 31 decembrie 2010 se efectueaza cu alte acte prevazute de lege.

In situatia in care sunt identificate neconcordante intre continutul adeverintei si informatiile din cuprinsul declaratiilor prevazute la alin. (3) depuse de angajator si/sau inscrisurile efectuate in carnetul de munca pana la data de 31 decembrie 2010 ori se constata ca angajatorul nu a depus potrivit prevederilor legale declaratia lunara, agentiile pentru ocuparea fortei de munca solicita in scris angajatorului corectarea respectivelor documente si depunerea lor la agentia pentru ocuparea fortei de munca in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii solicitarii, cu exceptia declaratiei lunare care se depune potrivit titlului IX^2 «Contributii sociale obligatorii» din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

Procedura privind declararea lunara de catre angajatori a evidentei nominale a asiguratilor si a obligatiilor de plata la bugetul asigurarilor pentru somaj este cea stabilita la titlul IX^2 «Contributii sociale obligatorii» din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prin salariu de baza lunar brut pe ultimele 12 luni de stagiu de cotizare, prevazut la art. 39 alin. (2) lit. b) din lege, se intelege baza lunara de calcul al contributiei individuale la bugetul asigurarilor pentru somaj prevazuta la titlul IX^2 «Contributii sociale obligatorii» din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, pe ultimele 12 luni in care s-a realizat stagiul de cotizare.

Pentru persoanele fizice care au realizat venituri de natura profesionala pentru care, potrivit prevederilor art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 si alte masuri financiar-fiscale, aprobata prin Legea nr. 279/2010, cu modificarile ulterioare, s-a datorat si s-a platit contributia individuala de asigurari pentru somaj, la determinarea sumei calculate prin aplicarea unei cote procentuale diferentiate in functie de stagiul de cotizare, prevazuta la art. 39 alin. (2) lit. b) din lege, se vor avea in vedere veniturile determinate prin aplicarea asupra veniturilor realizate de persoanele asigurate obligatoriu pentru activitatile desfasurate pe baza
contractelor de drepturi de autor si drepturi conexe definite potrivit art. 7 alin. (1) pct. 13^1 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, si/sau pe baza contractelor/conventiilor incheiate potrivit Codului civil a unui coeficient rezultat ca raport intre cota de contributie individuala de asigurari pentru somaj si cota de contributie datorata la bugetul asigurarilor pentru somaj potrivit legii, de catre persoanele asigurate in baza contractului de asigurare pentru somaj.

Incepand cu declararea contributiilor sociale datorate conform legii, potrivit titlului IX^2 «Contributii sociale obligatorii» din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, numarul de zile cu norma intreaga lucrate in luna, folosite la stabilirea stagiului de cotizare, pe baza informatiilor cuprinse in declaratiile lunare privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, depuse de angajator, potrivit prevederilor legale, si puse la dispozitia agentiilor pentru ocuparea fortei de munca, pe cale electronica, din sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice, se calculeaza prin impartirea numarului de ore efectiv lucrate in
luna, in care se includ si orele suspendate in luna pentru incapacitate temporara de munca suportata de angajator, conform legii, la numarul de ore reprezentand timpul normal de lucru, conform tipului de contract (8, 7 sau 6 ore).

Rezultatul obtinut se coreleaza cu numarul de zile lucratoare in luna. In situatia in care rezultatul obtinut este egal cu numarul de zile lucratoare in luna, stagiul de cotizare este egal cu o luna. In situatia in care rezultatul obtinut este mai mic decat numarul de zile lucratoare in luna, la stabilirea stagiului de cotizare se iau in considerare numai zilele cu norma intreaga lucrate in luna, calculate potrivit modalitatii de calcul. In situatia in care rezultatul obtinut ca urmare a aplicarii formulei este exprimat in fractiuni de zile cu norma intreaga lucrata in luna, orele care corespund unei fractiuni de zile cu norma intreaga lucrata in luna vor fi considerate ca o zi cu norma intreaga lucrata in luna.
Pentru asiguratii cu mai multe contracte individuale de munca, numarul de zile cu norma intreaga lucrate in luna, folosite la stabilirea stagiului de cotizare, se obtine prin insumarea numarului de zile cu norma intreaga lucrate in luna, folosite la stabilirea stagiului de cotizare, calculate conform alin. (4), pentru fiecare contract individual de munca.

Prin exceptie de la dispozitiile alin. (4) teza 1, pentru perioadele in care se aplica scutire de la plata contributiilor la bugetul asigurarilor pentru somaj si constituie stagiu de cotizare fara plata contributiei, potrivit dispozitiilor legale, numarul de zile cu norma intreaga lucrate in luna, folosite la stabilirea stagiului de cotizare, se calculeaza cu formula: numarul de ore efectiv lucrate in luna, in care se includ si orele suspendate in luna pentru incapacitate temporara de munca suportata de angajator conform legii, la care se adauga numarul de ore suspendate in luna in temeiul art. 52 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 53/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care se beneficiaza de scutire de la plata contributiilor sociale la bugetul asigurarilor pentru somaj in conditiile legii, iar rezultatul se imparte la numarul de ore reprezentand timpul normal de lucru, conform tipului de contract (8, 7 sau 6 ore).

Prin exceptie de la dispozitiile alin. (4) teza 1, pentru perioada pentru care se aplica scutirea de la plata contributiei datorate de angajator la bugetul asigurarilor pentru somaj in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 13/2010 privind reglementarea unor masuri in vederea stimularii crearii de noi locuri de munca si diminuarii somajului in anul 2010, aprobata prin Legea nr. 185/2010, numarul de zile cu norma intreaga lucrate in luna, folosite la stabilirea stagiului de cotizare, se calculeaza cu formula: numarul de ore efectiv lucrate in luna, in care se includ si orele suspendate in luna pentru incapacitate temporara de munca suportata de angajator, conform legii, la care se adauga numarul de ore suspendate in luna, conform legii, in care nu se includ orele suspendate pentru incapacitate temporara de munca suportata de angajator conform legii, iar rezultatul se imparte la numarul de ore reprezentand timpul normal de lucru, conform tipului de contract (8, 7 sau 6 ore).

Pentru persoanele care realizeaza venituri din drepturi de autor si drepturi conexe, definite potrivit art. 7 alin. (1) pct. 13^1 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pentru persoanele care realizeaza venituri din activitati profesionale desfasurate in baza contractelor/ conventiilor incheiate potrivit Codului civil, perioadele in care s-au datorat si s-au platit contributiile individuale de asigurari pentru somaj potrivit prevederilor legale constituie stagiu de cotizare in sistemul asigurarilor pentru somaj, potrivit art. III alin. (25) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010, aprobata prin Legea nr. 279/2010, cu modificarile ulterioare."

Obligatia prevazuta la art. 41 alin. (1) lit. e) din lege se considera indeplinita in situatia in care instiintarea in scris cu privire la aparitia starii de incapacitate temporara de munca in cazul persoanei beneficiare de indemnizatie de somaj se realizeaza prin transmiterea, in termen de 24 de ore de la data acordarii concediului medical, a unei declaratii pe propria raspundere din care sa rezulte seria si numarul certificatului de concediu medical, data acordarii acestuia, numele medicului prescriptor si unitatea in care functioneaza acesta, datele de identificare ale persoanei careia i s-a eliberat certificatul de concediu medical si adresa la care aceasta persoana va locui pe perioada valabilitatii concediului medical.

Declaratia pe propria raspundere prevazuta la alin. (1) se poate transmite prin una dintre urmatoarele modalitati de comunicare: fax, posta, e-mail sau prin depunerea acesteia la agentia pentru ocuparea fortei de munca unde este inregistrata persoana beneficiara de indemnizatie de somaj, in numele acestei persoane, de catre un membru de familie sau, dupa caz, de catre o alta persoana.

Termenul de 24 de ore de la data acordarii concediului medical prevazut la art. 41 alin. (1) lit. e) din lege si la alin. (1) din prezentul articol se indeplineste la sfarsitul zilei urmatoare datei in care s-a acordat concediul medical, in
situatia in care aceasta nu este declarata zi nelucratoare, sau in prima zi lucratoare, in situatia in care acordarea concediului medical s-a realizat in zilele declarate nelucratoare, sau la implinirea termenului."

Pentru a beneficia de drepturi banesti lunare, acordate potrivit prevederilor legale sub forma de scutiri de la plata contributiei sau deduceri din contributia pe care angajatorul are obligatia de a o plati lunar la bugetul asigurarilor pentru somaj, angajatorii care au incheiate conventii cu agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, au obligatia de a depune, potrivit prevederilor legale, declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferenta lunii respective, prevazuta la titlul IX^2 «Contributii sociale obligatorii» din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, si
documentele prevazute de lege pentru verificarea sumelor cuvenite, pana la expirarea termenului legal pentru depunerea declaratiei lunare."

In situatia angajatorilor persoane juridice care au sucursale si/sau puncte de lucru, incheierea conventiilor in baza carora se acorda, dupa caz, subventiile deductibile, scutirile sau reducerile contributiilor datorate de angajator, efectuate in temeiul legii, se realizeaza intre respectivii angajatori, denumiti in continuare unitati centrale, si agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a caror raza teritoriala acestia isi au sediul.

Subventiile, scutirile si reducerile din contributiile la bugetul asigurarilor pentru somaj se opereaza la nivelul unitatilor centrale, care pot efectua regularizari intre sumele datorate de catre sucursalele si/sau punctele lor de lucru si sumele pe care le are de recuperat pe seama acelor sucursale si/sau puncte de lucru care au dreptul la subventii, scutiri si reduceri ale contributiilor datorate, mai mari decat volumul acestora.

Controlul asupra respectarii conditiilor in care au fost incheiate conventiile se efectueaza de catre organele de control masuri active din cadrul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti, care au incheiat conventiile, respectiv de catre organele de control masuri active din cadrul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti, in a caror raza teritoriala isi au sediul si isi desfasoara activitatea sucursalele si/sau punctele de lucru ale unitatilor centrale, la solicitarea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti care au incheiat conventiile.

sa depuna, pentru verificarea si acordarea sumelor cuvenite potrivit art. 80 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit prevederilor legale, declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferenta lunii respective, prevazuta la titlul IX^2 «Contributii sociale obligatorii» din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, iar la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, tabelul prevazut de lege in acest sens, insotit de copii de pe pontaj si de pe statul de plata;

Beneficiarii de indemnizatii de somaj sunt obligati sa participe la programele de formare profesionala organizate si oferite de agentiile pentru ocuparea fortei de munca, precum si la examenul de absolvire a acestora si, dupa caz, la reexaminare, cu exceptia situatiei in care, potrivit art. 41 alin. (1^1)-(1^3) din lege, nu au aceasta obligatie.

Indemnizatia de somaj pentru o luna intreaga din perioada determinata la alin. (2) se calculeaza prin aplicarea procentului de 50% asupra valorii indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca in vigoare la data angajarii absolventului.

Pentru a beneficia de sumele cuvenite potrivit art. 80 din lege, aferente unei luni, angajatorii au obligatia de a depune in termenul prevazut de lege declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferenta lunii respective, potrivit titlului IX^2 «Contributii sociale obligatorii» din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, iar la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, urmatoarele documente:

a) tabelul nominal intocmit conform modelului prevazut in anexa nr. 16 la norme;
b) pontajul si statul de plata pentru luna respectiva, in copie certificata de angajator.

