Intrebare: Este permisa detasarea unui consilier personal de la cabinetul unui ales local, pe perioada cat are contractul de munca incheiat pe durata determinata, la un alt angajator,respectand toata procedura specificata in Codul muncii?
Raspuns:
Detasarea este actul prin care se dispune schimbarea temporara a locului de munca, din dispozitia angajatorului, la un alt angajator, in scopul unor lucrari in interesul acestuia. In situatia dumneavoastra trebuie identificat interesul pentru detasare al angajatorului, iar interesul sa nu contravina incompatibilitatilor sau conflictelor de interese prevazute de Legea 161/2003, respectiv art. 47 din Legea 215/2001.
Consilierul personal de la cabinetul unui ales local este numit conform Legii 215/2001, mentionandu-se in acelasi act normativ faptul ca atributiile sunt stabilite de catre cel care l-a numit.
Prin urmare, detasarea este posibila atunci cand sunt indeplinite conditiile prevazute de art. 45 din Codul muncii, insa consilierul personal, numit conform dispozitiilor Legii 215/2001, este numit in vederea optimizarii activitatii alesului local respectiv, iar interesul detasarii trebuie legat de acest aspect si nu de un interes personal al alesului local respectiv.
Este greu de inteles care este motivul detasarii insa daca sunt respectate toate aceste conditiile, detasarea este legala.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Sub sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia celei prevazute la art. 248 alin. 1 lit. a, respectiv avertismentul scris, nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile. Se sanctoneaza un salariat cu avertisment scris. Precizati daca este suficienta comunicarea deciziei de sanctionare, cu avertisment in acest caz, pe e-mail-ul de serviciu al salariatului. Mentionez ca e-mail-ul de serviciu este utilizat oficial pentru comunicari importante,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul pensiei la limita de varsta in cei 40 de ani cu reducere de 5 ani, sunt inclusi anii pentru concediu crestere copii? Daca salariata are 40 de ani de munca 36 de ani munca 4 ani crestere copil = total 40 ani, poate iesi la pensie cu 5 ani mai devreme, 63-5 = 58 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<