Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Legislatia judirica actualizata la zi 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Capitolul VII - Organizarea Inspectiei Judiciare si statutul inspectorilor judiciari - Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii

Capitolul VII - Organizarea Inspectiei Judiciare si statutul inspectorilor judiciari - Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii
Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii - Capitolul VII - Organizarea Inspectiei Judiciare si statutul inspectorilor judiciari

CAPITOLUL VII - Organizarea Inspectiei Judiciare si statutul inspectorilor judiciari

Art. 65
(1) Inspectia Judiciara functioneaza ca structura cu personalitate juridica in cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, cu sediul in municipiul Bucuresti.
(2) Inspectia Judiciara este condusa de un inspector-sef - judecator numit prin concurs organizat de Consiliul Superior al Magistraturii, ajutat de un inspector-sef adjunct - procuror, desemnat de inspectorul-sef.
(3) Inspectia Judiciara actioneaza potrivit principiului independentei operationale in raport cu Consiliul Superior al Magistraturii, instantele judecatoresti, parchetele de pe langa acestea si in relatia cu celelalte autoritati publice, exercitandu-si atributiile de analiza, verificare si control in domeniile specifice de activitate, in temeiul legii si pentru asigurarea respectarii acesteia.
(4) Normele pentru efectuarea lucrarilor de inspectie se aproba de catre inspectorul-sef, prin regulament.
(5) Inspectorul-sef este ordonator principal de credite.

Art. 66
(1) Pentru realizarea atributiilor sale, Inspectia Judiciara dispune de un aparat propriu.


(2) Aparatul propriu al Inspectiei Judiciare este organizat in directii, servicii si birouri. In cadrul aparatului propriu al Inspectiei Judiciare functioneaza inspectori judiciari, personal de specialitate juridica asimilat magistratilor, functionari publici, personal contractual si specialisti IT.
(3) Organizarea si functionarea Inspectiei Judiciare, structura organizatorica si atributiile compartimentelor se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al inspectorului-sef, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(4) Inspectia Judiciara functioneaza cu un numar de posturi necesar care sa ii asigure indeplinirea activitatii in conditii optime.
(5) Abrogat
(6) Numarul maxim de posturi pentru aparatul Inspectiei Judiciare poate fi modificat prin hotarare a Guvernului, la propunerea inspectorului-sef.
(7) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Inspectiei Judiciare se asigura integral de la bugetul de stat.

Art. 67
(1) Inspectorul-sef este numit de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii dintre inspectorii judiciari in functie, in urma unui concurs care consta in prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere respective, urmarindu-se competentele manageriale, gestiunea eficienta a resurselor, capacitatea de a-si asuma decizii si responsabilitati, competentele de comunicare si rezistenta la stres.
(2) Concursul se organizeaza de Consiliul Superior al Magistraturii, potrivit regulamentului aprobat prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(3) Organizarea concursului pentru ocuparea postului de inspector-sef se anunta cu cel putin 3 luni inaintea datei acestuia.
(31) Componenta comisiei de concurs este urmatoarea:
a) 3 membri judecatori, care fac parte din Sectia pentru judecatori si au functionat la o instanta de grad corespunzator celui necesar pentru ocuparea functiei de inspector judiciar, desemnati de Sectia pentru judecatori;
b) un membru procuror, care face parte din Sectia pentru procurori si a functionat la un parchet de grad corespunzator celui necesar pentru ocuparea functiei de inspector judiciar, desemnat de Sectia pentru procurori;
c) un membru al Consiliului Superior al Magistraturii, reprezentant al societatii civile, desemnat de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii;
d) un psiholog desemnat de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, care va prezenta un raport consultativ, dupa prezentarea proiectului referitor la exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere, de catre fiecare candidat.
(4) Mandatul inspectorului-sef si al inspectorului-sef adjunct este de 3 ani si poate fi innoit o singura data, cu respectarea prevederilor alin. (1).
(41) Mandatul de inspector judiciar se prelungeste de drept pana la expirarea mandatului de inspector-sef sau inspector-sef adjunct.
(5) Inspectorul-sef poate fi revocat din functie de catre Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, in cazul neindeplinirii sau indeplinirii necorespunzatoare a atributiilor manageriale. Revocarea se dispune pe baza raportului de audit prevazut la art. 68, numai ca urmare a propunerii formulate, in acest sens, de catre o comisie alcatuita conform alin. (31), insa fara participarea psihologului.
(6) Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii prin care se dispune revocarea din functie poate fi atacata cu recurs, in termen de 15 zile de la comunicare, la Sectia de contencios administrativ si fiscal a Inaltei Curti de Casatie si Justitie. Recursul suspenda executarea hotararii Consiliului Superior al Magistraturii. Hotararea prin care se solutioneaza recursul este definitiva.
(7) In situatia vacantarii functiei de inspector-sef sau, dupa caz, de inspector-sef adjunct al Inspectiei Judiciare ca urmare a expirarii mandatului, interimatul functiei se asigura de inspectorul-sef sau, dupa caz, de inspectorul-sef adjunct ale caror mandate au expirat, pana la data ocuparii acestor functii in conditiile legii.
(8) In caz de incetare a mandatului de inspector-sef ca urmare a altor situatii decat expirarea mandatului, interimatul functiei se asigura de catre inspectorul-sef adjunct pana la data ocuparii acestei functii in conditiile legii, iar in caz de incetare a mandatului de inspector-sef adjunct ca urmare a altor situatii decat expirarea mandatului, interimatul functiei se asigura de catre un inspector judiciar numit de inspectorul-sef pana la data ocuparii acestei functii in conditiile legii.

Art. 68
(1) Evaluarea calitatii managementului Inspectiei Judiciare se face anual, printr-un audit extern independent.
(2) Finantarea auditului prevazut la alin. (1) se face din bugetul Inspectiei Judiciare. Selectarea entitatii care va efectua auditul se face cu respectarea prevederilor legale privind achizitiile publice.
(3) La procedura de achizitie publica nu pot participa entitati din sectorul public sau entitati din sectorul privat la care statul este actionar.
(4) Raportul de audit se intocmeste in primele 3 luni ale anului si cuprinde, in mod obligatoriu, recomandari privind modul de indeplinire a atributiilor manageriale, organizarea eficienta, comportamentul si comunicarea, asumarea responsabilitatilor de catre conducerea Inspectiei Judiciare, precum si recomandari privind necesitatea de reducere sau, dupa caz, de suplimentare a posturilor acesteia.
(5) In termen de maximum 5 zile de la primirea raportului de audit, inspectorul-sef procedeaza la comunicarea acestuia Consiliului Superior al Magistraturii.

Art. 69
(1) Inspectorul-sef indeplineste, in principal, urmatoarele atributii:
a) desemneaza, dintre inspectorii judiciari, echipa de conducere - inspectorul-sef adjunct, directorii de directii - in baza unei proceduri in care sunt evaluate proiectele de management specifice fiecarui post, astfel incat sa asigure coeziune manageriala, competenta profesionala, comunicare eficienta. Mandatul acestora inceteaza odata cu mandatul inspectorului-sef;
a1) exercita functia de conducere si organizare a activitatii Inspectiei Judiciare;
a2) ia masuri pentru coordonarea activitatii personalului Inspectiei Judiciare, altul decat inspectorii judiciari;
b) reprezinta Inspectia Judiciara in relatiile cu Consiliul Superior al Magistraturii sau cu alte institutii interne sau internationale;
c) exercita atributiile legale ce ii revin in calitate de ordonator de credite;
d) ia masuri pentru repartizarea aleatorie a dosarelor in cadrul Inspectiei Judiciare;
e) stabileste, anual sau ori de cate ori se impune, domeniile specifice de activitate cu privire la care se exercita controlul, dupa consultarea inspectorilor judiciari;
f) stabileste echipele de control, in domeniile prevazute la lit. e);
f1) asigura coordonarea activitatii de formare profesionala a inspectorilor judiciari si activitatea de unificare a practicii la nivelul Inspectiei Judiciare;
g) numeste, in conditiile legii, inspectorii judiciari si celelalte categorii de personal din cadrul Inspectiei Judiciare, dispune modificarea, suspendarea si incetarea raporturilor de munca sau de serviciu ale acestora;
h) stabileste atributiile si sarcinile individuale ale personalului din subordine, aproband fisele de post ale acestuia;
i) evalueaza, in conditiile legii, personalul din subordine;
i1) asigura coordonarea activitatii de protectie si securitate a muncii;
j) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege.
(2) Inspectorul-sef al Inspectiei Judiciare nu solicita si nu primeste instructiuni de la nicio autoritate, institutie sau persoana in realizarea atributiilor sale referitoare la declansarea, desfasurarea si valorificarea controalelor, cu exceptia situatiilor prevazute de prezenta lege.
(3) Inspectorul-sef al Inspectiei Judiciare este ordonator de credite, potrivit legii.
(4) Inspectorul-sef adjunct este inlocuitorul de drept al inspectorului-sef, ajuta inspectorul-sef in activitatea de verificare si avizare a actelor si rezolutiilor intocmite de catre inspectorii judiciari si indeplineste toate celelalte atributii stabilite de inspectorul-sef.

Art. 70
(1) Inspectorii din cadrul Inspectiei Judiciare sunt numiti in functie de catre inspectorul-sef, in urma unui concurs organizat de Inspectia Judiciara, pentru un mandat de 3 ani care poate fi reinnoit o singura data, pe aceeasi durata, dintre judecatorii si procurorii care au o vechime de cel putin 10 ani in magistratura, care au functionat cel putin la tribunal sau parchet de pe langa tribunal si au avut calificativul «foarte bine» la ultima evaluare.
(2) Concursul consta in sustinerea unei probe scrise si a unui interviu, iar tematica de concurs include legile, regulamentele si orice alte reglementari in materia organizarii si functionarii instantelor, a parchetelor si a Inspectiei Judiciare, precum si prevederile Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedura penala, cu modificarile si completarile ulterioare, sau ale Legii nr. 134/2010, republicata, cu modificarile ulterioare, in functie de specializarea judecatorului sau procurorului candidat. Interviul are o pondere de maximum 30% in media finala a concursului. Regulamentul de organizare si desfasurare a concursului se aproba prin ordin al inspectorului-sef si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(3) Organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor de inspector judiciar in cadrul Inspectiei Judiciare si posturile care se scot la concurs se anunta cu cel putin 3 luni inaintea datei concursului. Concursul se organizeaza cu cel putin 3 luni inainte de data expirarii mandatului de inspector judiciar.

Art. 71
(1) Pe durata exercitarii mandatului de inspectorsef, inspector-sef adjunct si inspector judiciar, judecatorii si procurorii sunt suspendati de drept din functiile pe care le ocupa la instante si parchete. Judecatorii si procurorii cu functii de conducere sunt obligati sa opteze intre functia de conducere si cea de inspector judiciar, in termen de 30 de zile de la data dobandirii dreptului de a ocupa in continuare functia de inspector judiciar. Dupa cele 30 de zile, postul de conducere sau de inspector judiciar pentru care nu s-a facut optiunea devine vacant de drept.
(2) Dispozitiile referitoare la sanctiunile si abaterile disciplinare, precum si procedura disciplinara se aplica in mod corespunzator inspectorilor judiciari.
(3) Inspectorii din cadrul Inspectiei Judiciare sunt revocati din functie in cazul in care li s-a aplicat o sanctiune disciplinara sau in cazul prevazut la art. 77 alin. (5).
(4) La incetarea functiei de inspector judiciar, judecatorii si procurorii revin la instantele sau parchetele unde au functionat anterior ori, cu consimtamantul lor, la alte instante sau parchete unde au dreptul sa functioneze potrivit legii. Art. 1341 alin. (2) - (5) din Legea nr. 304/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.

Art. 72
(1) Inspectorii judiciari isi desfasoara activitatea in mod independent si impartial.
(2) Inspectorii judiciari nu pot efectua cercetarea disciplinara sau orice alte lucrari care privesc judecatori sau procurori din cadrul instantelor ori parchetelor unde inspectorul a functionat. In acest caz, dosarul se repartizeaza altui inspector judiciar, in mod aleatoriu, cu respectarea dispozitiilor art. 73.

Art. 73
(1) Modul de repartizare a sesizarilor si dosarelor disciplinare catre inspectorii judiciari se face cu respectarea principiului repartizarii aleatorii.
(2) Redistribuirea lucrarilor repartizate aleatoriu inspectorilor judiciari se poate face numai in urmatoarele cazuri, cu aplicarea alin. (1):
a) imposibilitate de exercitare a atributiilor timp de cel putin 20 de zile;
b) solicitare motivata a inspectorului judiciar caruia i-a fost repartizata lucrarea;
c) suspendarea din activitate, in conditiile legii;
d) ori de cate ori, fata de calitatea persoanei cercetate, impartialitatea cercetarii disciplinare ar putea fi afectata;
e) conflict de interese.
(3) Actele, documentele sau orice alte informatii solicitate de Inspectia Judiciara ori care sunt necesare pentru desfasurarea cercetarii disciplinare se transmit direct Inspectiei Judiciare.
(4) Inspectorii judiciari pot solicita, in conditiile legii, inclusiv conducatorilor instantelor sau parchetelor, orice informatii, date, documente sau pot face orice verificari pe care le considera necesare in vederea efectuarii cercetarii disciplinare ori a exercitarii celorlalte atributii prevazute de lege sau regulamente.
(5) Actele, documentele sau orice alte informatii care se afla pe rolul Inspectiei Judiciare au caracter confidential, cu exceptia celor care constituie, potrivit legii, informatii de interes public.

Art. 74
(1) Inspectorii judiciari au urmatoarele atributii:
a) in materie disciplinara, dispun si efectueaza cercetarea disciplinara in vederea exercitarii actiunii disciplinare fata de judecatori, procurori, inclusiv fata de cei care sunt membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, precum si fata de magistratii-asistenti de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, in conditiile prezentei legi;
b) efectueaza verificari la instantele de judecata in legatura cu respectarea normelor procedurale privind primirea cererilor, repartizarea aleatorie a dosarelor, stabilirea termenelor, continuitatea completului de judecata, pronuntarea, redactarea si comunicarea hotararilor, inaintarea dosarelor la instantele competente, punerea in executare a hotararilor penale si civile si informeaza Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii, formuland propuneri adecvate;
c) efectueaza verificari la parchete in legatura cu respectarea normelor procedurale privind primirea si inregistrarea lucrarilor, repartizarea dosarelor pe criterii obiective, continuitatea in lucrarile repartizate si independenta procurorilor, respectarea termenelor, redactarea si comunicarea actelor procedurale si informeaza Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, formuland propuneri adecvate;
d) verifica eficienta manageriala si modul de indeplinire a atributiilor ce decurg din legi si regulamente pentru asigurarea bunei functionari a instantei si a parchetului, a calitatii corespunzatoare a serviciului, semnaleaza deficientele constatate si formuleaza propuneri corespunzatoare pentru inlaturarea acestora, pe care le prezinta sectiei corespunzatoare;
e) verifica sesizarile adresate Inspectiei Judiciare sau se sesizeaza din oficiu in legatura cu activitatea sau conduita necorespunzatoare a judecatorilor, procurorilor, inclusiv a celor care sunt membri ai Consiliului Superior al Magistraturii si a magistratilor-asistenti ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie, ori in legatura cu incalcarea obligatiilor profesionale ale acestora;
f) efectueaza, la solicitarea Consiliului Superior al Magistraturii, verificari privind conditia bunei reputatii, pentru judecatorii si procurorii in functie;
g) efectueaza verificarile dispuse de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii pentru solutionarea cererilor privind apararea reputatiei profesionale si a independentei judecatorilor; prezinta Plenului Consiliului Superior al Magistraturii raportul cuprinzand rezultatul verificarilor;
h) efectueaza orice alte verificari sau controale dispuse de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, sectiile Consiliului Superior al Magistraturii sau de inspectorul-sef al Inspectiei Judiciare, in conditiile legii.
(2) Atributiile prevazute la alin. (1) lit. b), c) si d) se efectueaza din oficiu sau la solicitarea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii ori a sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii.

Art. 741
(1) La sesizarea Ministerului Finantelor Publice, in cazurile si termenele prevazute la art. 96 din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Inspectia Judiciara efectueaza verificari in vederea evaluarii daca eroarea judiciara cauzata de judecator sau procuror a fost ca urmare a exercitarii functiei cu rea-credinta sau grava neglijenta.
(2) Verificarea prevazuta la alin. (1) se finalizeaza in termen de 30 de zile de la sesizare. Inspectorul-sef poate dispune prelungirea termenului cu cel mult 30 de zile, daca exista motive intemeiate care justifica aceasta masura. Durata maxima a verificarilor nu poate depasi 120 de zile.
(3) Verificarea este efectuata de o comisie formata, in functie de calitatea persoanei verificate, din 3 judecatori, inspectori judiciari, sau 3 procurori, inspectori judiciari. In situatia in care in aceeasi cauza sunt verificati judecatori si procurori, se vor forma doua comisii care vor verifica distinct faptele, in functie de calitatea persoanelor verificate.
(4) In cadrul verificarilor, ascultarea judecatorului si procurorului vizat este obligatorie. Refuzul judecatorului sau procurorului verificat de a face declaratii sau de a se prezenta la audieri se constata prin proces-verbal si nu impiedica incheierea verificarilor. Judecatorul sau procurorul vizat are dreptul sa cunoasca toate actele verificarii si sa solicite probe in aparare. Inspectorii pot audia orice alte persoane implicate in cauza in care se fac verificari.
(5) Verificarile se finalizeaza printr-un raport prin care, in baza intregului material probator administrat, Inspectia Judiciara apreciaza daca eroarea judiciara a fost savarsita de judecator sau procuror cu rea-credinta sau grava neglijenta.
(6) Verificarea prevazuta la alin. (1) se efectueaza si in situatia in care persoanele verificate nu mai ocupa functia de judecator sau procuror.
(7) Raportul se comunica Ministerului Finantelor Publice si judecatorului sau procurorului vizat.
(8) Raportul prevazut la alin. (5) este supus confirmarii inspectorului-sef. Inspectorul-sef poate dispune motivat, o singura data, completarea verificarilor. Completarea se efectueaza de comisie in termen de cel mult 30 de zile de la data cand a fost dispusa de catre inspectorul-sef.

Art. 75
(1) In exercitarea atributiilor lor prevazute la art. 74, cu exceptia celor referitoare la efectuarea cercetarii disciplinare, inspectorii judiciari intocmesc rapoarte de inspectie pe care le aduc la cunostinta instantelor/parchetelor supuse verificarilor, in vederea formularii de obiectii.
(2) Raportul de inspectie prevazut la alin. (1), impreuna cu obiectiile formulate, se inainteaza sectiei corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii, care stabileste masurile ce se impun pentru remedierea situatiei.
(3) In situatia in care apreciaza ca obiectiile sunt intemeiate, sectia Consiliului Superior al Magistraturii poate dispune, in scris si motivat, retrimiterea raportului in vederea completarii verificarilor, cu indicarea in mod expres a aspectelor ce trebuie completate.

