Cei 2.000 de specialisti angajati in perioada starii de alerta in directiile de sanatate publica si in serviciile de ambulanta isi vor putea pastra locurile de munca, potrivit unei hotarari adoptate de Guvern. Angajarile au fost facute cu caracter temporar pentru a permite serviciilor de Sanatate sa faca fata numarului mare de solicitari din partea pacientilor. Acum, toti acesti specialisti au dreptul sa dea concurs pentru a-si pastra locurile de munca.
Organizarea concursurilor a fost aprobată, luni, printr-o Hotarare de Guvern.
Concret, Hotararea de Guvern pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii prevede ca cei 2.000 de specialisti angajati in perioada starii de alerta, declarata in contextul pandemiei COVID-19, in directiile de sanatate publica si in serviciile de ambulanta, vor putea fi mentinuti in sistemul de sanatate, se arata intr-un
comunicat postat pe site-ul Guvernului.
2.000 de posturi ocupate la DSP-uri si Ambulanta pe timpul starii de alerta
Prin Hotararea aprobata de Guvern a fost stabilit cadrul legal pentru organizarea examenelor in vederea ocuparii posturilor pe perioada nedeterminata pentru personalul angajat pe perioada starii de alerta pe cele 2.000 de posturi aprobate pentru personalul contractual din cadrul directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti si al serviciilor de ambulanta judetene si Serviciului de Ambulanta Bucuresti – Ilfov.
De asemenea, documentul aduce o serie de modificari ale structurii organizatorice in vederea eficientizarii activitatii si a cresterii capacitatii administrative a Ministerului Sanatatii.
In cadrul ministerului se va infiinta o structura de specialitate in vederea implementarii reformelor si de monitorizare a stadiului de indeplinire a tintelor si jaloanelor cu privire la Planul National de Redresare si Rezilienta, mecanism prin care Romania poate accesa fonduri externe rambursabile si nerambursabile in cadrul Mecanismului de Redresare si Rezilienta.
Textul Proiectului de Hotarare de Guvern
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. I - Hotararea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 139 din 2 martie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, dupa litera k) se introduce o noua litera, lit. l), cu urmatorul cuprins:
” l) implementeaza reformele si investitiile si monitorizeaza stadiul de indeplinire pentru fiecare jalon/tinta cuprinse in Planul national de redresare si rezilienta al Romaniei, in calitate de coordonator de reforma si investitii, din domeniul sanatatii, cu respectarea anexei la Decizia Consiliului Uniunii Europene 2021/0309 (NLE) din 28 octombrie 2021 de aprobare a evaluarii Planului national de redresare si rezilienta al Romaniei.”
2. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
” Art. 8 (1) Secretarii de stat indeplinesc in principal urmatoarele atributii:
a) coordoneaza activitatea structurilor din cadrul ministerului, stabilite prin ordin al ministrului sanatatii;
b) avizeaza documentele elaborate sau avizate de structurile din cadrul ministerului, pe care le coordoneaza;
c) coordoneaza activitatea institutiilor aflate in subordinea ministerului, stabilite prin ordin al ministrului sanatatii.
(2) Secretarii de stat se subordoneaza ministrului sanatatii si indeplinesc si alte atributii stabilite prin ordin al ministrului sanatatii.”
3. La articolul 13, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
” (3) Numarul maxim de posturi este de 449, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului.”
4. Anexele nr. 1-3 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1-3 la prezenta hotarare.
Art. II - Incadrarea personalului ministerului in numarul maxim de posturi aprobat si in noua structura organizatorica se realizeaza in termen de minimum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, cu respectarea prevederilor legale aplicabile personalului contractual si functionarilor publici in cazul reorganizarii institutiei publice.
Cu o experienta de aproape 12 ani in presa scrisa, Ana Maria Ghiarasim aduce in fata cititorilor E-juridic cele mai importante noutati legate de legislatia in domeniu, explicate si comentate in detaliu. Stiri, legi si informatii la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Un salariat este sanctionat disciplinar cu reducerea salariului pe 3 luni insa refuza sa primeasca personal decizia, se trimite acasa prin curier cu confirmare de primire art. 252 Codul muncii insa refuza sa primeasca plicul. Decizia respectiva se va pune in aplicare daca salariatul NU o primeste. Cum se procedeaza in acest caz? Daca se pune in aplicare cu ce data - cu data revenirii plicului in societate? Cand se transmite in Revisal ?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa ma ajutati in urmatoarea situatie: speta ar fi: salariata cu norma intreaga peste 26 ani, Salar brut 6000 lei la fel si ultimele 6 luni anterioare concediului medical, fara pers. in intretinere, fara tichete, sporuri., are stagiu de cotizare. Are 17 zile de concediu prenatal si 4 zile lucrate. La calculul salariului aferent timpului lucrat avem 1143 Ron la care trebuie sa ii aplicam deducerea de baza. Intrebarea ar fi, cat este deducerea personala de baza in aceasta situatie? 4050*20%...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Rog sa imi transmiteti cum se calculeaza preavizul pentru un angajat care are specificat in contractul de munca, urmatoarele date: - Lucreaza de Luni pana Joi cu o durata a muncii de 10 ore/zi; - Vinerea nu se lucreaza. Intrebare: Se include si ziua de vineri in calculul celor 20 de zile de preaviz?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<