Obligativitatea pentru partile unui conflict de a se prezenta la sedinta de informare cu privire la mediere a fost introdusa prin Legea 115/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator.
Potrivit art. 2 alin. (1) din Legea 192/2006, astfel cum a fost modificat de Legea 115/2012, daca legea nu prevede altfel, partile, persoane fizice sau persoane juridice, sunt obligate sa participe la sedinta de informare privind avantajele medierii, inclusiv, daca este cazul, dupa declansarea unui proces in fata instantelor competente, in vederea solutionarii pe aceasta cale a conflictelor in materie civila, de familie, in materie penala, precum si in alte materii, in conditiile prevazute de lege.
In litigiile prevazute de art. 601 din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, partile sunt tinute sa faca dovada participarii la sedinta de informare cu privire la avantajele medierii.
Asadar, anterior declansarii unui proces in fata instantelor de judecata, dar si ulterior acestui moment, daca este cazul, partile au obligatia sa participe la sedinta de informare privind avantajele medierii.
Mediatorul face informarea partilor desprea avantajele medierii, scopul medierii, efectele juridice ale medierii si ale acordului de mediere fara a pretinde onorariu.
Partile pot apela la un mediator pentru realizarea sedintei de informare atat din proprie initiativa, cat si la recomandarea instantei de judecata.
Astfel cum prevede art. 43 din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, partile aflate in conflict pot apela la un mediator prezentandu-se impreuna la acesta.
De asemenea, se poate ca numai una dintre parti sa se prezinte in fata mediatorului, situatie in care mediatorul, la cererea partii, va adresa celeilalte parti invitatia scrisa, in vederea informarii si acceptarii medierii, stabilind un termen de cel mult 15 zile. Invitatia se transmite prin orice mijloace care asigura confirmarea primirii textului. Partea solicitanta va furniza mediatorului datele necesare contactarii celeilalte parti.
Mai multe informatii despre mediere gasiti in Ghidul Mediatorului de Succes>>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<