Registrul National al Registrelor (RNR) este infiintat de MCSI printr-o propunere legislativa menita sa aduca sub aceeasi umbrela virtualizarea tuturor datelor cu privire la persoane, adrese, terenuri, firme si masini.
Sectorul public se informatizeaza (din nou!) cu Registrul National al Registrelor. "Am lansat in consultare publica proiectul de lege pentru realizarea interoperabilitatii IT&C intre institutii care va contribui determinant la procesul de debirocratizare prin e-guvernare. Prin acest proiect, parte a programului de guvernare, putem crea cadrul pentru o ampla actiune de interconectare a bazelor de date ale institutiilor publice in beneficiul companiilor si cetatenilor nostri care au nevoie de servicii publice electronice.
Elementul principal al proiectului este stabilirea unui cadru al registrelor de baza, fiind definite cinci astfel de registre: registrul persoanelor, adreselor, terenurilor, firmelor si cel auto. Totodata, se infiinteaza Registrul National al Registrelor (RNR), care functioneaza ca un index al datelor stocate de catre institutiile publice. Prin proiectul de lege sunt puse in practica recomandarile Cadrului European de Interoperabilitate (EIF)", spune ministrul Comunicatiilor.
Pe scurt, Registrul National al Registrelor (RNR) urmareste simplificarea procedurilor si debirocratizarea prin folosirea mijloacelor electronice de comunicare pentru a-i asigura cetateanului "un cadru adecvat, menit sa-i faciliteze accesul la serviciile circumscrise de <> si sa-i ofere posibilitatea de a utiliza un instrument modern in interes personal sau in relatia cu diversi terti care genereaza servicii electronice".
"Rolul RNR este unul de a simplifica acordurile administrative dintre institutii si de a institui un cadru organizat si clar pentru colaborarea interinstitutionala. Modelul propus pentru registrele de baza a tinut seama si de recomandarile europene, dar s-a dorit adaptarea acestuia la contextul nationatal", se mai precizeaza in argumentarea utilitatii proiectului de lege.
Autoritatea executiva mai arata ca "suportul tehnic al RNR este asigurat de o infrastructura informatica dedicata, denumita in continuare nod de interoperabilitate, care functioneaza ca o poarta de acces automat la toate registrele publice nationale si care permite schimbul de date intre institutiile si autoritatile publice in vederea asigurarii interoperabilitatii sistemelor informatice publice pentru furnizarea serviciilor publice electronice".
Conform proiectul de act normativ, RNR:
Autoritatile arata ca toata lumea va beneficia de pe urma implementarii RNR.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
"Mediul de afaceri va beneficia de acest sistem unic integrat in care principiile <> si <> vor fi puse in practica, timpul alocat obtinerii de servicii publice fiind diminuat atat prin limitarea progresiva pana la eliminarea prezentei la ghiseu, cat si prin reducerea timpului de raspuns la solicitarea unui serviciu public", arata ministerul Comunicatiilor.
Se mai subliniaza si faptul ca impactul asupra mediului va fi unul pozitiv, intrucat se va reduce folosirea hartiei.
Finalmente, notam obiectivele pe care RNR le are:
Proiectul pentru infiintarea Registrului National al Registrelor se afla in dezbatere publica si poate fi consultat in format .PDF dand click AICI!
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri