Cea mai mare provocare pentru antreprenorii care vor sa puna pe picioare un business este aceea de a gasi o sursa de finantare pentru a-si pune ideile in practica si a-si asigura primii ani pe piata. Chiar si cei care au deja niste bani pusi deoparte ajung adeseori in situatia de a avea nevoie de o sursa in plus de finantare, fie pentru situatii neprevazute, fie pentru costuri pe care nu le-au anticipat de la bun inceput.
Partea buna este ca antreprenorii au la dispozitie mai multe optiuni de finantare, insa alegerea celei mai potrivite depinde de mai multi factori: dimensiunea business-ului, obiectul de activitate, numarul de angajati, starea economiei etc. Iata care sunt cele mai populare solutii de finantare pentru intreprinderi:
Majoritatea antreprenorilor isi finanteaza afacerea printr-un imprumut bancar, pentru ca acesta le permite sa acceseze sume mai mari de bani si sa isi esaloneze rambursarea astfel incat sa nu fie sufocati de rate inca de la inceput. Un credit bancar pentru IMM are avantajul ca se poate obtine usor, online, fara sa mai pierzi timpul cu drumuri pana la banca si fara sa ti se ceara garantii materiale.
Pentru a obtine creditul, majoritatea institutiilor financiare cer antreprenorilor sa completeze o aplicatie, iar timpul de procesare difera de la o institutie la alta. In aceasta aplicatie ti se vor cere adeseori detalii despre tipul de firma pe care o ai, produsele sau serviciile pe care vrei sa le furnizezi sau detalii legale despre infiintarea companiei. Multe institutii solicita si datele financiare de la administratie, astfel ca sansele tale de a obtine un imprumut vor fi mici daca ai datorii fiscale.
Autofinantarea este cea mai simpla metoda pentru a finanta un business fara a te indatora, insa putini sunt antreprenorii care reusesc sa puna deoparte suficienti bani pentru a lansa o afacere. In primul rand, este nevoie de o cunoastere excelenta a pietei pe care urmeaza sa activezi. La fel de important este sa ai creionate cat mai fidel costurile pe care le vei avea in primul an de activitate si sa te asiguri ca nu ai omis nicio cheltuiala. Intotdeauna ar trebui sa ai rezerve financiare si pentru situatiile neprevazute care pot aparea, indiferent ca e vorba de o campanie de promovare ale carei costuri nu le-ai inclus in planul initial sau ca te lovesti de costuri neasteptat de mari in procesul de productie.
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul primar - INVATATORI 2 culegeri
Literatura romana Rezumatele textelor studiate in clasele V-VIII
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul prescolar - EDUCATORI 2 culegeri
Crowdfunding-ul s-a transformat intr-o forma populara de finantare, insa conditia pentru ca o astfel de campanie sa aiba succes este ca ideea din spatele business-ului sa fie una cat mai atractiva si sa se adreseze celor din generatia Millennials, intrucat acestia sunt cei care contribuie de regula prin donatii. Dezavantajul major al crowdfunding-ului este ca nu ai o garantie ca vei obtine suma de care ai nevoie si, in plus, poate dura un timp indelungat pana cand vei reusi sa strangi banii. Succesul depinde si de cat de bine stii sa iti vinzi in fata oamenilor ideea si cat de persuasiv esti, pentru a-i convinge sa investeasca in afacerea ta.
Investitorii pot fi o solutie pentru cei care au nevoie de o finantare consistenta pentru a-si pune ideea in practica, insa vei avea nevoie de multa putere de convingere si de abilitati de negociere pentru a convinge un investitor sa te finanteze si sa negociezi apoi procentul pe care el il va primi in schimb. Principala problema este ca investitorii isi directioneaza adeseori banii spre companii care au dovedit ca pot avea venituri constante si care au deja o vechime in industrie. Pentru a atrage o investitie substantiala pentru un startup, va trebui ca persoana care vine cu banii sa creada cu tarie in ideea ta si sa aiba certitudinea ca aceasta ii va aduce profituri peste cativa ani.
Decizia de a-ti finanta business-ul printr-o metoda sau alta iti apartine in totalitate. Fiecare solutie are avantajele si dezavantajele ei, motiv pentru care este bine sa iei in calcul toti factorii care pot avea un impact asupra afacerii tale si sa-ti cantaresti cu atentie fiecare optiune, astfel ca atunci cand iei o decizie sa fii pe deplin multumit de ea.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri