Va prezentam mai jos modelul de cerere de completat cand doriti accesul la anumite informatii publice. Retineti totodata ca o informatie de interes public presupune orice informatie care se refera la activitatile, sau care rezulta din activitatile unei autoritati sau institutii publice.
Exista insa o serie de exceptii, adica informatii despre care legea spune ca nu pot fi facute publice si anume datele personale, informatiile privind ancheta penala si procedurile judiciare daca se pericliteaza bunul mers al anchetei, se dezvaluie surse confidentiale sau se aducere atingere unui proces echitabil.
MODEL SOLICITARE Legea 544/2001
Denumirea autoritatii sau institutiei publice ......................................................
Adresa:......................................................
Data:......................................................
Stimate domnule/Stimata doamna
Prin prezenta formulez o cerere conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public.
......................................................
Doresc ca informatiile solicitate sa imi fie furnizate, in format electronic, la urmatoarea adresa de e-mail: /prin posta la adresa /prin fax la numarul ...................................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................................
Sunt dispus sa platesc taxele aferente serviciilor de copiere a documentelor solicitate (daca se solicita copii in format scris).
Va multumesc pentru solicitudine,
......................................................
(semnatura petentului)
Numele si prenumele petentului ............................................
Adresa/e-mail: .....................................................................
Telefon/fax (optional)
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Este specificat in CIM, la obligatiile angajatorilor: "sa informeze salariatul cu privire la obligatia de a adera la un fond de pensii administrat privat, in conditiile legii". As dori un model de document cu toate detaliile obligatorii care trebuie sa existe privind aceasta informare. Sau am putea sa inseram un paragraf in Minuta de informare privind acest aspect? Daca da, va rog, sa imi spuneti exact ce informatii trebuie sa contina pt a fii conform legii.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem situatia unui certificat medical emis pt un cod de diagnostic 585 din 01/05 in 04/05. Certificatul are bifa pe "In continuare", desi nu este relevant in acest context. Ulterior am primit un alt certificat medical pt perioada 05/05-19/05 cu acelasi cod de diagnostic 585, cu bifa pe "Initial". Acest certificat medical nu trebuie sa aiba bifa pe "In continuare" fiind emis imediat dupa primul si avand acelasi cod de diagnostic? Medicul i-a spus angajatei ca data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unui salariat angajat ca sofer distributie marfa in tara va rog sa-mi comunicati daca locul de munca este mobil in contractul de munca? In aceasta situatie ar trebui trecut ca zona toata tara? In baza clauzei de mobilitate se acorda prestatii in natura nu in bani, respectiv telefon, card combusibil, este ok?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<