Art. 76
(1) Verificarea sesizarilor referitoare la buna reputatie a judecatorilor si procurorilor in functie se face de catre Inspectia Judiciara, din oficiu sau la solicitarea oricarei persoane interesate.
(2) Raportul de inspectie intocmit in urma verificarilor privind buna reputatie se comunica magistratului care face obiectul sesizarii si persoanei care a inaintat sesizarea, in termen de 15 zile de la intocmire, in vederea formularii de obiectii.
(3) Raportul de inspectie prevazut la alin. (2), impreuna cu obiectiile formulate, se inainteaza sectiei corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii. Pe baza raportului si a obiectiilor formulate, sectia corespunzatoare adopta hotararea privind constatarea indeplinirii sau a neindeplinirii de catre magistrat a conditiei de buna reputatie ori, daca apreciaza ca obiectiile sunt intemeiate, dispune, in scris si motivat, retrimiterea raportului in vederea completarii verificarilor, cu indicarea in mod expres a aspectelor ce trebuie completate. Hotararea prin care se constata neindeplinirea conditiei de buna reputatie cuprinde si propunerea de eliberare din functie, in temeiul art. 65 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Pe parcursul procedurii de verificare si constatare a indeplinirii conditiei de buna reputatie, sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii, din oficiu sau la propunerea inspectorului judiciar, poate dispune suspendarea din functie a magistratului, pana la finalizarea procedurii, daca exercitarea in continuare a functiei ar putea afecta desfasurarea cu impartialitate a procedurilor de verificare sau daca aceste proceduri sunt de natura sa aduca atingere grava prestigiului justitiei.
(5) Hotararea sectiei prevazuta la alin. (3) poate fi atacata la Plenul Consiliului Superior al Magistraturii in termen de 15 zile de la comunicare. Hotararea plenului poate fi atacata cu contestatie la Sectia de contencios administrativ a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, in acelasi termen; hotararea instantei este definitiva.

(6) Hotararea definitiva prin care se constata neindeplinirea conditiei de buna reputatie se comunica Presedintiei Romaniei, in vederea emiterii decretului de eliberare din functie.
 

Art. 77
(1) Evaluarea activitatii profesionale a inspectorilor judiciari se face anual de o comisie formata din inspectorul-sef si alti 2 membri alesi de adunarea generala a inspectorilor judiciari, prin acordarea unui calificativ: "foarte bine", "bine", "satisfacator" sau "nesatisfacator".
(2) Inspectorii judiciari nemultumiti de calificativul acordat pot face contestatie la Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, in termen de 30 de zile de la comunicare.
(3) In solutionarea contestatiei, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate cere inspectorului-sef orice informatii pe care le considera necesare, iar citarea inspectorului judiciar pentru a fi audiat este obligatorie.
(31) Hotararea Plenului poate fi atacata cu recurs la Sectia de contencios administrativ si fiscal a Curtii de Apel Bucuresti, in termen de 15 zile de la comunicare. Recursul suspenda executarea.
(4) Abrogat
(5) Inspectorul judiciar care primeste calificativul "nesatisfacator" sau de doua ori consecutiv calificativul "satisfacator" este revocat din functia de inspector judiciar.
(6) Criteriile de evaluare a activitatii profesionale a inspectorilor judiciari si procedura de evaluare se stabilesc prin regulamentul privind organizarea si functionarea Inspectiei Judiciare.

Art. 78
(1) Perioada in care judecatorul sau procurorul este inspector judiciar constituie vechime in functia de judecator sau procuror.
(2) Pe perioada mandatului, inspectorii judiciari au toate drepturile judecatorilor si procurorilor detasati, precum si obligatiile prevazute de lege pentru judecatori si procurori.
(3) Inspectorii judiciari pot participa, pe parcursul mandatului, la concursurile sau procedurile de selectie in vederea promovarii in functii de executie a magistratilor. In caz de promovare, inspectorii pot opta intre continuarea mandatului de inspector, cu dobandirea noului grad profesional, si promovarea efectiva in functia de executie pentru care au candidat, in termen de 30 de zile de la data validarii rezultatelor examenului de promovare.
(4) Salarizarea si drepturile inspectorilor se stabilesc in conditiile legii.

Art. 79
Paza sediului Inspectiei Judiciare, a bunurilor si a valorilor apartinand acesteia, supravegherea accesului si mentinerea ordinii interioare necesare desfasurarii normale a activitatii in acest sediu se asigura, in mod gratuit, de catre Jandarmeria Romana, prin structurile sale specializate.

>>REVINO LA CUPRINSUL Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii!<<


Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Capitolul VII - Organizarea Inspectiei Judiciare si statutul inspectorilor judiciari - Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016