In trimestrul I/2010 unitatile de parchet din cadrul Ministerului Public au avut de solutionat 955.208 dosare inregistrandu-se o crestere cu 17,7% a stocului de dosare fata de perioada similara a anului 2009. In aceasta perioada au fost solutionate 126.984 de cauze, dintre care au fost finalizate cu rechizitoriu 9.857, fiind dispusa trimiterea in judecata a 13.306 inculpati (din care 2.117 arestati preventiv).
In domeniul „micii coruptii” au fost solutionate 423 de cauze. Dintre acestea, 262 cauze privesc infractiunea de luare de mita, in care au fost trimisi in judecata 21 de inculpati, dintre care 5 arestati preventiv. De asemenea, au fost solutionate 63 de cauze de dare de mita, fiind trimisi in judecata 12 inculpati si 98 de cauze de trafic de influenta, fiind trimisi in judecata 12 inculpati.
Tendintele de crestere a diverselor fapte de coruptie reprezinta un fenomen ale carui mecanisme de producere, consecinte sociale si moduri de solutionare intereseaza factorii cu rol de control social, dar si opinia publica, interesata la randul sau de diminuarea acestui flagel in diferite sectoare de activitate publica. Din perspectiva normativa, predomina identificarea acestui fenomen cu obtinerea unor avantaje materiale sau morale din exercitarea unei functii publice, cei implicati ignorand moralitatea sau legalitatea si utilizand pentru satisfacerea intereselor lor aceste mijloace ilicite.
Literatura romana Rezumatele textelor studiate in clasele V-VIII
Teste rezolvate de matematica pentru clasele V-VIII
Evaluarea Nationala - Teste rezolvate de matematica pentru clasa a VIII-a
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul prescolar - EDUCATORI 2 culegeri
Forme grave ale coruptiei, luarea de mita, traficul de influenta se adauga infractiunilor de serviciu sau in legatura cu serviciul si constau in primirea de bani, de bunuri de catre o persoana sau pretinderea lor ori acceptarea unor promisiuni in acest sens, pentru a indeplini sau nu un act ori pentru a interveni pe langa un functionar competent sa indeplineasca un act de serviciu, cu scopul de a-l determina sa faca sau sa nu faca acel act.
Relatiile sociale afectate de aceste acte infractionale sunt cele referitoare la activitatea de serviciu a carei normala si buna desfasurare este incompatibila cu suspiciunea ca functionarii pot fi influentati in exercitarea atributiilor lor. Periculozitatea acestor fapte este evidenta, iar in cazul traficului de influenta este indiferent daca oferta este sau nu acceptata. Traficul de influenta reprezinta un contract cu o cauza ilicita de vanzare – cumparare a influentei, intemeiat pe mijloace de infaptuire care nu sunt prevazute si permise de lege ca activitate legala. Subiectii activi ai acestor fapte lasa sa se creada ca au influenta, iar influenta lor apare ca realizabila, credibila si posibila.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri