Cei 2.000 de specialisti angajati in perioada starii de alerta in directiile de sanatate publica si in serviciile de ambulanta isi vor putea pastra locurile de munca, potrivit unei hotarari adoptate de Guvern. Angajarile au fost facute cu caracter temporar pentru a permite serviciilor de Sanatate sa faca fata numarului mare de solicitari din partea pacientilor. Acum, toti acesti specialisti au dreptul sa dea concurs pentru a-si pastra locurile de munca.
Organizarea concursurilor a fost aprobată, luni, printr-o Hotarare de Guvern.
Concret, Hotararea de Guvern pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii prevede ca cei 2.000 de specialisti angajati in perioada starii de alerta, declarata in contextul pandemiei COVID-19, in directiile de sanatate publica si in serviciile de ambulanta, vor putea fi mentinuti in sistemul de sanatate, se arata intr-un
comunicat postat pe site-ul Guvernului.
2.000 de posturi ocupate la DSP-uri si Ambulanta pe timpul starii de alerta
Prin Hotararea aprobata de Guvern a fost stabilit cadrul legal pentru organizarea examenelor in vederea ocuparii posturilor pe perioada nedeterminata pentru personalul angajat pe perioada starii de alerta pe cele 2.000 de posturi aprobate pentru personalul contractual din cadrul directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti si al serviciilor de ambulanta judetene si Serviciului de Ambulanta Bucuresti – Ilfov.
De asemenea, documentul aduce o serie de modificari ale structurii organizatorice in vederea eficientizarii activitatii si a cresterii capacitatii administrative a Ministerului Sanatatii.
In cadrul ministerului se va infiinta o structura de specialitate in vederea implementarii reformelor si de monitorizare a stadiului de indeplinire a tintelor si jaloanelor cu privire la Planul National de Redresare si Rezilienta, mecanism prin care Romania poate accesa fonduri externe rambursabile si nerambursabile in cadrul Mecanismului de Redresare si Rezilienta.
Textul Proiectului de Hotarare de Guvern
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. I - Hotararea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 139 din 2 martie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, dupa litera k) se introduce o noua litera, lit. l), cu urmatorul cuprins:
” l) implementeaza reformele si investitiile si monitorizeaza stadiul de indeplinire pentru fiecare jalon/tinta cuprinse in Planul national de redresare si rezilienta al Romaniei, in calitate de coordonator de reforma si investitii, din domeniul sanatatii, cu respectarea anexei la Decizia Consiliului Uniunii Europene 2021/0309 (NLE) din 28 octombrie 2021 de aprobare a evaluarii Planului national de redresare si rezilienta al Romaniei.”
2. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
” Art. 8 (1) Secretarii de stat indeplinesc in principal urmatoarele atributii:
a) coordoneaza activitatea structurilor din cadrul ministerului, stabilite prin ordin al ministrului sanatatii;
b) avizeaza documentele elaborate sau avizate de structurile din cadrul ministerului, pe care le coordoneaza;
c) coordoneaza activitatea institutiilor aflate in subordinea ministerului, stabilite prin ordin al ministrului sanatatii.
(2) Secretarii de stat se subordoneaza ministrului sanatatii si indeplinesc si alte atributii stabilite prin ordin al ministrului sanatatii.”
3. La articolul 13, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
” (3) Numarul maxim de posturi este de 449, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului.”
4. Anexele nr. 1-3 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1-3 la prezenta hotarare.
Art. II - Incadrarea personalului ministerului in numarul maxim de posturi aprobat si in noua structura organizatorica se realizeaza in termen de minimum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, cu respectarea prevederilor legale aplicabile personalului contractual si functionarilor publici in cazul reorganizarii institutiei publice.
Cu o experienta de aproape 12 ani in presa scrisa, Ana Maria Ghiarasim aduce in fata cititorilor E-juridic cele mai importante noutati legate de legislatia in domeniu, explicate si comentate in detaliu. Stiri, legi si informatii la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<