Cei 2.000 de specialisti angajati in perioada starii de alerta in directiile de sanatate publica si in serviciile de ambulanta isi vor putea pastra locurile de munca, potrivit unei hotarari adoptate de Guvern. Angajarile au fost facute cu caracter temporar pentru a permite serviciilor de Sanatate sa faca fata numarului mare de solicitari din partea pacientilor. Acum, toti acesti specialisti au dreptul sa dea concurs pentru a-si pastra locurile de munca.
Organizarea concursurilor a fost aprobată, luni, printr-o Hotarare de Guvern.
Concret, Hotararea de Guvern pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii prevede ca cei 2.000 de specialisti angajati in perioada starii de alerta, declarata in contextul pandemiei COVID-19, in directiile de sanatate publica si in serviciile de ambulanta, vor putea fi mentinuti in sistemul de sanatate, se arata intr-un
comunicat postat pe site-ul Guvernului.
2.000 de posturi ocupate la DSP-uri si Ambulanta pe timpul starii de alerta
Prin Hotararea aprobata de Guvern a fost stabilit cadrul legal pentru organizarea examenelor in vederea ocuparii posturilor pe perioada nedeterminata pentru personalul angajat pe perioada starii de alerta pe cele 2.000 de posturi aprobate pentru personalul contractual din cadrul directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti si al serviciilor de ambulanta judetene si Serviciului de Ambulanta Bucuresti – Ilfov.
De asemenea, documentul aduce o serie de modificari ale structurii organizatorice in vederea eficientizarii activitatii si a cresterii capacitatii administrative a Ministerului Sanatatii.
In cadrul ministerului se va infiinta o structura de specialitate in vederea implementarii reformelor si de monitorizare a stadiului de indeplinire a tintelor si jaloanelor cu privire la Planul National de Redresare si Rezilienta, mecanism prin care Romania poate accesa fonduri externe rambursabile si nerambursabile in cadrul Mecanismului de Redresare si Rezilienta.
Textul Proiectului de Hotarare de Guvern
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. I - Hotararea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 139 din 2 martie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, dupa litera k) se introduce o noua litera, lit. l), cu urmatorul cuprins:
” l) implementeaza reformele si investitiile si monitorizeaza stadiul de indeplinire pentru fiecare jalon/tinta cuprinse in Planul national de redresare si rezilienta al Romaniei, in calitate de coordonator de reforma si investitii, din domeniul sanatatii, cu respectarea anexei la Decizia Consiliului Uniunii Europene 2021/0309 (NLE) din 28 octombrie 2021 de aprobare a evaluarii Planului national de redresare si rezilienta al Romaniei.”
2. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
” Art. 8 (1) Secretarii de stat indeplinesc in principal urmatoarele atributii:
a) coordoneaza activitatea structurilor din cadrul ministerului, stabilite prin ordin al ministrului sanatatii;
b) avizeaza documentele elaborate sau avizate de structurile din cadrul ministerului, pe care le coordoneaza;
c) coordoneaza activitatea institutiilor aflate in subordinea ministerului, stabilite prin ordin al ministrului sanatatii.
(2) Secretarii de stat se subordoneaza ministrului sanatatii si indeplinesc si alte atributii stabilite prin ordin al ministrului sanatatii.”
3. La articolul 13, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
” (3) Numarul maxim de posturi este de 449, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului.”
4. Anexele nr. 1-3 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1-3 la prezenta hotarare.
Art. II - Incadrarea personalului ministerului in numarul maxim de posturi aprobat si in noua structura organizatorica se realizeaza in termen de minimum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, cu respectarea prevederilor legale aplicabile personalului contractual si functionarilor publici in cazul reorganizarii institutiei publice.
Cu o experienta de aproape 12 ani in presa scrisa, Ana Maria Ghiarasim aduce in fata cititorilor E-juridic cele mai importante noutati legate de legislatia in domeniu, explicate si comentate in detaliu. Stiri, legi si informatii la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In situatia in care exista un asociat si 2 administratori, pot presta servicii ambii administratori unul este si asociatul unic ce tin de obiectul de activitate al societatii transport alternativ-Bolt fara sa detina CIM sau contract de administrare?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am angajat o persoana cu contract de munca cu 8 ore, pe perioada nedeterminata, dar a venit doar o zi, nu a muncit doar i s-a prezentat ce are de facut apoi dupa masa a sunat ca nu mai vine ca a acceptat o alta oferta. In acest caz cum trebuie sa desfacem contractul angajatului? Pe perioada de proba? Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua in care a fost la servici dar nu a lucrat?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem angajati care aduc concediu medical eliberat de diferiti medici, care se suprapun. Modul de calcul al acestor concedii medicale se platesc conform legislatiei in vigoare, adica primul concediu medical se plateste pana la data inceperii urmatorului. Intrebarea este: in declaratia 112, aceste concedii medicale trebuie sa apara ca si durata conform platii sau conform duratei care apare pe formularul de concediu medical eliberat de catre medic? Care este legislatia unde se precizeaza acest...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<