Obligativitatea pentru partile unui conflict de a se prezenta la sedinta de informare cu privire la mediere a fost introdusa prin Legea 115/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator.
Potrivit art. 2 alin. (1) din Legea 192/2006, astfel cum a fost modificat de Legea 115/2012, daca legea nu prevede altfel, partile, persoane fizice sau persoane juridice, sunt obligate sa participe la sedinta de informare privind avantajele medierii, inclusiv, daca este cazul, dupa declansarea unui proces in fata instantelor competente, in vederea solutionarii pe aceasta cale a conflictelor in materie civila, de familie, in materie penala, precum si in alte materii, in conditiile prevazute de lege.
In litigiile prevazute de art. 601 din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, partile sunt tinute sa faca dovada participarii la sedinta de informare cu privire la avantajele medierii.
Asadar, anterior declansarii unui proces in fata instantelor de judecata, dar si ulterior acestui moment, daca este cazul, partile au obligatia sa participe la sedinta de informare privind avantajele medierii.
Mediatorul face informarea partilor desprea avantajele medierii, scopul medierii, efectele juridice ale medierii si ale acordului de mediere fara a pretinde onorariu.
Partile pot apela la un mediator pentru realizarea sedintei de informare atat din proprie initiativa, cat si la recomandarea instantei de judecata.
Astfel cum prevede art. 43 din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, partile aflate in conflict pot apela la un mediator prezentandu-se impreuna la acesta.
De asemenea, se poate ca numai una dintre parti sa se prezinte in fata mediatorului, situatie in care mediatorul, la cererea partii, va adresa celeilalte parti invitatia scrisa, in vederea informarii si acceptarii medierii, stabilind un termen de cel mult 15 zile. Invitatia se transmite prin orice mijloace care asigura confirmarea primirii textului. Partea solicitanta va furniza mediatorului datele necesare contactarii celeilalte parti.
Mai multe informatii despre mediere gasiti in Ghidul Mediatorului de Succes>>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<