Pentru a beneficia de sumele cuvenite potrivit art. 85 din lege, aferente unei luni, angajatorii au obligatia de a depune in termenul prevazut de lege declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferenta lunii respective, potrivit titlului IX^2 «Contributii sociale obligatorii» din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, iar la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, urmatoarele documente:

a) tabelul nominal intocmit conform modelului prevazut la anexa nr. 20 la norme;
b) pontajul si statul de plata pentru luna respectiva, in copie certificata de angajator;
c) declaratie pe propria raspundere data prin reprezentantul legal al angajatorului, din care sa rezulte ca, in raport cu numarul de angajati, angajatorul si-a indeplinit obligatia, potrivit legii, de a angaja persoane cu handicap, respectiv ca nu are, potrivit legii, obligatia de a angaja persoane cu handicap, in situatia angajatorilor care incadreaza in munca persoane cu handicap.

Pentru a beneficia lunar, pe o perioada de 6 luni, de suma reprezentand reducerea contributiei datorate, calculata potrivit art. 62 alin. (3) din norme, angajatorii au obligatia de a deduce, in conditiile legii, aceasta suma si de a depune declaratia lunara privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferenta lunii respective, potrivit titlului IX^2 «Contributii sociale obligatorii» din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la expirarea termenului prevazut de lege pentru depunerea acestei declaratii lunare.

*** ORDIN Nr. 46/C/2011  al ministrului Justitiei pentru aprobarea Normelor privind tarifele de onorarii pentru serviciile prestate de notarii publici

Firme interesate
Notarii publici, beneficiarii de servicii notariale

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Notar public, cetateni, consilier juridic

Index
Onorariile pentru serviciile prestate de notarii publici se stabilesc de catre Consiliul Uniunii Nationale a Notarilor Publici, cu aprobarea ministrului justitiei.
Onorariile notariale se calculeaza cu respectarea dispozitiilor art. 28 alin. (2) lit. c) din Legea notarilor publici si a activitatii notariale nr. 36/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare lege.

Pentru serviciile prestate, notarii publici au dreptul la:

a) onorarii stabilite in sume determinate;
b) onorarii graduale - pe transe si in cote procentuale - in raport cu valoarea determinata sau determinabila a obiectului actului. Onorariul gradual si procentual este datorat si daca actul este supus conditiei sau termenului.

La stabilirea onorariilor dupa criteriul valoric se vor respecta transele si procentele mentionate in anexele nr. 2 si 3.

In cazul actelor complexe, care cuprind mai multe operatiuni juridice, onorariul se stabileste pentru fiecare operatiune in parte.

Daca este necesar ca actul sau procedura notariala sa cuprinda dispozitii sau anexe referitoare la intregirea intelesului inscrisului sau pentru explicarea acestuia, dispozitiile alineatului precedent nu sunt aplicabile.

Pentru prevenirea evaziunii fiscale, notarul public are obligatia de a cere partilor sa declare valoarea convenita in mod real pentru bunurile ce fac obiectul actelor sau procedurilor notariale, punandu-le in vedere consecintele nedeclararii valorii reale a tranzactiei. In cazul in care notarul public are indoieli cu privire la sinceritatea valorii declarate de parti, poate refuza intocmirea actului printr-o incheiere motivata.
La actele si procedurile notariale care au ca obiect bunuri mobile, onorariul se calculeaza prin aplicarea cotei procentuale prevazute in tarifele de onorarii, la valoarea declarata de parti, cu exceptia cazurilor prevazute in anexa nr. 1.

Pentru autentificarea actelor care au ca obiect bunuri imobile, onorariul se calculeaza la valoarea declarata de parti. In cazul in care valoarea declarata de parti este inferioara valorii din expertizele cu privire la valorile orientative intocmite in conditiile art. 77^1 alin. (4) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, onorariul se va stabili la aceasta din urma valoare.

Onorariile se stabilesc si se incaseaza in lei.

Tarifele de onorarii contin scutiri si reduceri pentru actele intocmite in scopul valorificarii unor drepturi prevazute de legi speciale si de protectie sociala, prevazute in anexa nr. 5.
In onorariile stabilite, potrivit tarifului, sunt cuprinse activitatile si serviciile efectiv prestate, astfel:

a) activitatea de consultatie si informare pentru culegerea datelor necesare de la parti pentru a deslusi vointa acestora;
b) tehnoredactarea actului;
c) multiplicarea actului;
d) procedura notariala indeplinita: autentificare, legalizare de semnatura, dare de data certa, certificare, legalizare etc.;
e) arhivarea si pastrarea actului in arhiva notarului public;
f) alte servicii prestate partilor care participa la incheierea actului notarial, cu respectarea dispozitiilor art. 48 din lege.

Se includ, din punctul de vedere al taxarii, in activitatile si serviciile prevazute la alin. (1) lit. a)-f), dupa caz, servicii precum:

- obtinerea extrasului de carte funciara de informare sau, dupa caz, de autentificare;
- comunicarea actelor supuse publicitatii imobiliare la birourile de carte funciara de la locul situarii imobilului;
- calcularea, incasarea si virarea la bugetul de stat a impozitului pe tranzactii;
- calcularea, incasarea si virarea la bugetul de stat a tarifelor de publicitate imobiliara;
- comunicarea actelor catre registrele electronice tinute de Uniunea Nationala a Notarilor Publici si interogarea bazei de date a acestor registre, cand este cazul;
- deplasarea notarului public in afara sediului biroului notarial.

Nerespectarea de catre notarii publici a dispozitiilor prezentelor norme, cu privire la stabilirea si incasarea onorariilor, constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza conform art. 39 si urmatoarele din lege.

Consultatiile juridice in materie notariala, scrise sau verbale, se deduc din onorariul final numai daca, in baza acestora, partile au incheiat un act notarial la acelasi birou notarial pentru care s-a perceput onorariul stabilit potrivit tarifelor prevazute in anexele nr. 1-5, care fac parte integranta din prezentele norme.

In situatia in care se solicita reconstituirea unui act original, iar pierderea sau distrugerea acestuia s-a produs in timpul in care inscrisul s-a aflat in pastrarea notarului public, nu se va percepe onorariu.

Onorariile pentru inventarierea inscrisurilor, documentelor, sumelor de bani, hartiilor de valoare, cecurilor sau altor valori gasite cu ocazia efectuarii inventarului succesoral, precum si pentru primirea in depozit a acestora se calculeaza pentru fiecare dintre cele doua operatiuni in parte.

Prin primul exemplar se intelege un exemplar original pentru fiecare persoana parte a actului, un exemplar pentru arhiva si, daca este cazul, un exemplar pentru cartea funciara. In cazul in care se solicita un numar mai mare de exemplare originale decat cele intelese prin sintagma "primul exemplar", pentru acestea se va percepe onorariul prevazut in anexa nr. 1, la rubrica "pentru fiecare exemplar in plus".

Onorariul pentru autentificarea procurilor se va percepe in suma fixa, in cuantumul prevazut in anexa nr. 1 pct. 5, indiferent de numarul mandantilor si al mandatarilor.
Pentru procurile care au ca obiect vanzarea sau cumpararea de bunuri, in cuprinsul carora se mentioneaza pretul tranzactiei, cu precizarea ca acesta se va incasa de catre mandatari, onorariile se stabilesc in suma fixa.

Pentru autentificarea declaratiilor in care sunt mai multi declaranti, onorariul se calculeaza in suma fixa, in conditiile anexei nr. 1 pct. 19, indiferent de numarul declarantilor.

Onorariul pentru eliberarea incheierii privind verificarile efectuate in registrele de evidenta ale camerelor notarilor publici si ale Uniunii Nationale a Notarilor Publici se percepe in suma fixa, in cuantumul prevazut in anexa nr. 1 pct. 10.

Onorariul pentru solutionarea cererii de divort prin acordul sotilor se va percepe in suma fixa, in cuantumul prevazut in anexa nr. 1 pct. 28.

In cazul in care acte de natura celor prevazute in aceasta sectiune se incheie prin alte proceduri notariale decat autentificarea, si anume: legalizarea de semnatura, darea de data certa, certificarea etc., cu exceptia actelor pentru care legea prevede forma autentica drept conditie ad validitatem, onorariile se vor calcula in suma fixa, potrivit anexei nr. 1.

In cadrul procedurii succesorale, onorariile pentru eliberarea certificatului de mostenitor se stabilesc pe certificat de mostenitor, indiferent de numarul mostenitorilor, tinand seama de transele valorice, de categoriile de servicii si proceduri, si au in vedere, prin calcul distinct, valoarea fiecarei mase succesorale, precum si gradul de rudenie al mostenitorilor cu defunctul.

Onorariile astfel stabilite se vor aplica numai pentru mostenitorii legali ai defunctului.
Pentru mostenitorii testamentari care nu sunt sot sau rude in grad succesibil cu defunctul, onorariile se majoreaza cu 25%.

La succesiunile succesive, onorariul se stabileste pentru fiecare masa succesorala in parte.

Pentru eliberarea unui certificat de mostenitor suplimentar, onorariul se va calcula, conform alin. (1) si (4) si transelor valorice prevazute in anexa nr. 3, la valoarea bunurilor care fac obiectul suplimentarii, aduse la masa succesorala.

In cazul in care in cadrul procedurii succesorale se efectueaza inventarierea bunurilor, cu sau fara aplicarea de sigilii ori predarea in custodie, onorariul pentru efectuarea inventarului se stabileste la valoarea bunurilor, potrivit anexei nr. 2 pct. XII lit. b). Valoarea bunurilor luata in calcul la onorariul stabilit pentru efectuarea inventarului nu va include valoarea bunurilor inventariate prin comisie rogatorie.

Dispozitiile alin. (1) sunt aplicabile si in situatia in care inventarul se efectueaza prin comisie rogatorie. Valoarea bunurilor luata in calcul la onorariul stabilit pentru efectuarea inventarului va include doar valoarea bunurilor inventariate prin comisie rogatorie.

Daca in cadrul procedurii succesorale se vor presta si alte servicii in conditiile art. 72-73 din lege, onorariul se poate majora pana la 25%.

La inregistrarea cererii de dezbatere a procedurii succesorale se va putea percepe anticipat onorariul minim stabilit pentru eliberarea certificatului de mostenitor. Din onorariul final se va deduce onorariul platit anticipat.

La repunerea pe rol a cauzelor suspendate se va percepe onorariul datorat pentru actele de procedura efectuate pana la suspendarea cauzei.
Sunt scutite de plata onorariilor urmatoarele acte intocmite in scopul valorificarii unor drepturi prevazute de legi speciale si de protectie sociala:

a) declaratii privind ajutorul de somaj;
b) declaratii privind ajutorul social;
c) declaratii privind obtinerea alocatiei de stat pentru copii;
d) declaratii privind acordarea burselor pentru elevi si studenti, pentru obtinerea de rechizite scolare si pentru obtinerea de locuri de cazare in camine;
e) declaratii privind stabilirea sau valorificarea drepturilor fostilor detinuti politici, veteranilor de razboi si vaduvelor acestora;
f) declaratii privind valorificarea drepturilor persoanelor cu handicap;
g) declaratii si procuri necesare in cadrul procedurii de obtinere a despagubirilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 156/2007 privind despagubirea persoanelor fizice care au constituit depozite la Casa de Economii si Consemnatiuni C.E.C. - S.A., aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 232/2008, in vederea achizitionarii de autoturisme.

Se pot acorda scutiri in cazurile in care statului roman ii revine obligatia de plata a onorariului.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 25 Februarie 2011
Votati articolul "Rata dobanzii la rezervele minime, noi formulare fiscale, scaderea onorariilor notarilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016