Dovada participarii la
sedinta de informare privind avantajele medierii se face printr-un certificat de informare eliberat de mediatorul care a realizat informarea.
In situatia in care una dintre parti refuza in scris participarea la sedinta de informare, nu raspunde invitatiei in vederea informarii si acceptarii medierii ori nu se prezinta la data fixata pentru sedinta de informare, se intocmeste un proces-verbal, care se depune la dosarul instantei.
Legea nu reglementeaza continutul acestor documente care trebuie redactate de catre mediator. In aceste conditii Consiliul de Mediere a adoptat "GHIDUL PENTRU ORGANIZAREA SI DESFASURAREA SEDINTEI DE INFORMARE PRIVIND MEDIEREA", publicat pe site-ul institutiei (www.cmediere.ro).
De asemenea, Consiliul de Mediere a adoptat atat forma Certificatului de informare, cat si a Procesului verbal, ca anexe la acest ghid.
Atentie! Certificatul trebuie semnat de catre mediator si de partile participante la sedinta de informare, iar eliberarea acestuia se va face numai dupa semnarea lui de catre mediator si toate partile conflictului independent de sustinerea informarii in comun sau individual. Certificatul se elibereaza intr-un numar de exemplare originale egal cu numarul partilor
informate plus unul pentru arhiva formei de exercitare a profesiei.
In situatia in care partile participante nu confirma participarea la sedinta de informare, una dintre parti refuza in scris participarea ori, desi a acceptat participarea nu se prezinta la data fixata pentru sedinta, mediatorul nu va elibera certificatul de informare, ci va intocmi un proces-verbal in care va consemna situatia specifica acelui caz.
In cazul imposibilitatii finalizarii indiferent de motiv, meditorul va elibera procesul-verbal care se depune la dosarul instantei.
Detalii mai multe despre mediere
aici.
sursa: Manualul Mediatorilor de Succes
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<