Abordarea conflictului trebuie sa se realizeze intr-un mod pozitiv, adica in sensul acceptarii acestui fapt ca pe o modalitate de dezvoltare, de transformare care poate aduce progress si rezultate pozitive. Privit acestei abordari se schimba perspectiva asupra conflictului.
Partile conflictului trebuie sa aiba convingerea, increderea ca medierea ar putea fi o cale de a solutiona conflictul dintre ele.
Scopul medierii este acela de a asista partile in gasirea unei solutii favorabile.
Pentru gasirea acestei solutii favorabile tuturor partilor implicate in conflict, acestea trebuie sa lucreze ca intr-o echipa. Stabilindu-se astfel o alianta va fi mult mai usor in gasirea solutiilor pentru a rezolva problema comuna. Cu alte cuvinte, procesul de mediere trebuie privit ca o alianta intre parti.
Gasirea unei solutii de catre echipa va aduce o satisfactie cu atat mai mare.
Daca partile percep acesta unire de forte in gasirea solutiei la problema comuna, atunci pozitia acestora va fi una constructiva, de cooperare in cadrul medierii.
Atitudinea mediatorului poate avea o influenta puternica asupra procesului de mediere. Daca adopta o atitudine corecta, neutra, echidistanta fata de partile conflictului, respectuoasa, atunci se va instala o atmosfera de echilibru ce va influenta si atitudinea partilor participante la mediere.
In cadrul sedintelor de mediere comunicarea se va baza pe fapte si interese, cu pastrarea unui ton respectuos si fara a invinovati in vreun fel cealalta parte. Se va discuta despre ceea ce se poate face, nu despre ceea ce nu se poate.
De obicei partile aflate in conflict nu sunt dispuse sa renunte la pozitia lor, de aceea in locul enuntarii acestora este bine sa se ajunga la explorarea interesului si nevoilor fiecarei parti si gasirea unor interese si nevoi care ar fi comune pentru acestea.
Mediatorul se va abtine de la a judeca sau a da sfaturi partilor aflate in conflict, sarcina mediatorului fiind doar de a ajuta sa gaseasca propriile solutii la propria problema comuna.
Locul de desfasurare al intalnirii poate influenta in mod semnificativ deznodamantul medierii. Astfel este foarte importanta alegerea locului. Pentru a nu dezavantaja partile, sugeram ca de fiecare data medierea sa se poarte pe teren neutru, respectiv la sediul formei de exercitare a profesiei mediatorului.
De altfel, medierea trebuie sa se desfasoare intr-un loc linistit, in care este asigurata confidentialitatea.
Medierea de succes este cea in care toate partile conflictului pleaca de la masa negocierii satisfacuti de rezultat.
Sursa: Manualul Mediatorului de Succes
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: S.C. activeaza in domeniul fabricarii robinetilor de extractie petrol, cu un numar de 157 salariati. Categorii de meserii: frezor, lacatusi mecanici, vopsitori industriali, modelieri, etc. S.C. este in insolventa si o parte din activitate si-a modificat structura nevoilor de muncitori calificati. Societatea poate asigura la sediul sau, calificare la locul de munca? Care sunt conditiile si documentele necesare a.i. calificarea sa fie valabila si trecuta in Revisal?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Companie care are sediul in Ilfov, dar punct de lucru in Bucuresti, a obtinut in trecut delegare de competenta in Bucuresti. Care sunt pasii pentru accesarea si autorizarea accesului in Reges Online? Accesul se face cu CUI Companie sediu si apoi cum se acceseaza inregistrarile realizate pe punctul de lucru?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<